Gå til innhold

Redd for å sove hver kveld


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 6 år er ganske sensitiv å blir redd av serier som snøfall osv. Dette vet far men har likevel latt sønnen vår se askeladden filmen som er 9 års aldergrense. Jeg sa til far at han ikke burde få se den for han får så lett mareritt og blir veldig redd. Nå har han altså sett filmen å hver eneste natt i 3 uker nå så er han redd for å sove,å klokken blir ca 21.30 hver kveld før han sovner. Det fører jo til at han er uopplagt og trøtt på skolen som han selv sier. Han sier også selv at han klarer ikke slutte å tenke på den filmen selv om han prøver. Er det dumt å begynne å legge han i min seng en stund fremover å se om det hjelper? Har han døren på rommet mitt åpent så ligger vegg i vegg med stuen og roer seg kanskje når han hører at jeg er der. 

Anonymkode: 61b4e...3f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en god løsning en periode til han blir tryggere igjen.

Og den faren... han hadde jeg kalt inn til time på fvk asap! Og der hadde jeg spurt ham om han synes det å stå på sitt og vise sønnen en film han er for liten til er verdt at sønnen må leve med frykt i ukesvis etterpå.

Anonymkode: 59c81...22c

Skrevet

Kan ikke du vise han «bak kulissene» på hvordan film lages? Kanskje den om Askeladden ligger på YouTube og, slik han ser at det er oppdiktet 😊 jeg hadde latt han sove i sengen min, ingenting er bedre en trygghet. 

Anonymkode: 46f97...f46

Skrevet

Faren er litt sånn at han aldri vil høre på hva jeg mener er best. Altså det er ikke ofte jeg blander meg inn i hvordan han gjør ting når han har barnet,men de gangene jeg sier ifra om noe så vil han sjeldent høre på meg. Han mener jeg bare er overhysterisk når jeg prøver å beskytte sønnen vår fra situasjoner jeg vet ikke vil gå bra. Som når vi var i Kongeparken og faren ville ha sønnen med i berg og dalbane,jeg prøvde å si at det vil han nok ikke like ettersom han er en forsiktig gutt men joda dette skulle han være med på! Det endte opp med at berg og dalbanen måtte stoppe etter bare en runde for da var sønnen vår hysterisk og redd.

Anonymkode: 61b4e...3f5

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke du vise han «bak kulissene» på hvordan film lages? Kanskje den om Askeladden ligger på YouTube og, slik han ser at det er oppdiktet 😊 jeg hadde latt han sove i sengen min, ingenting er bedre en trygghet. 

Anonymkode: 46f97...f46

Ja det kan jeg prøve,takk for tipset :) Prøver gjentatte ganger å si at det finnes ikke noe troll men likevel er han redd om kvelden. Men kanskje det kan hjelpe å la han se hvordan den er laget ja :)

Anonymkode: 61b4e...3f5

Skrevet

Å bare så det er sagt så pusher jeg han også litt på ting han ikke vil/tør,men når han er redd for høyde og fart så pusher jeg han ikke til å ta en berg og dalbane selv om det var beregnet for barn. Skal jeg pushe han så gjør jeg det på ting jeg vet han kommer til å like om han bare tør å prøve. 

Anonymkode: 61b4e...3f5

Skrevet

Er veldig enig på å se Behind the scenes osv, det gjør jeg alltid når jeg blir redd av en film :P

Virker som mannen din lider av «En gutt skal være TØFF»-syndromet, og det er feil. Men pass på at ikke mor begynner å få «overbeskyttelses»-syndromet, litt pushing er bra

Anonymkode: 8cec6...bc4

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er veldig enig på å se Behind the scenes osv, det gjør jeg alltid når jeg blir redd av en film :P

Virker som mannen din lider av «En gutt skal være TØFF»-syndromet, og det er feil. Men pass på at ikke mor begynner å få «overbeskyttelses»-syndromet, litt pushing er bra

Anonymkode: 8cec6...bc4

Vi er ikke sammen,vi bare reiser på ferietur med sønnen vår. Ja han mener nok at siden småen er gutt som må han være tøff å like ting som berg og dalbane,skumle filmer osv.

Anonymkode: 61b4e...3f5

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som en god løsning en periode til han blir tryggere igjen.

Og den faren... han hadde jeg kalt inn til time på fvk asap! Og der hadde jeg spurt ham om han synes det å stå på sitt og vise sønnen en film han er for liten til er verdt at sønnen må leve med frykt i ukesvis etterpå.

Anonymkode: 59c81...22c

Vi har vært på fvk før men han tar ikke til seg noe av det de sier at er viktig. De mente for eksempel at det var viktig at faren har barnet en dag i uken itellegg til annenhver helg. Jeg er helt enig å har prøvd å få det til lenge,men selv etter de på fvk sa det samme så følger ikke far det opp.

Anonymkode: 61b4e...3f5

Skrevet

for en pyse... du er for overbesyttende, ikke rart han blir slik. min 5åring har sett den filmen mange ganger og er ikke redd i hele tatt

Anonymkode: f6a5e...4bd

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

for en pyse... du er for overbesyttende, ikke rart han blir slik. min 5åring har sett den filmen mange ganger og er ikke redd i hele tatt

Anonymkode: f6a5e...4bd

Det er en grunn til at det er 9 års aldersgrense! Flere i klassen til sønnen min har sett den og de kunne også fortelle at barna hadde blitt ganske redd. 

Anonymkode: 61b4e...3f5

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

for en pyse... du er for overbesyttende, ikke rart han blir slik. min 5åring har sett den filmen mange ganger og er ikke redd i hele tatt

Anonymkode: f6a5e...4bd

Jeg er voksen og har litt for mye fantasi, så jeg blir oppriktig redd etterpå av skumle filmer. Søsteren min gjør ikke det,men hun har høydeskrekk, som ikke jeg har. Alle er redde ulike ting og det må respekteres. 

Om han var redd for sklien på lekeplassen hadde vært en ting,men hva er poenget med å skremme barn?

Anonymkode: 8cec6...bc4

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er voksen og har litt for mye fantasi, så jeg blir oppriktig redd etterpå av skumle filmer. Søsteren min gjør ikke det,men hun har høydeskrekk, som ikke jeg har. Alle er redde ulike ting og det må respekteres. 

Om han var redd for sklien på lekeplassen hadde vært en ting,men hva er poenget med å skremme barn?

Anonymkode: 8cec6...bc4

Helt enig med deg,hva er poenget med  å la han se filmen når han vet at sønnen blir kjempe redd og får mareritt. Han så jo selv hvor mye mareritt han fikk etter å bare ha sett snøfall,å sier seg selv at han blir enda mer redd for en film med 9 års aldersgrense.

Anonymkode: 61b4e...3f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...