Gå til innhold

Kan ikke slutte hos frisør...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått så grått hår i det siste, så det må farges ofte. Det vokser superraskt, så hver 4.-5.  uke har jeg flere cm tydelig hvit ettervekst i det mørke håret og må farge det igjen

Jeg, sliter med en arm, så jeg har problemer med å gjøre det hjemme.

Så det begynner jo å bli ganske dyrt etterhvert.

Mne fristøren jeg går til har jeg gått til i mange mange år. Hen er veldig flinl, nesten litt kjendis her vi bor, og "alle" går til henne. I min omgangskrets er det liksom dit man må gå hvis man skal være fin på håret. HUn kjenne rjo alle kundene, er venn med oss på facebook og vet alt om livene våre fordi vi snakker mase sammen når vi er der.

Min eldste datter er 18 og hun sier hun gjerne kan begynne å hjelpe meg hvis jeg vil farge det hjemme.

Men jeg føler at det er umulig å slutte hus denne frisøren. Hun kommer garantert til å spørre, for at jeg treffer henne er så sikkert som graven, og hun kommer til p være skuffet og vonbråten.

Jeg elsker jo å gå dit og bli pleid og dullet med, men det er rådyrt...

Så...hva jeg gjør jeg?

Anonymkode: 846b0...023

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier til henne når du treffer henne, som det er. At det ikke er noe personlig og at du har vært kjempefornøyd, men at det tar litt på lommeboka rett og slett ;-)

Hvis hun ikke forstår det, så er hun jo stokk dum. Det er grisedyrt å gå til frisøren!

Anonymkode: 59c32...914

Skrevet

Du sier det som det er? At du elsker å gå dit å bli pleiet og dullet med men at det er rådyrt og at datteren din har vært så generøs at hun har tilbydd seg å hjelpe med etterveksten. Ingen kan bli sure for det vel.

Anonymkode: 50dc3...67f

Skrevet

Hvis du ikke har råd til det, så slutter du selvfølgelig. Si det som det er, og hvis hun da blir såret og vonbroten, så får hun bli det da. Det er kjempedyrt å gjøre det  hos frisøren, ikke minst unødvendig

Anonymkode: e6d9f...48e

Skrevet

La datteren din hjelpe eller lag striper i håret og la det grå vokse ut. Det gjør jeg nå. Orker ikke denne farvingen så ofte og det er for dyrt.

Hadde ikke brydd meg om hva en bedrift mener.

Anonymkode: b1b4c...169

Skrevet

Du kan jo bytte på, og la datteren din farge det mellom frisørbesøkene. Frisøren må jo kunne ha forståelse for at du ikke har råd til full service hver sjette uke. Jeg ville gått til henne fire ganger i året og latt datteren din farge når det trengs i mellom. Blir hun sur bruker du det som unnskyldning for å kutte helt, og ev. finne en rimeligere frisør.

Skrevet

Du har en datter på 18 år og begynt å få grått hår, det tyder på at du er en voksen dame som kan gjøre som du vi og kan klare å stå for det. 16 åringer bryr seg om hva andre sier, noen 25 åringer også, men den tiden bør du ha kommet over. Mener frisøren noe høyt om det, sier det mer om henne enn om deg.

Skrevet

Nå kjenner jeg ingen frisører men jeg velger å tro at de ikke bærer nag om man slutter hos dem. Opplys meg gjerne om det er annerledes, det vil bekrefte en del menneskers fordommer, men jeg tror altså at folk flest har en proff holdning til jobben sin.

Skrevet

De selger jo hårfarge hos frisøren. Du kan jo kjøpe med derfra neste gang.

Jeg har farget håret mitt mye selv pga grått hår. Vil ikke anbefale det. Til slutt ble håret helt svart enkelt plasser fordi det var mettet på farge. Ble også veldig skjoldete.

Er i en prosess nå for å lysne håret noen hakk og har i tillegg noen lysere striper. Da vises ikke de grå så godt.

Anonymkode: 82569...8c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...