Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #1 Skrevet 13. februar 2018 Jeg har hatt vondt i noen måneder nå, blir ikke bedre siste årene har dette kommet og gått, men nå vil det ikke gå over... har vært til røntgen, men det viste ingenting 😖 fikk brev om alt såg fint ut, innkalt til fastlegen neste uke! Selv tenkte jeg slitasje pga jobben, men nei... Flere som har opplevd dette? Uff, klarer ikke jobb mer enn 50% nå, litt redd for fremtiden Anonymkode: 6bccf...303
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #2 Skrevet 13. februar 2018 Er bildene fine så er det mest sannsynlig muskulært og det kan du enkelt gjøre noe med selv. Ta kontakt med fysio, manuell terapeut, kiropraktor eller naprapat. Du trenger ikke henvisning lenger, bare å ta en telefon til behandler og bestille time. Anonymkode: 2accf...260
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #3 Skrevet 13. februar 2018 ALLE får degenerative forandringer i skjelettet ettersom man blir eldre. Det er helt normalt og ikke farlig. Tenk at det er BRA at røntgen ikke viste alvorlige problemer Smerter i skuldre og nakke er som regel muskulært og kommer i de fleste tilfeller fra feilbelastning, lite styrke og manglende trening. Nå sier du ingenting om hva du jobber med men uansett og du sitter ved en kontorpult eller om du har manuelt arbeid så er det viktig å se på hvordan du bruker kroppen i løpet av en dag. Sitter du for mye? Sitter du feil? Har du tunge løft? Mye løft ned vridning? Osv. Det er viktig å bruke kroppen riktig, ha gode arbeidsstillinger, variasjon og små pauser i løpet av en dag Hvor mye og hvordan trener du i løpet av en uke? Kroppen trenger både kondisjon og styrke. Du bør ta kontakt med fysioterapeut, manuell terapeut eller naprapat slik at du kan få behandling for de muskulære plagene og få satt opp et program ned øvelser. Anonymkode: 1b3c9...656
Sportydame Skrevet 13. februar 2018 #4 Skrevet 13. februar 2018 Jeg har lånt boken frisk nakke på biblioteket og selvbehandlet meg med tennisball med stor effekt. Verdt å prøve.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #5 Skrevet 13. februar 2018 Holder med de andre over. Jeg har en nakke som på bildene ser ut som en 80+-årings, slitasje etter en skade, ingen naturlig kurve i nakken, har hatt flere prolapser og man ser på bildene flere bukninger som truer med å presse på nerver. Likevel fungerer jeg forholdsvis bra med den nakken. Jeg er blitt tilbydt uføretrygd pga. nakken, men jeg mente det burde finnes noe som hjalp. Det som MÅ til er trening. Riktig trening og nok trening. Og bevegelse. Og riktig holdning. Bevissthet rundt hva som forverrer. Riktig pute. Som andre sier, få en GOD terapeut. Jeg har best effekt av kiropraktor, men du bør få hjelp av en fysioterapeut til å sette opp et treningsprogram du kan følge inntil du er bedre - etter det vil du kunne bruke prinsippene fra den treningen og trolig trene nesten hva som helst (lurt å unngå kontaktsport og slike ting). Anonymkode: f2035...8c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå