Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #1 Skrevet 11. februar 2018 Hei alle sammen! Noen der ute som sitter med noen gode råd til meg? Jeg har fødselsangst så det holder.. Livredd, rett og slett.. Legen min søkte tidlig om planlagt keisersnitt for meg, noe jeg forstod på ordinær ul at ikke skulle være noe problem å få til! Helt fint det.. Men de siste månedene har jeg tenkt opp og ned og i mente, og at det beste for kroppen, babyen, ja.. Så vil vaginal fødsel være det beste alternativet. Så jeg har bedt om ekstra oppfølging for å få mer kunnskap, bli trygg, få omvisninger osv. Men jeg klarer ikke roe meg. Klarer ikke nyte svangerskapet i en aldri så liten grad. Fra positiv test gikk jeg og var kjemperedd for spontanabort, og så fort jeg følte meg på "trygg grunn" har angsten for fødsel bygd seg opp mer og mer. Alltid vært livredd fødsel, så redd at jeg aldri har hatt lyst på barn. (tidligere snakket med legen om å bli lagt inn for å fjerne hele greine) Men nå har jeg jo blitt eldre, og jeg fått kjempelyst på barn... Men kunne ønske jeg klarte å glede meg!! Alt er helt bekmørkt.. Jeg gruer meg så fælt.. Alt stopper ved fødselen, klarer liksom ikke se alt det fine jeg har i vente når det er overstått.. Så - jeg skal i samtale med gynekolog på sykehuset i morgen, for å nevne at en igangsettelse kanskje kan hjelpe meg å roe meg ned ift fødsel!? At jeg har LITT kontroll over noe rundt hele dette miraklet som skal skje.. Jeg kunne snakket i evigheter om alt ved fødsel som skremmer meg, men det å kanskje vite at jo, jeg får en igangsettelse èn uke før termin (vet ikke hva som er vanlig). Men innbiller meg at det kan være riktig for meg. Men gynekologen sitter jo på all makt og kunnskap her. Er jo livredd for å ikke føle at behovet mitt blir sett og hørt, at jeg nesten har et avslag før jeg har vært der... Noen som har vært i lignende situasjon?? Som har fått innvilget igangsetting pga ekstrem fødselsangst? Vet ikke hvordan jeg skal ordlegge meg, eller hva de legger vekt på i en slik avgjørelse. Bare det å få bekreftet om jeg kan få igangsetting på termindato ville nok roet meg en hel del.. Vel, takk for at du leste! Og spesielt takk til deg som har noen gode tips eller erfaringer å dele Anonymkode: 95ab3...a29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå