Gå til innhold

Gyldig avtale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Dette er egentig ganske flaut, og derfor vil jeg gjerne være anonym.... For noen mnd siden tok jeg en abort, etter ønske fra barnefar. Vi skrev da en avtale som skulle "sikre" meg etter denne aborten, noe som barnefaren var enig i. Avtalen innebærer at vi to skal holde kontakten vi hadde før aborten. Begge har skrevet under avtalen, og begge  var enige i innholdet. Er denne avtalen juridisk bindende? Er jo litt flaut å kontakte advokat for å finne ut av denne..............

Anonymkode: 511b9...5cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tuller? Fikk du ham til å signere en avtale om at han måtte fortsette å ha kontakt med deg?

Du kan ikke være riktig rett?!?! Tvinger du virkelig folk til å være venn med deg?!?!

Dette sier jeg ikke ofte, men her var nok en abort heeeelt på sin plass. Dersom dette stemmer kan du umulig være skikket til å ha barn 🙄

Skrevet

Jeg er litt usikker på om jeg forstår deg riktig. Har dere en avtale om at dere fortsatt skal være kjærester? Jeg er ikke jurist, så hvorvidt en slik avtale er bindende aner jeg ikke, men hva vil du med den? At han fortsatt skal være kjæresten din selv om han vil gjøre det slutt. Det er vel dessuten ganske lenge siden man kunne trekke noen for retten for brutte løfter. 

Skrevet

Nei. Det er ikke lov å lage avtale om hvem man skal forholde seg til. Man lager avtaler om ting gjenstander, men ikke følelser eller personer. 

Litt som med et ekteskap. Man lover å være trofast, men ingen kan straffe deg om du er utro. 

Man kan i utgangspunktet lage avtale om hva man vil, da Norge har avtalefrihet, men visse typer avtaler kan man ikke straffes om man bryter

Anonymkode: b2af9...c96

Skrevet

Atte hva??

Anonymkode: 493ab...965

Skrevet

Hva mener du egentlig, kontakten?

Du har fått han til å skrive under på at dere skal ha kontakt (hva innebærer det egentlig), uansett hva han tenker, føler og har lyst til så skal han tvinges til å ha kontakt med deg?

Dette høres veldig rart ut, hva ønsker du å oppnå med en slik kontakt? Men til spørsmålet, han kan ikke straffes på noen måte for å bryte en slik kontrakt. 

Anonymkode: 9c69a...b89

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei. Dette er egentig ganske flaut, og derfor vil jeg gjerne være anonym.... For noen mnd siden tok jeg en abort, etter ønske fra barnefar. Vi skrev da en avtale som skulle "sikre" meg etter denne aborten, noe som barnefaren var enig i. Avtalen innebærer at vi to skal holde kontakten vi hadde før aborten. Begge har skrevet under avtalen, og begge  var enige i innholdet. Er denne avtalen juridisk bindende? Er jo litt flaut å kontakte advokat for å finne ut av denne..............

Jeg skjønner ikke hva du sikrer deg med denne kontrakten? Tvinge han til å ha kontakt med deg? Noe så merkelig

Anonymkode: e955a...292

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei den er ikke juridisk bindene.

Anonymkode: f5282...671

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...