Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #1 Skrevet 13. februar 2018 Dette sa en kollega om meg bak min rygg. En god kollega som jeg trodde også var en venn. Vi har mange prosjekter på jobb i forbindelse med effektivisering. Jeg er prosjektleder i mange av gruppene. Ikke fordi jeg kam alt men fordi jeg er en god prosjektleder. Jeg klarer avdekke behov, hente inn bedriftens riktige ressurspersoner, drive prosjektet fremover samt avslutte de. Det er en tung jobb. Jeg har vært klar på at jeg ikke kan alt, og er nøye på å alltid rose kollegaer der de har bidratt. «Uten Anne sin detaljerte kunnskap når det gjelder XX hadde dette blitt en vanskeligere jobb» I sted overhørte jeg en samtale der hun jeg ser på som en god kollega og venn sier, X er ikke så forbanna smart som hun selv tror. Det er ganske mye hun ikke kan og vet. Overraskende at hun får lede disse prosjektene. Jeg ble så utrolig lei meg kjenner jeg. Sitter på do og må summe meg litt. Anonymkode: 22e6f...595
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #2 Skrevet 13. februar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette sa en kollega om meg bak min rygg. En god kollega som jeg trodde også var en venn. Vi har mange prosjekter på jobb i forbindelse med effektivisering. Jeg er prosjektleder i mange av gruppene. Ikke fordi jeg kam alt men fordi jeg er en god prosjektleder. Jeg klarer avdekke behov, hente inn bedriftens riktige ressurspersoner, drive prosjektet fremover samt avslutte de. Det er en tung jobb. Jeg har vært klar på at jeg ikke kan alt, og er nøye på å alltid rose kollegaer der de har bidratt. «Uten Anne sin detaljerte kunnskap når det gjelder XX hadde dette blitt en vanskeligere jobb» I sted overhørte jeg en samtale der hun jeg ser på som en god kollega og venn sier, X er ikke så forbanna smart som hun selv tror. Det er ganske mye hun ikke kan og vet. Overraskende at hun får lede disse prosjektene. Jeg ble så utrolig lei meg kjenner jeg. Sitter på do og må summe meg litt. Anonymkode: 22e6f...595 Ikke kjekt at du overhørte sånt. Hadde blitt det samme. Prøv å ikke bry deg og tenk det er missunelse av noe slag. Trøsteklem til deg. Anonymkode: 719a8...0c4
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #3 Skrevet 13. februar 2018 Sjalusi og misunnelse. Drit i det. Anonymkode: 1dbb1...2f2
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #4 Skrevet 13. februar 2018 Jeg er leder, vet at noen snakker dritt bak min rygg, men så lenge ledelsen over er fornøyd med mine resultater så bryr jeg meg ikke. Noen er uansett aldri fornøyde uavhengig av hva du gjør. Anonymkode: 27a3a...718
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #5 Skrevet 13. februar 2018 Du må bare prøve å hevd deg over det. Er nok noe missunnelse ute og går her.... er jo en grunn til at sjefene har valgt deg som PM. Selv om du er PM , så betyr det ikke at du skal kunne absolutt alt. Anonymkode: c4e7a...efa
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #6 Skrevet 13. februar 2018 Kun misunnelse, HI!! Anonymkode: 3f782...91d
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #7 Skrevet 13. februar 2018 Om du er tøff nok så kall henne inn til møte, eller ta det opp når det passer. Si hva du hørte og at du gjerne tar imot konstruktiv tilbakemelding om det er noe denne kollegaen mener burde vært gjort på en annen måte. Vær vennlig og profesjonell selvsagt. Anonymkode: e3552...79d
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #8 Skrevet 13. februar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om du er tøff nok så kall henne inn til møte, eller ta det opp når det passer. Si hva du hørte og at du gjerne tar imot konstruktiv tilbakemelding om det er noe denne kollegaen mener burde vært gjort på en annen måte. Vær vennlig og profesjonell selvsagt. Anonymkode: e3552...79d Jeg er ikke i posisjon til å kalle henne inn på møte angående dette. Kan selvsagt ta det opp, men nå er jeg så skuffet at jeg må fordøye det litt. HI Anonymkode: 22e6f...595
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #9 Skrevet 13. februar 2018 Samtidig kan det være lurt å ta til selv kritikk. Kanskje du fremstår bedrevitende? Anonymkode: 2f94b...408
MerraSomGår Skrevet 13. februar 2018 #10 Skrevet 13. februar 2018 Se på deg selv og se om du finner en grunn til at hun sa det. Det kan være det eller det kan ikke det. Dvs hun kan bare være sur eller misunnelig på deg og det er lett å slenge litt med leppa selv om det ikke sitter så dypt når vedkommende ikke er der. Men tenk også på dette: som leder kommer du alltid til å være utsatt. Ikke alle liker deg eller ledere generelt. Mange har vanskelig for å holdtere autoriteter eller at noen andre bestemmer. Når du er leder må du anerkjenne at ikke alle liker deg. At du anser henne som en venn, er leit for deg. Skjønner at du er skuffet. Men det er gjerne slik at de som ikke er ledere ikke tør å være ekte venner med lederne sine og bare spiller med fordi du er leder.. det er ganske ensomt på toppen. Tørk tårene dine og Finn en ekte venn utenfor jobben til å fortelle deg at du er smartere enn du tror og at du gjør en helvetes god jobb 😊
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #11 Skrevet 13. februar 2018 12 minutter siden, mirakela skrev: Se på deg selv og se om du finner en grunn til at hun sa det. Det kan være det eller det kan ikke det. Dvs hun kan bare være sur eller misunnelig på deg og det er lett å slenge litt med leppa selv om det ikke sitter så dypt når vedkommende ikke er der. Men tenk også på dette: som leder kommer du alltid til å være utsatt. Ikke alle liker deg eller ledere generelt. Mange har vanskelig for å holdtere autoriteter eller at noen andre bestemmer. Når du er leder må du anerkjenne at ikke alle liker deg. At du anser henne som en venn, er leit for deg. Skjønner at du er skuffet. Men det er gjerne slik at de som ikke er ledere ikke tør å være ekte venner med lederne sine og bare spiller med fordi du er leder.. det er ganske ensomt på toppen. Tørk tårene dine og Finn en ekte venn utenfor jobben til å fortelle deg at du er smartere enn du tror og at du gjør en helvetes god jobb 😊 Jeg er ikke leder. Jeg er en kollega som har fått prosjektansvar. Har ikke personalansvar. Anonymkode: 22e6f...595
MerraSomGår Skrevet 13. februar 2018 #12 Skrevet 13. februar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke leder. Jeg er en kollega som har fått prosjektansvar. Har ikke personalansvar. Anonymkode: 22e6f...595 Personlig så syns jeg det er litt det samme. Med en gang en kollega får mer ansvar, særlig om det involverer å delegere arbeid til meg, så blir det en distanse der.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #13 Skrevet 14. februar 2018 På 13.02.2018 den 13.33, Anonym bruker skrev: Dette sa en kollega om meg bak min rygg. En god kollega som jeg trodde også var en venn. Vi har mange prosjekter på jobb i forbindelse med effektivisering. Jeg er prosjektleder i mange av gruppene. Ikke fordi jeg kam alt men fordi jeg er en god prosjektleder. Jeg klarer avdekke behov, hente inn bedriftens riktige ressurspersoner, drive prosjektet fremover samt avslutte de. Det er en tung jobb. Jeg har vært klar på at jeg ikke kan alt, og er nøye på å alltid rose kollegaer der de har bidratt. «Uten Anne sin detaljerte kunnskap når det gjelder XX hadde dette blitt en vanskeligere jobb» I sted overhørte jeg en samtale der hun jeg ser på som en god kollega og venn sier, X er ikke så forbanna smart som hun selv tror. Det er ganske mye hun ikke kan og vet. Overraskende at hun får lede disse prosjektene. Jeg ble så utrolig lei meg kjenner jeg. Sitter på do og må summe meg litt. Anonymkode: 22e6f...595 Ordlyden i det du hørte forteller meg at dette var ren og skjær misunnelse, og i tillegg ble det sagt av en person som ikke forstår hva en slik rolle går ut på overhodet. Dette vennskapet hadde jeg revurdert snarest. Anonymkode: c76c7...dbe
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #14 Skrevet 14. februar 2018 På 13. februar 2018 den 13.55, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke i posisjon til å kalle henne inn på møte angående dette. Kan selvsagt ta det opp, men nå er jeg så skuffet at jeg må fordøye det litt. HI Anonymkode: 22e6f...595 Misunnelse er beundringens onde fetter. Anonymkode: 17de3...387
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #15 Skrevet 14. februar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Misunnelse er beundringens onde fetter. Anonymkode: 17de3...387 Godt sagt... Anonymkode: c76c7...dbe
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #16 Skrevet 14. februar 2018 På 13.2.2018 den 14.22, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke leder. Jeg er en kollega som har fått prosjektansvar. Har ikke personalansvar. Anonymkode: 22e6f...595 Selv om du ikke er leder i utgangspunktet, så er du blitt gitt en lederrolle og er leder for prosjektet I de sine øyne er du leder, uansett om du mener du ikke er det Anonymkode: 77848...6c9
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #17 Skrevet 15. februar 2018 På 13.2.2018 den 13.46, Anonym bruker skrev: Jeg er leder, vet at noen snakker dritt bak min rygg, men så lenge ledelsen over er fornøyd med mine resultater så bryr jeg meg ikke. Noen er uansett aldri fornøyde uavhengig av hva du gjør. Anonymkode: 27a3a...718 Det syns jeg ikke er en god holdning for en leder. Jeg er helt enig i at noen aldri blir fornøyd, og at en ikke nødvendigvis skal la seg påvirke av det. Men personal- og fagledelse er sammensatt. Om en kun er opptatt av lederes gunst og målbare resultater, og ikke på å arbeidstakernes utvikling og trivsel, ender en opp med misfornøyde ansatte og mister verdifulle kolleger. Anonymkode: 7ca5e...ac3
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #18 Skrevet 15. februar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det syns jeg ikke er en god holdning for en leder. Jeg er helt enig i at noen aldri blir fornøyd, og at en ikke nødvendigvis skal la seg påvirke av det. Men personal- og fagledelse er sammensatt. Om en kun er opptatt av lederes gunst og målbare resultater, og ikke på å arbeidstakernes utvikling og trivsel, ender en opp med misfornøyde ansatte og mister verdifulle kolleger. Anonymkode: 7ca5e...ac3 De fleste av mine er veldig fornøyde og gir meg gode tilbakemeldinger. Men så er det de få som alltid klager, planlegger vi ferie tidlig så er det feil, planlegger vi når de ville i fjor så er det feil osv. De får bare klage, og jeg får la være å bry meg Anonymkode: 27a3a...718
Deterbaremeg:):) Skrevet 15. februar 2018 #19 Skrevet 15. februar 2018 (endret) Til lags åt alle kan ingen gjera... høres ut som hun kunne tenkt seg oppgaven selv. Vær stolt av deg selv og innsatsen din. Du virker å ha selvinnsikt og god forståelse. Ingen kan alt! Endret 15. februar 2018 av Deterbaremeg:):) Bytta ut «andre» til «alle»🙄
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #20 Skrevet 15. februar 2018 På 13.2.2018 den 13.55, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke i posisjon til å kalle henne inn på møte angående dette. Kan selvsagt ta det opp, men nå er jeg så skuffet at jeg må fordøye det litt. HI Anonymkode: 22e6f...595 Hvorfor er du ikke i en slik posisjon å kunne kalle henne inn eller be om et møte? Det er jo ikke slik kollegaer, om de er under eller over deg skal snakke om hverandre. Det forsurner miljøet på jobb, og du gjør alle en tjeneste ved å ta det opp. Hun kan hindre deg i å få andre prosjekter å lede senere om dette kommer for rett øre. Og det er greit å sette ned foten og si det rett ut til denne kollega/vennen: nei jeg tror ikke jeg kan alt, men jeg vet jeg kan delegere, og derfor har jeg fått så mange prosjekter. Jeg ville tatt det opp med vedkommende og ledelse så dette ikke blir noe som blir en stor snøball av hat, misunnelse og surt jobbmiljø. Masse masse lykke til <3 Anonymkode: 8c13e...0ab
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #21 Skrevet 15. februar 2018 Å holde på sånn er utrolig normalt, men utrolig kjipt. Jeg syns jeg opplever det over alt, i nesten alle jobber, at folk har veldig lav terskel for å klage til kollegaer eller andre «på samme nivå». Men å ta opp det man er misfornøyd med, på en ordentlig og real måte, så det ev. kan gjøres noe med, det gidder liksom ikke folk. Jeg har aldri forstått det. Ikke bry deg om det HI. Hvis de ikke kan ta opp det de syns er problemet på en ordentlig og real måte, så kan du gå videre med hevet hode. Og om du er super-smart eller ikke er da virkelig ikke relevant. Anonymkode: 538cd...56d
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #22 Skrevet 15. februar 2018 Skjønner at du ble skuffa. Det var rett og slett en ekkel kommentar som var helt unødvendig. Jeg hadde også blitt lei meg. Anonymkode: e858c...7ea
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #23 Skrevet 15. februar 2018 Sånn er det å få ansvar i Norge; her er det lov å slenge dritt oppover. Dessverre. Anonymkode: 422ac...3c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå