Gå til innhold

Hadde dere turt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å jobbe alene med 3-4 mannlige bruker innenfor rus og psykiatri. Har fått beskjed om at man ikke bør snu ryggen til han ene.

Anonymkode: 47189...293

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg valgte bort å gjøre det en gang. Var der til opplæring og hadde noen få dagvakter. Det var greit. Men så måtte jeg begynne å jobbe kveld/natt, og det var alene. Jeg er helt sikker på at den ene der hadde kommet til å gjøre meg noe hvis han hadde fått meg alene. De andre var ikke noe problem. Men den ene stolte jeg ikke på i det hele tatt, jeg så noe i øynene hans som jeg visste ikke var bra for meg. Der var det både kvinner og menn.

Jobbet et annet sted innen psykiatrien, der var det greit å være alene på kvelden, men ville heller ikke der jobbet natt. Både menn og kvinner der også.

Men alene med tre-fire og den ene kan du ikke snu ryggen til - nei, jeg hadde ikke tatt sjansen.

Anonymkode: 53594...a35

Skrevet

Jeg jobber alene med alle slags brukere. Har voldsalarm, har heldigvis aldri trengt å bruke den. Trusler om vold er daglig.  Det er ikke alltid jeg gleder meg til jobb. Ser ikke for meg at jeg kommer til å holde ut i mange år. Blir et lettere mål jo eldre jeg blir. Så god fysisk form og voldskurs er et must. 

Anonymkode: 0bbdc...119

Skrevet

Ja. 

Men jeg setter pris på voldsalarmen jeg har tilgjengelig, selv om jeg aldri har hatt brukt for den

Anonymkode: 77d50...a2f

Skrevet

Nei, hadde nok ikke det, eller kanskje hvis jeg kjente de godt nok. Men det virker som du ikke gjør det og da hadde jeg ikke tatt den sjansen, for da er nok de usikre på deg og.  Jobber dere bare i miljø, eller har du personalleilighet å trekke deg tilbake til?

Anonymkode: 82dca...bbe

Skrevet

Brukerne skal risikovurderes. Hvis det faktisk er slik du ikke kan snu ryggen en bruker uten å reelt frykte vold, bør dere være to avsatte på brukeren. 

Anonymkode: f4916...16e

Skrevet

Overhode ikke. Men så er jeg pyse.

Anonymkode: 37855...e99

Skrevet

Nei, ikke alene. Men gjerne i team. Har jobbet med ungdom på barnevernsinstitusjon. Uaktuelt å jobbe alene. Det er faktisk ikke verdt risikoen. Vi var alene fram til en ungdom slo ned en ansatt. Hun skadet ryggen og er i dag ufør som følge av hendelsen. Følte med stort sett trygg og trengte aldri å bruke fysisk makt heldigvis, men med alvorlige traumer og psykiske lidelser skal man ta forhåndsregler. 

Anonymkode: a8c1a...652

Skrevet

Ja, men nå har jeg både faglig bakgrunn og erfaringen.

Anonymkode: c8082...29e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...