Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #1 Skrevet 13. februar 2018 Jeg er nesten aldri borte fra jobben. Sist jeg var borte er snart 1 år siden da jeg var innlagt på sykehus i to uker. Ellers kun vært borte ved graviditet. Har tre barn. Nå har 3-åringen vannkopper. Jeg ringte idag og sa jeg ikke kom på jobb i natt pga sykt barn. Da ble hun sur og sa jeg kom vel de to neste nattevaktene. Jeg sa at jeg håper det. Nå er barnet blitt verre, høy feber og får nesten ikke i han noe som helst. Kjenner jeg gruer meg allerede dersom jeg må ringe i morgen og si at jeg ikke kommer! Selv om jeg har gyldig grunn. Hun har spurt de andre om de ikke har en mann som kan være hjemme når de ringer med syke barn, men her var mannen hjemme sist med barna og han har i tillegg vært borte med fæl influensa så kan ikke være borte igjen nå. Jeg klarer ikke å jobbe natta og være 100% mamma etterpå og deretter jobbe en ny natt. Hva ville dere gjort? Min mor kan passe han en av dagene, men jeg føler virkelig ikke det er rett å sende bort et sykt barn. Vanskelig når sjefen har så lite forståelse. Anonymkode: a6b7b...319
Gjest Marge Simpson Skrevet 13. februar 2018 #2 Skrevet 13. februar 2018 Du blir selvsagt hjemme og driter i om sjefen blir sur. God bedring til barnet😊
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #3 Skrevet 13. februar 2018 Sjefen får være så sur hun bare vil, dere har syktbarn dager, og selvfølgelig bruker man de når barnet får vannkopper. Jeg skjønner meg ikke på sånne sjefer Anonymkode: 7bb2a...8e3
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #4 Skrevet 13. februar 2018 Uproff sjef. Jeg er leder selv og blir aldri sur når noen har syke barn, det er en del av arbeidsgiverrollen å håndtere sånt. Du må bare ignorere det. Anonymkode: 7db30...b03
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #5 Skrevet 13. februar 2018 Med tre barn må du bare lære deg å ikke bry deg om at sjefen blir sur. Anonymkode: e4e57...d6d
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #6 Skrevet 13. februar 2018 Jeg liker jobben min veldig godt, og har nok gått på et par smeller der jeg har gått den siste nattevakten vel vitende om at jeg skal være hjemme med sykt barn etterpå og ikke få sove. Men har tenkt at det går greit med den siste vakten. Derfor har jeg lavt fravær også. Jeg er bare veldig dårlig på å si ifra, så om hun kommer med noen stikk om jeg ikke har barnevakt osv så får jeg vel så dårlig samvittighet at jeg finner en løsning slik at jeg kommer meg på jobben. Det er jeg som står som ansvarlig på vakt og har et ekstra ansvar. Det er nok der problemet ligger, for den vakten kan hun ikke gi til hvem som helst. Men det er jo ikke mitt problem da.. HI Anonymkode: a6b7b...319
Hannasbananas Skrevet 13. februar 2018 #7 Skrevet 13. februar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg liker jobben min veldig godt, og har nok gått på et par smeller der jeg har gått den siste nattevakten vel vitende om at jeg skal være hjemme med sykt barn etterpå og ikke få sove. Men har tenkt at det går greit med den siste vakten. Derfor har jeg lavt fravær også. Jeg er bare veldig dårlig på å si ifra, så om hun kommer med noen stikk om jeg ikke har barnevakt osv så får jeg vel så dårlig samvittighet at jeg finner en løsning slik at jeg kommer meg på jobben. Det er jeg som står som ansvarlig på vakt og har et ekstra ansvar. Det er nok der problemet ligger, for den vakten kan hun ikke gi til hvem som helst. Men det er jo ikke mitt problem da.. HI Anonymkode: a6b7b...319 Da er det arbeidsplassen din som stilt seg lagelig til for hugg og ikke har tatt høyde for sykdom. Det er de som skal klandres dersom ingen kan ta din rolle, ikke du.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #8 Skrevet 13. februar 2018 Hadde tatt det opp med henne. Liker ikke sjefer med så dårlig oppførsel. Anonymkode: 5259a...2e7
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #9 Skrevet 13. februar 2018 Du har rett til å være hjemme når barnet ditt er sykt!!! Sjefen din er en idiot!!!! Har hatt en sånn selv...... Anonymkode: be65a...17c
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #10 Skrevet 13. februar 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg liker jobben min veldig godt, og har nok gått på et par smeller der jeg har gått den siste nattevakten vel vitende om at jeg skal være hjemme med sykt barn etterpå og ikke få sove. Men har tenkt at det går greit med den siste vakten. Derfor har jeg lavt fravær også. Jeg er bare veldig dårlig på å si ifra, så om hun kommer med noen stikk om jeg ikke har barnevakt osv så får jeg vel så dårlig samvittighet at jeg finner en løsning slik at jeg kommer meg på jobben. Det er jeg som står som ansvarlig på vakt og har et ekstra ansvar. Det er nok der problemet ligger, for den vakten kan hun ikke gi til hvem som helst. Men det er jo ikke mitt problem da.. HI Anonymkode: a6b7b...319 Det skal ikke være nødvendig å ha barnevakt når barnet er sykt, så lenge man har sykt barn dager. At du står som ansvarlig er ikke ditt problem Anonymkode: 7bb2a...8e3
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #11 Skrevet 13. februar 2018 Dette skal du ikke bry deg om! Sjefen din skal aldri vise misnøye ved sykefravær på den måten. Stå på ditt og ta deg av barnet ditt. Anonymkode: 0c526...2bd
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #12 Skrevet 13. februar 2018 Takk for alle svar 💖 Anonymkode: a6b7b...319
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #13 Skrevet 13. februar 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg liker jobben min veldig godt, og har nok gått på et par smeller der jeg har gått den siste nattevakten vel vitende om at jeg skal være hjemme med sykt barn etterpå og ikke få sove. Men har tenkt at det går greit med den siste vakten. Derfor har jeg lavt fravær også. Jeg er bare veldig dårlig på å si ifra, så om hun kommer med noen stikk om jeg ikke har barnevakt osv så får jeg vel så dårlig samvittighet at jeg finner en løsning slik at jeg kommer meg på jobben. Det er jeg som står som ansvarlig på vakt og har et ekstra ansvar. Det er nok der problemet ligger, for den vakten kan hun ikke gi til hvem som helst. Men det er jo ikke mitt problem da.. HI Anonymkode: a6b7b...319 Nettopp det er ikke ditt problem 👍 jeg er selv sykepleier og har to barn som innimellom blir syke. Jeg var flink pike selv for noen år siden men har lært meg å gi f### når jeg ikke har noe valg. Anonymkode: e4e57...d6d
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #14 Skrevet 13. februar 2018 Din viktigeste jobb er barna dine, og sånn er det med alle som har barn og det skal sjefen din bare godta!! Blir så oppgitt over sånne sjefer! ☹️ Hadde tatt en samtale med sjefen og sagt det ikke er greit å holde på sånn. Evt med tillitsmann på jobben. Du kan ikke noe for at de er syke, og syke barn trenger sin mor eller far. Anonymkode: 375e4...139
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #15 Skrevet 13. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Din viktigeste jobb er barna dine, og sånn er det med alle som har barn og det skal sjefen din bare godta!! Blir så oppgitt over sånne sjefer! ☹️ Hadde tatt en samtale med sjefen og sagt det ikke er greit å holde på sånn. Evt med tillitsmann på jobben. Du kan ikke noe for at de er syke, og syke barn trenger sin mor eller far. Anonymkode: 375e4...139 Og god bedring til barna dine❤️ Anonymkode: 375e4...139
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #16 Skrevet 13. februar 2018 Takk ❤️ Det et allerede tatt opp med tillitsvalgt at sjefen er kort og sur når en ringer inn fravær. Hun skulle skjerpe seg sa hun selv, men det er ingen forandring. Flere kaller det fullt avhør når de ringer inn sykdom. Forstår de må spør om ulike ting de er pålagt å spør om som de sier, men er vel mulig å være grei uansett. HI Anonymkode: a6b7b...319
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #17 Skrevet 13. februar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg liker jobben min veldig godt, og har nok gått på et par smeller der jeg har gått den siste nattevakten vel vitende om at jeg skal være hjemme med sykt barn etterpå og ikke få sove. Men har tenkt at det går greit med den siste vakten. Derfor har jeg lavt fravær også. Jeg er bare veldig dårlig på å si ifra, så om hun kommer med noen stikk om jeg ikke har barnevakt osv så får jeg vel så dårlig samvittighet at jeg finner en løsning slik at jeg kommer meg på jobben. Det er jeg som står som ansvarlig på vakt og har et ekstra ansvar. Det er nok der problemet ligger, for den vakten kan hun ikke gi til hvem som helst. Men det er jo ikke mitt problem da.. HI Anonymkode: a6b7b...319 Du må jo si nei, at du nettopp ikke har "barnevakt". Seriøst, hvilken barnevakt utover aller nærmeste familie, vil påta seg ansvaret for et sykt barn med høy feber?! Anonymkode: c9750...9de
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #18 Skrevet 13. februar 2018 Jeg var ansatt i et yrke med overflod av damer, engang i tiden. Jeg var gravid og hadde skiftordning. Jeg gikk alltdi til legen da jeg ikke var på jobb. En gang hadde min leder byttet om på skiftet, uten å orientere meg. Jeg såg at det krasjet med legebesøk. Jeg sa det til henne og hun svarte meg at jeg fikk bare ordne opp. Vel, man har jo rett til lege mens man er gravid. Jeg ringte til min far som er en dreven forretningsmann. Han svarte meg; Kun damer svarer deg slik. Ingen menn hadde turt. Det er jo sant. Du har kvinnelig sjef? hespetre som ikke kjenner lovverket. Kjør på og vær hjemme med ditt syke barn! Og god bedring til barnet ditt. Anonymkode: 23ae7...233
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #19 Skrevet 14. februar 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg var ansatt i et yrke med overflod av damer, engang i tiden. Jeg var gravid og hadde skiftordning. Jeg gikk alltdi til legen da jeg ikke var på jobb. En gang hadde min leder byttet om på skiftet, uten å orientere meg. Jeg såg at det krasjet med legebesøk. Jeg sa det til henne og hun svarte meg at jeg fikk bare ordne opp. Vel, man har jo rett til lege mens man er gravid. Jeg ringte til min far som er en dreven forretningsmann. Han svarte meg; Kun damer svarer deg slik. Ingen menn hadde turt. Det er jo sant. Du har kvinnelig sjef? hespetre som ikke kjenner lovverket. Kjør på og vær hjemme med ditt syke barn! Og god bedring til barnet ditt. Anonymkode: 23ae7...233 Mange menn hadde selvsagt turt det. Anonymkode: 3747d...796
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå