Anonym bruker Skrevet 12. februar 2018 #1 Skrevet 12. februar 2018 Ja om du er mor, student, eller yrkes kvinne. Hva er dine tips til å gjøre livet eller hverdagen enklere? Mer strukturert? Om du mener det er rutiner, hva er så dine? Anonymkode: e5058...a30
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2018 #2 Skrevet 12. februar 2018 Mine rutiner er: Planlegge ukesmeny og handle en dag i uka. Søndag gjør jeg og mannen rent huset. Lage matpakke til sønnen på kvelden - han er 3 år og bryr seg ikke om at brødskiva ble smurt kvelden før. Anonymkode: c433a...2d8
Superdolly Skrevet 12. februar 2018 #3 Skrevet 12. februar 2018 Stå opp tidlig nok om morgenen. Så tidlig at jeg har tid til å fore dyrene mine, til å vekke barna, til å sitte ved frokostbordet sammen med familien (og rydde av etterpå), og enda rekke jobben. Lage middagsliste for ei uke om gangen og handle en gang i uka. Planlegge og legge fram alt som kan ordnes kvelden før, kvelden før. Legge klær klart på badet, pakke sekker nesten ferdig (bare matpakkene som mangler). Småting som å dele opp brødene før jeg fryser dem. Da kan jeg kjapt og enkelt tine de brødskivene jeg trenger selv om jeg eventuelt glemmer å ta opp brød kvelden før. Bruke timerfunksjonen på vaskemaskina. Jeg legger i om morgenen og da starter den når jeg kommer fra jobb. Så bretter jeg gårsdagens klesvask og henger opp dagens mens barna ser på barne-tv.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2018 #4 Skrevet 12. februar 2018 lage matpakken dag før! Jeg har lenge vært motstander av det å tenkt at det smaker sikkert ikke så godt,men sønnen min har gått fra å spise en skive på hele dagen (henter han ca 16.30) til å nå spise to skiver på skolen og to skiver på SFO etter jeg begynte å smøre matpakken dagen før. Det er sikkert tilfeldig men han spiser hvertfall mer på skolen nå til tross for at matpakken er laget dagen før . Legge frem klærene dagen før. Anonymkode: 0d627...d6d
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2018 #5 Skrevet 12. februar 2018 Delegert å svar. Stå opp tidlig nok. Ikke vær så nøye på at ting skal være perfekt. Anonymkode: 10f4f...4de
MammantilNurket Skrevet 12. februar 2018 #6 Skrevet 12. februar 2018 Lager ukesmeny, skrive hansleliste, få matvarer lever hjem (vi bruker kolonial.no), lage matpakke til Herr Sønn dagen i forveien, finne frem alt av klær og utstyr dagen før, aldri gå tomhendt fra et rom til et annet, bruke robotstøvsuger, bruker også timer på vaskemaskinen, faste rutiner for det meste.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2018 #7 Skrevet 12. februar 2018 Vet ikke hvor gamle barna dine er. Men er fan av å stole på dem med å gjøre litt selv. Min på 8 smører sin egen matpakke og finner frem eget tøy, kommer seg på skolen selv. De 2 minste på 5og 3 finner jeg frem klær til dagen i forkant, men de må kle seg selv med litt hjelp. Smører matpakker til dem mens de spiser frokost. Jeg er ferdig på badet før noen andre har stått opp. Tømmer oppvaskmaskin før jeg går å legger meg hver kveld. Anonymkode: a6d6e...8e5
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #8 Skrevet 13. februar 2018 rutiner : mandag-fredag : står opp kl 615, spiser frokost, dusjer, vekker gutten 715, han spiser alltid i bhg etter egen ønske da kan han sove lengre, går i bhg, drar på jobb, henter i bhg , drar hjem og lager middag handler alltid for hele uka hver fredag, da blir det billigere og man har mer oversikt over økonomien. lørdag-søndag aldri faste rutiner, skjer mye forskjellig hver helg egentlig, vi sover lenge Anonymkode: da1ed...b92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå