Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #1 Skrevet 11. februar 2018 Jeg har så vondt i hodebunnen, og når jeg kjenner på den er den helt kvisete og sår. Jeg tenkte å prøve meg på en ny sjampo, men klarer ikke å finne noen der håret ser noenlunde ut av. Jeg har spurt frisøren flere ganger, men resultatet blir like tragisk hver gang. Har prøvd System professional, Sebastian og wella, alle tilpasset mitt tynne nordiske hår, men det blir bare så tungt. Nå bruker jeg Elvital. Håret ser bra ut men hodebunnen lider. Hva gjenstår å prøve??? Tilleggsinfo: jeg kan ikke bruke div stylingprodukter, da både tørrsjampo og andre produkter løser ut migrenen min. Må derfor ha håret så 'rent'som mulig helt tiden. Kan heller ikke hoppe over hårvask en dag. Anonymkode: a9f2c...cef
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #2 Skrevet 11. februar 2018 Jeg har hatt det sånn i årevis, og tro det eller ei, men det som funker best for min kvisete hodebunn, er sjampoen fra Rema 1000 til 10-11 kr literen. Alt annet gjør at hodebunnen eksploderer i utslett. Anonymkode: 72980...2cf
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #3 Skrevet 11. februar 2018 Jeg har også forsøkt mye. Jeg har landet på Ducray fra apoteket. Anonymkode: 2f99d...b7e
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #4 Skrevet 11. februar 2018 Oi, det var oppløftende å høre om dere som har funnet en løsning som fungerer for dere. Jeg noterer meg begge innspillene. Tusen takk 😊 Anonymkode: a9f2c...cef
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #5 Skrevet 11. februar 2018 Hvis du vasker håret hver dag, er det mulig at noe av løsningen ligger der. Hver dag er altfor mye for en allerede plaget hodebunn. Hva du mener med kvisete hodebunn vet jeg ikke, men jeg som er plaget med sår og flassete hodebunn har super effekt av Fungoral shampo, som fåes kjøpt på apoteket. Den hjelper mot seboreisk eksem- kan jo kanskje være det du også har? Anonymkode: d512b...c94
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #6 Skrevet 13. februar 2018 Da har jeg brukt mannens head&shoulder de to siste dagene og de åpne sårene er borte! Hi Anonymkode: a9f2c...cef
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #7 Skrevet 13. februar 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da har jeg brukt mannens head&shoulder de to siste dagene og de åpne sårene er borte! Hi Anonymkode: a9f2c...cef Mener å ha hørt at den inneholder ganske mye sink, så da kan det være at du egentlig mangler sink. Anonymkode: 2f99d...b7e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #8 Skrevet 13. februar 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mener å ha hørt at den inneholder ganske mye sink, så da kan det være at du egentlig mangler sink. Anonymkode: 2f99d...b7e Sier du det? Er sink et kosttilskudd? Anonymkode: a9f2c...cef
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #9 Skrevet 13. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Sier du det? Er sink et kosttilskudd? Anonymkode: a9f2c...cef Ja, det er et mineral som en del har lite av. Det er viktig for immunforsvar, hud m.m. Også typisk å f.eks. få sprekker i huden på hælene eller fingrene hvis man har en mangel, men også andre hudproblemer. Sier ikke at du har en mangel, men den sjampoen du har prøvd nå inneholder mye sink. Og siden du fikk så rask bedring så er det nærliggende å tro at du kanskje har en mangel. Jeg har forsøkt den selv, men jeg har ingen virkning av den sjampoen - men jeg vet også at jeg har gode sinkverdier (har testet det regelmessig hos lege av en annen grunn). Anonymkode: 2f99d...b7e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #10 Skrevet 13. februar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er et mineral som en del har lite av. Det er viktig for immunforsvar, hud m.m. Også typisk å f.eks. få sprekker i huden på hælene eller fingrene hvis man har en mangel, men også andre hudproblemer. Sier ikke at du har en mangel, men den sjampoen du har prøvd nå inneholder mye sink. Og siden du fikk så rask bedring så er det nærliggende å tro at du kanskje har en mangel. Jeg har forsøkt den selv, men jeg har ingen virkning av den sjampoen - men jeg vet også at jeg har gode sinkverdier (har testet det regelmessig hos lege av en annen grunn). Anonymkode: 2f99d...b7e Takk for svar. Dette skal jeg få sjekket litt mer 😊 Anonymkode: a9f2c...cef
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #11 Skrevet 13. februar 2018 Jeg får ofte utbrudd med åpne sår og kan kun bruke head and shoulders. Når det ikke virker har jeg kortisonsteroider jeg kan bruke. Anonymkode: 878f9...d13
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #12 Skrevet 14. februar 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg får ofte utbrudd med åpne sår og kan kun bruke head and shoulders. Når det ikke virker har jeg kortisonsteroider jeg kan bruke. Anonymkode: 878f9...d13 Jøss, det var interessant. Jeg skal fortsette med den en stund, og se hvordan forblir etterhvert. Anonymkode: a9f2c...cef
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #13 Skrevet 14. februar 2018 Jøss. Jeg blir motsatt av head and shoulders... Anonymkode: 72980...2cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå