Anonym bruker Skrevet 12. februar 2018 #1 Skrevet 12. februar 2018 Vi har delt ansvar, mens barnet bor hos meg og er hos far annenhver helg. Så far har jo forsåvidt ikke så veldig mye å bidra med når det kommer til skolesammenheng. Jeg og far har flydd inn og ut av familievernkontor de siste årene og har tidvis hatt det ganske vanskelig mtp foreldresamarbeid, det har også vært et par politisaker i bildet. Sistnevnte gikk på barnet (dette tror jeg ikke skolen er klar over, med mindre barnet har fortalt det selv) uansett, så blir ikke far kontaktet når det er møter på skolen. Ikke noe jeg bryr meg særlig om, jeg føler jo stort sett at han ikke aner hva vi prater om fordi han ikke har noe med barnet å gjøre når det er på skolen eller hva som ellers skjer på skolen. Vi har ikke vært noe uvenner eller hatt noen uenigheter på foreldremøter før. På forrige møte fortalte lærer selv at h*n ikke hadde kontaktet far for å si fra om foreldremøtet, og om dette var greit for meg. Om far klaget på det, fikk de ordne et nytt møte seg imellom. Funker det sånn egentlig? Jeg tolker det litt dithen at lærer ikke er særlig begeistret for far. Har heller ikke tenkt over møtene han ikke har dukket opp på, nettopp fordi han er en sånn som glemmer lett og gjerne kommer akkurat sånn irriterende-litt-for-seint. Noen lærere her som vet hva som er vanlig praksis? Anonymkode: 8d436...8f9
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2018 #2 Skrevet 12. februar 2018 Legge til at jeg ikke orker å si fra til far når møtene er heller, for dette gjorde jeg alle årene i barnehagen og første skoleårene. Nå gidder jeg ikke bruke tid på det lengre og mener han klarer å ha kontroll på det selv slik som jeg må Anonymkode: 8d436...8f9
Yellow Brick Road Skrevet 12. februar 2018 #3 Skrevet 12. februar 2018 Hos oss kontakter ikke skolen noen foreldre, i alle fall ikke om det er noe helt spesielt som tilsier det. Foreldremøter / samtaler etc varsles på ukeplan eller i invitasjon som leveres ut på skolen, så får foreldrene holde styr på det selv.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2018 #4 Skrevet 12. februar 2018 Akkurat nå, Yellow Brick Road skrev: Hos oss kontakter ikke skolen noen foreldre, i alle fall ikke om det er noe helt spesielt som tilsier det. Foreldremøter / samtaler etc varsles på ukeplan eller i invitasjon som leveres ut på skolen, så får foreldrene holde styr på det selv. Her avtales det pr sms. Møtet lærer ikke ba far på var en utviklingssamtale, så det er vel en gang i halvåret Anonymkode: 8d436...8f9
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2018 #5 Skrevet 12. februar 2018 Må alle inviteres personlig hos dere? Her legges det ut på skolens hjemmeside samt på skolens åpne Facebook gruppe. Og på ukeplanen til ungene. Er man sløv nok så får man det ikke med seg. Tror faktisk læreren sender mail også. Anonymkode: ab549...e0a
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2018 #6 Skrevet 12. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Må alle inviteres personlig hos dere? Her legges det ut på skolens hjemmeside samt på skolens åpne Facebook gruppe. Og på ukeplanen til ungene. Er man sløv nok så får man det ikke med seg. Tror faktisk læreren sender mail også. Anonymkode: ab549...e0a Det er mulig jeg bommet litt når jeg skrev foreldremøter. Det er ikke sånn felles for alle foreldrene i klassen, jeg tenker på utviklingsamtaler Begge deler sendes forsåvidt SMS om her. TS Anonymkode: 8d436...8f9
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2018 #7 Skrevet 12. februar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er mulig jeg bommet litt når jeg skrev foreldremøter. Det er ikke sånn felles for alle foreldrene i klassen, jeg tenker på utviklingsamtaler Begge deler sendes forsåvidt SMS om her. TS Anonymkode: 8d436...8f9 Ahh skjønner. Kan du ikke be læreren om å legge til far i sms listen da? Anonymkode: ab549...e0a
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2018 #8 Skrevet 12. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ahh skjønner. Kan du ikke be læreren om å legge til far i sms listen da? Anonymkode: ab549...e0a Han er på listen, iallefall på visma. Lærer sa selv at h*n valgte å ikke sende SMS til far. Og om det ble problemer av det fikk far kontakte skolen å få sitt eget møte der om det samme. Jeg lurer egentlig bare på om lærere kan gjøre dette når man har ansvar begge to, eller om det er vanlig praksis å stryke ut en av foreldrene pga. dårlig kjemi etc. For min del trenger ikke far å komme på samtaler TS Anonymkode: 8d436...8f9
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2018 #9 Skrevet 12. februar 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han er på listen, iallefall på visma. Lærer sa selv at h*n valgte å ikke sende SMS til far. Og om det ble problemer av det fikk far kontakte skolen å få sitt eget møte der om det samme. Jeg lurer egentlig bare på om lærere kan gjøre dette når man har ansvar begge to, eller om det er vanlig praksis å stryke ut en av foreldrene pga. dårlig kjemi etc. For min del trenger ikke far å komme på samtaler TS Anonymkode: 8d436...8f9 At læeren velger å ikke invitere får når ham står på lista er ganske alvorlig. Dette er det ikke læreren som bestemmer. Anonymkode: 18e37...a28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå