Gå til innhold

Hvordan var ditt tvillingsvangerskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to mislykkede IVF-forsøk bak meg og på det tredje forsøket nå snart får jeg sette inn to embryoer (hvis jeg har to). Tenker derfor på at det er en sjanse for tvillinger og lurer på hvordan ditt tvillingsvangerskap var? Hvordan var det i forhold til svangerskap med ett barn (hvis du har flere)? Hvordan var de første månedene og det første året med to små?

Anonymkode: bb585...e68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg var i fin form, men sliter med svangerskapskvalme og har hatt det i alle mine svangerskap. Det ble hverken verre eller bedre med tvillingene. Svangerskapet var utover det veldig lett. Jeg var oppegående og koste meg til siste uken før termin, da lå jeg mest hjemme på senga og slappet av. Mannen min gjorde det meste med de andre barna da. 

De første månedene var bare deilige. Tvillingene var jo født til termin så ingen problemer med dem. de sov godt, men det ble selvsagt litt mere stell/bleieskift enn med en enling. 

Det ble også mere logistikk og vanskeligere for meg å dra plasser alene, men jeg tilpasset meg. Synes perioden 1 1/2 - 2 1/2 var den mest "slitsomme" .

Jeg synes iallefall at all negativiteten jeg hørte da jeg var gravid var unødvendig og folk burde slutte å si slikt til flerlingegravide, for her ble det bare dobbel glede iallefall. 

Lykke til, sender over litt spirestøv i din retning. 

Skrevet
7 timer siden, LeTwinsA skrev:

Hei, jeg var i fin form, men sliter med svangerskapskvalme og har hatt det i alle mine svangerskap. Det ble hverken verre eller bedre med tvillingene. Svangerskapet var utover det veldig lett. Jeg var oppegående og koste meg til siste uken før termin, da lå jeg mest hjemme på senga og slappet av. Mannen min gjorde det meste med de andre barna da. 

De første månedene var bare deilige. Tvillingene var jo født til termin så ingen problemer med dem. de sov godt, men det ble selvsagt litt mere stell/bleieskift enn med en enling. 

Det ble også mere logistikk og vanskeligere for meg å dra plasser alene, men jeg tilpasset meg. Synes perioden 1 1/2 - 2 1/2 var den mest "slitsomme" .

Jeg synes iallefall at all negativiteten jeg hørte da jeg var gravid var unødvendig og folk burde slutte å si slikt til flerlingegravide, for her ble det bare dobbel glede iallefall. 

Lykke til, sender over litt spirestøv i din retning. 

Tusen takk, trenger litt lykke og spirestøv! :-) Godt å høre at tvillingsvangerskap ikke var så ille! :-)

Skrevet

Jeg henger meg på den over. Hadde et greit svangerskap, noe mer kvalm de første månedene men jeg var aldri kvalm med førstemann så jeg hadde ingenting å sammenligne med. 

Gikk til termin, par dager før, og sleit med mye vann i kroppen på slutten men det var alt. Rutiner ble alfa og omega den første tiden men det gikk greit. Ammet de en og en og de spiste fort, men tiden gikk med til amming, bleieskift og hvile når jeg kunne.

Gled deg, tvillinger er noe helt spesielt, ikke bare for foreldre men også for barna. Småbarnstiden krever mye men fra toarsalder så begynner ting å falle på plass. Fordelen er at de følger hverandre, sammenlignet med to tette. 

Anonymkode: 19eef...6cc

Skrevet

Tvillingsvangerskapet var så ille at jeg steriliserte meg under KS

Har tre barn

Anonymkode: 4a8e7...da4

Skrevet

mye lettere enn de 2 første det var kun et barn :D

Anonymkode: 363c2...9b8

Skrevet

Godt å se at det bare er en av fire som synes at tvillingsvangerskapet var ille. Det gjør meg litt beroliget med tanke på å sette inn to embryoer. :-) Hører gjerne fra flere tvillinggravide/tvillingmødre. Dere som har svart bare ang. graviditeten, hvordan opplevde dere den første tiden med to små og de første årene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...