Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #1 Skrevet 14. februar 2018 Er så lei og sliten av å ha det slik jeg har det nå. Helt siden i fjor sommer har jeg har magesmerter. Noen dager glemmer jeg det helt, fordi det ikke plager meg i dagliglivet, mens andre dager (som i dag), har jeg så vondt at jeg vurderte å ta ut egenmelding. Smertene er hovedsaklig nederst i magen. Jeg har tidligere trodd det var noe i veien med underlivet eller blæren siden det er såpass langt nede. Jeg har vært hos gynekolog og urolog, og begge sier etter undersøkelse at alt er helt fint. De finner ingenting. Smertene minner om en kombinasjon av menssmerter/gangsperr/å være mørbanket/oppblåsthet. Ganske diffust, men veldig vondt. Spesielt om jeg trykker over blæreregionen. Av og til er det så vondt at jeg ikke kan sykle fordi det føles ut som jeg har en stang stikkende opp i hønen. I tillegg til de intense smertene som er nederst i magen, har jeg de siste månedene hatt veldig mye luft i magen. Jeg må slippe ut luft HELE dagen og det er vanskelig å kombinere med jobb og sosialt liv. Jeg vrir meg i smerte hele arbeidsdagen fordi jeg må holde luften inne. Når jeg kan hjemme gjøre hva jeg vil, blir det bedre. Jeg aner ikke om denne luften og de andre smertene har noen sammenheng. Jeg er bare så lei. Jeg har en lege som ikke bryr seg. Han henviser meg dit jeg vil og ut meg alle medisiner jeg ber om, etter å ha googlet. Han har ikke én teori selv om hva det kan være. Jeg tenker på om det kan være glutenallergi eller laktoseintoleranse, men har ikke litt peiling på dette og høres ut som den hypokonderen. Har forøvrig normal avføring stort sett. Noen som har opplevd lignende og kan komme med tips/erfaringer? Setter stor pris på svar! Anonymkode: 9eb0d...ef4
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 14. februar 2018 #2 Skrevet 14. februar 2018 Om legen er villig til å ta blodprøver og henvise deg hit og dit så kan det tenkes at en spesialist kan finne ut av det. Smertene kan ha sammenheng med tarmene, de ligger i området som blæren ligger og. Luftsmerter kan være gysla vondt, det er ikke uten grunn at kolikkbabyer skriker for full hals. Om du mistenker cøliaki, er det en enkel blodprøve man kan ta. Men for all del ikke start på glutenfri kost før du tar blodprøven for da vil ikke de finne antistoffene i blodet og du vil få kanskje få et falskt negativt. Du kan jo også be om en utvidet test for matvareallergi. Dersom ingen blodprøver viser noe, kan du be om henvisning til koloskopi/gastroskopi. Da får du komme til spesialist som kan mye om mage og tarm. Dersom det viser seg å ikke være noe av det over, og legen bare rister på skuldrene, så burde du bytte lege så du kan få mer hjelp til å finne ut av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå