Gå til innhold

Jeg sover uvanlig mye... Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sover mer enn normalt. De dagene jeg begynner på jobb 13.30 sover jeg til 12.30 og kan lett sove mye lenger, men må da stå opp. Når jeg kommer hjem igjen kl. 20.30 kan jeg gå å legge meg igjen og sove natten gjennom. Når jeg jobber dag er jeg ferdig 16 og sitter da å halvsover i sofaen gjennom hele ettermiddagen. Er så sliten i kroppen  at jeg kjenner blodet som går gjennom bena. Har tatt alt av blodprøver osv. Og mangler ingenting. Tar også tilskudd av både d vitamin, jern og b vitamin. Hva kan være galt med meg? Legen skjønner ingenting

Anonymkode: 7bc59...3b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut å gå tur, minst 30 min hver dag. Prøv i 14 dager, dersom det hjelper - flott - viss ikke, gå til legen igjen. 

Anonymkode: 180d7...0b2

Skrevet

Det gjør jeg allerede siden jeg har hund. De andre turene må mannen ta for jeg orker ikke

Skrevet

Jeg går med hunden rett etter jobb og slumrer resten av dagen 

Skrevet

Da går du til legen igjen. Økt søvnbehov/utmattelse kan komme av så mye. Har du ingen andre fysiske symptomer så kan det hende du rett og slett har dårlig søvnkvalitet..? Vet ikke om det går ann å sjekke hos lege men du bør jo be om ytterligere utredning.

Anonymkode: 180d7...0b2

Skrevet

Har du tatt jern lenge?

Anonymkode: c74a9...aac

Skrevet

Enig med dem over. 

Og en annen ting du kan prøve er at du bare må begrense hvor mye du sover. Sett på vekkerklokke. Jeg blir så trøtt og giddalaus og sliten av å sove mye over lang tid. Som om hele kroppen går i dvale og bare vil sove hele tiden. Kroppen blir vant til mye søvn og vil bare ha mer. Når jeg har mer normal døgnrytme, så går det seg til slik at jeg fungerer som vanlig. Får jeg får lite søvn over lengre perioder, så har kroppen vent seg til det også. 

Anonymkode: 278f7...5c9

Skrevet

Vitamin D, da? 

Anonymkode: 8bf70...091

Skrevet

Hva skjer om du begrenser deg til 8 timer søvn i døgnet i  nen uker?

Anonymkode: db4c7...3d6

Skrevet

Søvn avler søvn for voksne også. Jeg slokner på sofaen så fort jeg hører fantorangen og våkner når barnetv er slutt. Det er en forferdelig uvane som egentlig var et nyttårsforsett å slutte med (det går ikke så bra). Kan hende du mangler noen vitaminer, men jeg må bare ta meg sammen. 

Anonymkode: 22ded...a1e

Skrevet

Enig med over, søvn avler søvn.

Jeg er kronisk syk, og det er deilig/ mareritt å sove mye. 

Skal prøve å bryte den onde sirkelen igjen. 

Jeg følte meg mye bedre da jeg ikke sov noe på dagen. 

Nå sover jeg i mange timer igjen. Må egentlig bare være streng og ha på alarm 😊

Anonymkode: 091bc...3d3

Skrevet

Tror ikke på myten om at man kan sove for mye. Når kroppen har fått nok, våkner man jo! Har mer tro på at unormal tretthet og uvanlig søvnbehov skyldes noe.

Anonymkode: 8bf70...091

Skrevet

Jeg har hatt det sånn i over 25 år jeg. De finner ingenting. Frustrerende!

Anonymkode: d638f...f47

Skrevet

Prøv ginseng. Den sterke. Det funket på gubben her. 

Anonymkode: 74438...048

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...