Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #26 Skrevet 15. februar 2018 Jeg kjenner flere voksne som har blitt så matforgiftet at de måtte på sykehus i Thailand, jeg hadde ikke tatt med små barn dit og ihvertfall ikke reist som gravid. Anonymkode: b4747...883
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #27 Skrevet 15. februar 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Denguefeber, diaré, amøber, zika, multiresistente bakterier. Helt fremmed bakterieflora hvor små barn er spesielt utsatt. Er ulykken først ute ville jeg for alt i verden ikke havnet på sykehus i Thailand, verken som gravid eller med et barn på to år. Thailand er et flott land, men ville ventet litt. Anonymkode: a7a7d...6f2 Apropo så husker jeg Dengufeber og malaria var noe flere på turen fikk. 🤔 Mye fukt = mye mygg. Anonymkode: 28db5...783
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2018 #28 Skrevet 16. februar 2018 Jeg bor i Thailand med ungene mine. Det går helt fint! Thaiene elsker unger så det er bare kos å dra hit med små barn. Å reise til de mest kjente turiststedene både nord og sør i Thailand er det ikke forbundet noe fare med. Helsesystemet er bra hvis du har forsikring. Det farligste her er trafikken og ville tatt med redningsvest til to-åringen hvis dere tenker båttransport. Men jeg hadde sjekket opp i forhold til det å være gravid og zika-viruset! Anonymkode: 9639c...37e
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2018 #29 Skrevet 16. februar 2018 Ikke reis på ferie på andre siden av jorden, når du er gravid. Anonymkode: cf727...964
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2018 #30 Skrevet 16. februar 2018 Hadde ikke reist på så lang flytur med barn under skolealder! Husker med gru en flytur vi hadde fra USA og hjem, hvor et lite barn skreik HELE reisen. Synes så synd på foreldrene, som vugget og gikk og gikk og gikk med ungen i armene. Etter hvert ble det rett og slett sjenerende, og flyvertene var heller ikke så begeistret, da de stadig gikk i veien der de kom med vognene sine :-( Hadde definitivt ventet ! Anonymkode: 0b519...1b8
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2018 #31 Skrevet 16. februar 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde ikke reist på så lang flytur med barn under skolealder! Husker med gru en flytur vi hadde fra USA og hjem, hvor et lite barn skreik HELE reisen. Synes så synd på foreldrene, som vugget og gikk og gikk og gikk med ungen i armene. Etter hvert ble det rett og slett sjenerende, og flyvertene var heller ikke så begeistret, da de stadig gikk i veien der de kom med vognene sine :-( Hadde definitivt ventet ! Anonymkode: 0b519...1b8 For ikke å snakke om min kusine som opplevde at fødselen startet over 4 mnd før termin og ble liggende på sykehuset der hun var i over 3 mnd før hun fødte et barn som måtte rett på operasjonsbordet. De overlevde begge to, men det tok nesten et halvt år før de kunne reise hjem. Anonymkode: 19c4d...7c3
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2018 #32 Skrevet 16. februar 2018 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde ikke reist på så lang flytur med barn under skolealder! Husker med gru en flytur vi hadde fra USA og hjem, hvor et lite barn skreik HELE reisen. Synes så synd på foreldrene, som vugget og gikk og gikk og gikk med ungen i armene. Etter hvert ble det rett og slett sjenerende, og flyvertene var heller ikke så begeistret, da de stadig gikk i veien der de kom med vognene sine :-( Hadde definitivt ventet ! Anonymkode: 0b519...1b8 Vi har reist til USA og Thailand mange ganger fra ungene var 6mnd og det har gått fint. Men vi flyr stort sett på nettene og da sover ungene. Når de er våkne leker de, spiller og ser TV! Unger er like forskjellige som oss voksne! Anonymkode: 9639c...37e
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #33 Skrevet 17. februar 2018 vent til de 2 minste er 5 og 7, så små barn trenger ikke og dra så langt, dessuten kan det være farlig Anonymkode: 69d7e...444
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #34 Skrevet 18. februar 2018 18 timer siden, Anonym bruker skrev: vent til de 2 minste er 5 og 7, så små barn trenger ikke og dra så langt, dessuten kan det være farlig Anonymkode: 69d7e...444 Hva kan være farlig? Hvis man drar til f eks Phuket området er det som å dra til Mallorca, bare finere og varmere! Anonymkode: 9639c...37e
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #35 Skrevet 18. februar 2018 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva kan være farlig? Hvis man drar til f eks Phuket området er det som å dra til Mallorca, bare finere og varmere! Anonymkode: 9639c...37e Bakteriene er annerledes, spesielt med tanke på at man er gravid. Anonymkode: cf727...964
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2018 #36 Skrevet 19. februar 2018 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Bakteriene er annerledes, spesielt med tanke på at man er gravid. Anonymkode: cf727...964 OK. Du skrev bare om ungene i innlegget ditt. Er enig med deg at gravide ikke bør dra så langt, men med tanke på farlige bakterier for gravide er det ikke verre med Thailand enn f eks Tyrkia. Det er flyreisen og ev zikaviruset som ikke er bra når man er gravid. Ellers vil jeg si at barn yngre enn 5 år kan ha det veldig fint i Thailand, thaier elsker unger og de passer gjerne ungen (underholder, bærer rundt i restauranten) mens du spiser. Anonymkode: 9639c...37e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå