Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #1 Skrevet 13. februar 2018 I dag bestemte skolens ledelse at alle voksne og alle elever skulle samles i gymsalen for å se OL på storskjerm. De to siste timene ble avlyst slik at ungdommene skulle få se på skiløp. Hva tenker dere (som foreldre) om det? Som forelder er jeg skeptisk. Som lærer synes jeg det er surt å miste timer. Det går fort frem til eksamen. Er jeg teit og surmaga som synes at dette var litt unødvendig og bortkastet tid? Elevene storkoste og jeg ser at det var en fint med tanke på skolemiljø, men likevel skurrer det for min del. Kjør debatt! Anonymkode: 187e0...bcd
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #2 Skrevet 13. februar 2018 Helt innafor👍De to timene har ingenting å si i det lange løp! Anonymkode: af6c7...57a
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #3 Skrevet 13. februar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: I dag bestemte skolens ledelse at alle voksne og alle elever skulle samles i gymsalen for å se OL på storskjerm. De to siste timene ble avlyst slik at ungdommene skulle få se på skiløp. Hva tenker dere (som foreldre) om det? Som forelder er jeg skeptisk. Som lærer synes jeg det er surt å miste timer. Det går fort frem til eksamen. Er jeg teit og surmaga som synes at dette var litt unødvendig og bortkastet tid? Elevene storkoste og jeg ser at det var en fint med tanke på skolemiljø, men likevel skurrer det for min del. Kjør debatt! Anonymkode: 187e0...bcd Ja, du er teit og surmaga, det er virkelig helt innafor. Det er snakk om 2 stakkarslige timer Anonymkode: 85a91...569
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #4 Skrevet 13. februar 2018 Så bra med skoler som ser verdien av å lage litt hygge for ungdommen også. Jeg har høy utdanning, og husker timene med overraskelses-film, eller tv med stor glede! Så på OL i Lillehammer med klassen og spiste skoleboller. Good times! Anonymkode: 575af...ffb
Annanym Skrevet 13. februar 2018 #5 Skrevet 13. februar 2018 Helt topp👍! OL er bare hvert 4. år. Norge er en stor vintersport-nasjon. Dette kommer elevene til å huske😉
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #6 Skrevet 13. februar 2018 Jeg er ganske sportsidiot selv, men hadde bannet høyt og rungende hvis jeg hadde mistet timer for å se på tv på skolen. Ved vår skole er det enormt fokus på timetelling, og jeg sliter allerede med å klare og nå minste timetall i mine fag, for stadig vekk blir timer plutselig brukt til helt andre ting enn fag. Og alle "gode ideer" fra ledelsen er selvfølgelig mye viktigere enn fag... Sånn, da fikk jeg frest ut den også. Anonymkode: e3d2b...846
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #7 Skrevet 13. februar 2018 Jeg syns det er greit å se på ett renn eller en øvelse men ikke mange timer i uka mens OL varer. Gikk selv på barneskolen i 94 og husker at læreren trillet inn TV på et sånt høyt stativ så satt vi ved pulten vår å så på skirenn. Det er et godt minne! Anonymkode: 9a45a...101
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #9 Skrevet 13. februar 2018 Hvordan det er i dag med skoler og stramt program har jeg ingen formening om. Synes kanskje det er litt rart når lærere og rektor messer om på foreldremøter hvor mye de har å gå igjennom i løpet av skoleåret, så får jeg vite av gutten som går 2 året på videregående at de har sett på og lignende i flere timer i dag Husker når jeg selv gikk på barne-skolen og det var slike idrettsarrangement at det ble trillet tv inn i flere klasserom, og vi fikk velge hva vi ville se på i flere dager. Jeg som overhodet ikke var/er sportsinteressert var nødt til å pine meg igjennom dagesvis med sport. Husker jeg spurte læreren om jeg heller kunne sitte på klasserommet å jobbe med fag, men det fikk jeg ikke lov til. Valgte ekstremsport hvor det i mitt hode kunne gå galt, og bli litt action på tv. bob, hopp og slike ting. Var ikke så ofte det ble skader, uheldigvis for meg. Anonymkode: ad2d9...b69
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #10 Skrevet 13. februar 2018 Sånn har det vært i alle de år, er noe lærerne burde være forberedt på mener jeg når det er så vanlig. Men det burde vel også legges inn som en del av årsplanlegginga da, at man er forberedt på at noen timer kan gå med til slikt. Det burde ikke bli tredd nedover hodene deres uten forvarsel. Anonymkode: c86d0...255
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #11 Skrevet 13. februar 2018 Jeg syns det er kjempebra ! 😃👍 Anonymkode: 2c036...d59
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #12 Skrevet 13. februar 2018 Hver dag - ikke ok. En gang eller to, eller ved spesielle konkurranser under ol, greit. Vi så tv én gang under store mesterskap. 1982 - da Oddvar Brå brakk staven. En av elevene i klassen hadde fått lov på forhånd å ta med en bitteliten bærbar tv, svart-hvitt bilde. Den stod på benken nesten bakerst i klassen slik at vi hørte lyden. Jeg satt helt bakerst og fikk faktisk sett at Brå brakk staven. Men vi hadde faktisk litt undervisning også, vi ble forklart noe og måtte gjøre oppgaver selv om tv'n stod på. Ingenting kunne liksom toppe akkurat det, så resten av mesterskapet fikk vi ikke se på tv. Anonymkode: b533d...3b8
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #13 Skrevet 14. februar 2018 Vi måtte også se OL på barneskolen, jeg finnes ikke interessert. Fikk kranglet meg til å sitte i biblioteket og lese, koste meg med Hardy guttene. Dette var på 80 tallet. Anonymkode: be2f8...7d2
Twintipp Skrevet 14. februar 2018 #14 Skrevet 14. februar 2018 Ja, du er «typisk lærer» med kurvnett som vi sa med slike holdninger. Det må øke motivasjonen veldig for elevene med slike trivselstiltak👍🏼 Husker det enda at vi fikk gjøre det under Lillehammer OL. Nydelig avgjørelse av skoleledelsen. Se på det som en større investering i elevenes kulturarv enn mye av det som står i læringsplan i eksempelvis KRLE!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #15 Skrevet 14. februar 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: I dag bestemte skolens ledelse at alle voksne og alle elever skulle samles i gymsalen for å se OL på storskjerm. De to siste timene ble avlyst slik at ungdommene skulle få se på skiløp. Hva tenker dere (som foreldre) om det? Som forelder er jeg skeptisk. Som lærer synes jeg det er surt å miste timer. Det går fort frem til eksamen. Er jeg teit og surmaga som synes at dette var litt unødvendig og bortkastet tid? Elevene storkoste og jeg ser at det var en fint med tanke på skolemiljø, men likevel skurrer det for min del. Kjør debatt! Anonymkode: 187e0...bcd Jeg synes det var flott! Fint å samles om noe slikt! Anonymkode: 3499a...c21
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #16 Skrevet 14. februar 2018 Jeg er ikle noe fan av annen sport enn fotball og håndball og der er jeg storfan. Derfor ser vi ikke OL hjemme. Da er det supert st barna ikke blir helt utafor på skolen og kan få med seg noe sport og resultater og kanskje vite hvem noen av de er til og med. Så klarer de å henge med når de andre snakker om medaljer og utøvere fordi de snakker om det i timen. Mine er ikke så store og går på småskoletrinnet, men de starter hver morgen med å snakke om OL. Supert og koselig. Anonymkode: 1d4ed...022
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #17 Skrevet 14. februar 2018 Vi hygger oss halvt i hjel i norsk skole. Denne uken mister vi også en hel skoledag på grunn av vinteraktivitetsdag. Man kan argumentere for at dette er med på å gi vurderingsgrunnlag i kroppsøving, mendet er aldri snakk om å «få tilbake» timer. Det går ikke én uke uten at vi mister undervisningstid enten fordi det er turer, forestillinger eller liknende. Det iverksettes miljøskapende tiltak i alle retninger, og læringen kommer i andre rekke. Ledelsen elsker å legge ut på Facebook alle de ekstraordinære tIngene vi gjør på skolen. Det må da være nok at barna synes det er «helt ok» å være på skolen, og at ikke alt må være kjempegøy hele tiden. Anonymkode: 187e0...bcd
Mrs. Kaizer Skrevet 14. februar 2018 #18 Skrevet 14. februar 2018 Synes ikke det gjør noe, er tross alt bare OL hvert 4. år. Husker under OL på Lillehammer, hele ungdomsskolen satt i auditoriet og så på når Bjørn Dæhlie tok gull. Det var kjempegøy!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #19 Skrevet 14. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi hygger oss halvt i hjel i norsk skole. Denne uken mister vi også en hel skoledag på grunn av vinteraktivitetsdag. Man kan argumentere for at dette er med på å gi vurderingsgrunnlag i kroppsøving, mendet er aldri snakk om å «få tilbake» timer. Det går ikke én uke uten at vi mister undervisningstid enten fordi det er turer, forestillinger eller liknende. Det iverksettes miljøskapende tiltak i alle retninger, og læringen kommer i andre rekke. Ledelsen elsker å legge ut på Facebook alle de ekstraordinære tIngene vi gjør på skolen. Det må da være nok at barna synes det er «helt ok» å være på skolen, og at ikke alt må være kjempegøy hele tiden. Anonymkode: 187e0...bcd En del av kunnskapsløftet er fysisk aktivitet. Da er det fint med en vinteraktivitetsdag og ikke bare en røris her og der. Og med alt det sosiale de finner på, så lærer barna seg det sosiale på skolen i de hektiske hverdagene mange har. Og i tillegg så lærer barna mer og raskere på skolen nå enn da jeg gikk på skolen. For det meste er det de barna som hater skole og de som synes skole er helt ok som detter av lasset når de kommer til vgs. Anonymkode: 1d4ed...022
Yellow Brick Road Skrevet 14. februar 2018 #20 Skrevet 14. februar 2018 Kjempebra! Sånne ting skulle vært gjort oftere - ut av klasserommet og få litt påfyll av andre ting enn det som står i lærebøkene. Sosialt og kjekt er det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå