Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #1 Skrevet 13. februar 2018 Mine gutter er 2, 3 og 5 år. De to minste er perlevenner, leker sammen dagen lang. Går på samme avdeling og leker mye i bhg og. Når de kommer hjem så leker de sammen mens vi lager middag. Når middagen er spist stikker de to minste ned på rommene sine og leker, hører de ler så de griner der nede. Hvis eldste prøver å bli med ender det med hyl og skrik etter to minutter og dårlig stemning med en gang. Uansett hva han gjør så protesterer de minste, de vil ikke ha ham med. Blir til at han skygger banen og gjør sine egne ting ser jeg. F.eks idag så legger 3-åringen hodet i fanget på 2-åringen for å kose, 2-åringen koser tilbake og de ligger sånn en stund. Så kommer 5-åringen og vil gjøre det samme, da hyler 2-åringen som en stukken gris med en gang. Alt han gjør blir bare møtt med motstand. Nå skal det sies at han har terget småbrødrene en del, spesielt han i midten så det er nok derfor det krasjer mye. Men synes litt synd på han som blir holdt utenfor. Det er jo selvfølgelig behagelig for oss voksne som slipper mye aktivisering av de minste, men hva bør jeg gjøre i forhold til eldstemann? Nå kommer snart ferietid hvor jeg vet at de to minste vil henge sammen som erteris og han igjen blir utenfor mye av tiden. Anonymkode: 33241...141
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #2 Skrevet 13. februar 2018 Sånn er mine også, men mine to yngste er jenter da. Tenker at det ikke gjør så mye, ting forandrer seg over tid. Eldste her er mye med venner også i ferier, det er supert både for han og vennene. Anonymkode: f95e7...691
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #3 Skrevet 13. februar 2018 Hva med å gjøre andre ting med en av de minste innimellom, så eldste kan ha bare 1 av dem å leke med. Er nok ikke så enkelt for han, siden de 2 minste er så tett. Anonymkode: 4b11e...996
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #4 Skrevet 13. februar 2018 Jeg tenker det er litt tidlig å bekymre seg for dette allerede? Barna er bare 2-5 år gamle. Mye kan skje over de neste 15 årene. Gi det litt tid og se hvordan det går. Ta det opp til ettertanke om 7-8 år igjen. Anonymkode: 3e936...4fd
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #5 Skrevet 13. februar 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva med å gjøre andre ting med en av de minste innimellom, så eldste kan ha bare 1 av dem å leke med. Er nok ikke så enkelt for han, siden de 2 minste er så tett. Anonymkode: 4b11e...996 Dette. Legg opp til gode opplevelser. Anonymkode: c6b14...287
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #6 Skrevet 14. februar 2018 synes ikke du bør gjøre noe det order seg etterhvert, mine er i dag 12,10 og 9, de 2 minste har vert bestevenner siden de var små, gutter alle 3, de fikk en lillesøster som idag er 3 år, og etter hun kom, har alle 3 guttene blitt sikkelig venner, det order seg etterhvert Anonymkode: f2804...0a6
Mostly Harmless Skrevet 14. februar 2018 #7 Skrevet 14. februar 2018 Vi går inn og hjelper i situasjoner der femåringen vil være grei mot eller hjelpe toåringen, og den minste begynner å hyle og for eksempel heller vil ha hjelp av noen andre. Skal ofte ikke så mye til, annet enn at vi snakker positivt om storebror og det han prøver å gjøre. Jeg ville skilt de to minste litt mer, og hjulpet storebror i gang med en av dem.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #8 Skrevet 14. februar 2018 Takk for alle gode tips 🤗 Skal definitivt prøve å skille de minste litt mer og se om det kan hjelpe. Vi har vært for dårlige på det. Når man har tre så tette er man mye sliten og da er det godt å være begge voksne sammen, men da har alle vært sammen mye av tiden og. Anonymkode: 33241...141
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå