Gå til innhold

Feber gutt 1,5 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

39,6 kl. 17 ca. Fikk 250 mg paraceten ettersom han er over 12 kg. Står han kan få *3 pr døgn. Når jeg nå la han var temp 38,7... Jeg vil jo gi mer paracet! Men siden doseringen er som den er, venta jeg. Gjorde jeg rett? Han er så varm stakkars. Holdt han nettopp i hånda, tilogmed den var glovarm. Er redd den skal stige til 40 igjen.. Vekke han om noen timer og evt gi da? 

Anonymkode: b45e0...63b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gi Paracet og Ibux annenhver gang hvis du synes han trenger mer febernedsettende. 

Ville ikke gitt mer enn tilrådet på pakken uten å snakke med lege. 

Feber er ikke farlig i seg selv, men følg med litt. Får du ikke senket feberen noe særlig og almenntilstanden er veldig dårlig kan du jo ringe legevakten for råd. 

Anonymkode: 7c075...574

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

39,6 kl. 17 ca. Fikk 250 mg paraceten ettersom han er over 12 kg. Står han kan få *3 pr døgn. Når jeg nå la han var temp 38,7... Jeg vil jo gi mer paracet! Men siden doseringen er som den er, venta jeg. Gjorde jeg rett? Han er så varm stakkars. Holdt han nettopp i hånda, tilogmed den var glovarm. Er redd den skal stige til 40 igjen.. Vekke han om noen timer og evt gi da? 

Anonymkode: b45e0...63b

Jeg hadde ikke vekket han. Sover han godt, så l han sove. Jeg hadde gitt han paracet når han trenger det . Våkner han nå, så gir du. Tror vi ga 4 - 5 i døgnet da lillegutt på 1.5 år hadde 41 i feber. Det gikk jo 3- 4 timer mellom hver gang. God bedring❤

Anonymkode: 2d5e4...4d5

Skrevet

Jeg ville også ha ventet. 39,7 er ganske vanlig feber hos et lite barn, ikke uvanlig at det går over 40 heller. leger sier vel at grensen for å gi paracet kun for feber (altså om barnet ikke er smerte preget) er 39,5. 

Kontakt heller lege om du er bekymret

Anonymkode: 2e3d7...3ba

Skrevet

Feber er en del av kroppens infeksjonsforsvar og viktig og nødvendig for å bekjempe infeksjoner. Trenger ikke gi febernedsettende bare pga feber. Noen få er utsatt for feberkramper, noe som er skremmende, men ikke farlig. Men da anbefales febernedsettende for å unngå nye. Dette gjelder veldig få. La feberen få jobbe, gi drikke og kle av klær. 

Anonymkode: cfc4d...0ce

Skrevet

Eldste hadde feberkramper febernedsettende hjelper ikke mot det!

Ibux tar feber best sa legen til oss, men kramper kan komme om feberen stiger eller synker raskt.

Anonymkode: d2c3f...10a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...