Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #1 Skrevet 11. februar 2018 Har lagt inn dette på kvinneguiden, men ingen har svart meg, så jeg prøver her også. Vet at dette er langt, men jeg er så fortvilet over å ikke fungere i hverdagen og å ikke få hjelp Hei. Håper noen kan gi meg noen gode råd. Befinner meg i en vond situasjon, og føler at det blir verre og verre nesten for hver dag. Dette blir langt, og det beklager jeg, men føler jeg må forklare situasjonen for at dere evnt kan svare meg ut fra det som har skjedd til nå. Jeg har i lang tid hatt vondt i ledd og muskler i kroppen. Var på MR av hele ryggen for noen uker siden, og svaret var prolaps i nakke, midtre del av rygg og høyre side i korsryggen. Smertene er til tider helt forferdelig, men jeg fungerer "greit" i hverdagen med hjelp og tilrettelegging. Jobber for tiden 40%. Det er lagt til rette på arbeidsplassen, og dem er svært forståelsesfulle. Men jeg kjenner at dette tar veldig på, og når dag nummer 2 er over, så bruker jeg noen dager på å innhente meg igjen 😐 Jeg har lenge spurt legen min om å bli sendt til revmatismesykehuset for utredning. Der er det omfattende undersøkelser med ultralyd av ledd osv. Der får man hjelp på en helt annen måte. Jeg vet dette fordi jeg har snakket med flere som har vært der, og jeg har snakket med en ansatt ved sykehuset. Legen min har gitt meg masse vitaminer som han mener jeg har mangel på. Disse manglene kan gi smerter i ledd og muskler. Jeg har brukt store summer på dette, og brukt dem i nesten 2 mnd. Disse skal ha en virkning etter ca 3 uker. Jeg merker ingen forskjell. Venstre arm er så vond nå at jeg har store problemer med å vaske håret mitt og andre ting i hverdagen som krever at jeg må løfte armen høyere enn skuldren min. Jeg har gått på krykker i 2 uker nå. Jeg har hatt vanvittig smerter i høyre ankel,og til slutt ble det så vondt at jeg ikke klarte å stå på benet. Jeg måtte sende et familiemedlem ned til sykehuset for å hente krykker. Dagen etter disse smertene satte inn, måtte jeg bestille time på legevakten. Legen som var der har 42 års erfaring, og kunne ikke forstå hva min lege holder på med. Min lege kikket såvidt på ankelen min, og sa at her er det ikke væskeansamling, så dette er nok en skade som går over. Legen på legevakten sa stikk motsatt. Her er det væske, og ikke minst en betennelse i tillegg. Han var 99% sikker på at dette er artritt. Han sender et notat til min lege og skriver at jeg burde henvises til revmatisme sykehuset for videre oppfølging og utredning. Jeg har også veldig store problemer med hendene og fingrene mine. Det er leddgikt og artrose i familien (mor og mormor) Legen min ringte meg i går, og jeg var på gråten i tlf. Jeg ber pent om at han sender meg videre,for det å gå å ikke vite 100% sikkert hva som er galt, er veldig vondt. Og jeg trenger hjelp til å mestre hverdagen på en annen måte enn det jeg har vært vant til i alle år. Men nei, nå skal vi først ha røntgen av ankelen min. Legen på legevakten sendte meg ikke opp til røntgen (dem kunne tatt bilder samme dagen jeg var der) fordi han mente det ikke er tvil om hva som er galt. Legen min finner hele tiden på noe nytt. Det oppstår jo stadig smerter i forskjellige deler av kroppen.Han sier at alt må være utprøvd før jeg sendes videre. Blodprøver taes hele tiden. På revmatisme sykehuset må dem ha ferske blodprøver, så jeg ser ikke poenget med disse prøvene. Ikke kan dem avdekke alt som er galt på blodprøver heller. Legen min sier at han får henvisningen tilbake hvis ikke alt er prøvd ut. Jeg ringte revmatismesykehuset, og dem sa at både kiropraktor og fysioterapeut kan henvise. Og dem tar jo ikke blodprøver først. Jeg har tenkt tanken på å bestille time hos kiropraktor pga ryggen min, men nå har jeg brukt opp over 2500 kr i lege utgifter bare i januar, og frikort er på tur. Jeg har aldri i mitt 43 årige liv hatt frikort så tidlig, og dette er frikort nummer 3. Den første gangen jeg hadde frikort, var i 2000, hvor jeg hadde betennelse i hjernen og hjernehinnen. Da var jeg svært syk lenge. Men jeg er svært lite syk utover disse sykdoms periodene jeg nevner her. Hva hadde dere gjort? Byttet lege? Føler så inderlig på dette, da dette er en person jeg kommer til å møte hver dag i 1,5 år fremover, da vi har barn i samme fritidsordning 😐 men nå går det så på helsen løs,Og jeg begynner å få problemer med å ta vare på barna på en god måte. I dag brukte jeg 1,5 time på å komme meg ut av senga pga intense smerter 😐 Min beste venninne gjennom 25 år fikk to diagnoser for et par år siden. Hun ble henvist pga historien i familien og smerter hun hadde. Ingen prøver. Ingen røntgen. Ingen MR. Jeg har respekt for leger og jobben dem gjør, men akkurat nå synes jeg han gambler litt med helsen min 😐 Dette ble langt, men jeg måtte bare få det ut. Er så frustrert og oppgitt nå. Er det noen som har disse plagene/diagnoser som kan hjelpe meg litt med tanker og synspunkter? Anonymkode: e71d9...0e5
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #2 Skrevet 11. februar 2018 Jeg har bekterev og disse smertene du forteller om kan jeg kjenne meg igjen i. Får plutselig betennelse i skuldre, knær og andre ledd, må tømme de for væske og få kortisonsprøyte for å fungere igjen. Skulle egentlig på et to ukers opphold for å utrede på et sånt sykehus, men pga baby hjemme fikk jeg kortet det ned til to dager siden det ikke var i tvil hva jeg hadde pga symptomer og at andre i familien har det samme. Jeg hadde byttet lege.. du må sannsynligvis ofte til lege i fremtiden, og du MÅ ha en du stoler på. Jeg fungerte ikke i det hele tatt før jeg fikk skikkelig medisin mot dette. Måtte bruke krykker, krype opp trappa (hadde så vondt at jeg skrek for hver millimeter jeg bevegde meg), noen morgener hadde jeg så store smerter at jeg ikke kunne røre meg i det hele tatt. Så fikk jeg rett medisin. Nå er jeg i 100% jobb, driver med forskjellige idretter++ SÅ viktig er det å få rett diagnose og rett medisin. Det er et helt annet liv. Lykke til. Håper du finner ut av det❤️ Anonymkode: 43ed4...2d7
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #3 Skrevet 11. februar 2018 Skift lege...mest sannsynlig vil han ikke engang merke at du er borte. De har noen hundre pasienter. Anonymkode: c09fb...b62
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #4 Skrevet 11. februar 2018 Bestill en time hos kiropraktor eller manuellterapeut, de henviser deg videre med en gang og da trenger du ikke fastlegen din på en stund Anonymkode: 7b7cf...d4d
Eliseflisa Skrevet 11. februar 2018 #5 Skrevet 11. februar 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har bekterev og disse smertene du forteller om kan jeg kjenne meg igjen i. Får plutselig betennelse i skuldre, knær og andre ledd, må tømme de for væske og få kortisonsprøyte for å fungere igjen. Skulle egentlig på et to ukers opphold for å utrede på et sånt sykehus, men pga baby hjemme fikk jeg kortet det ned til to dager siden det ikke var i tvil hva jeg hadde pga symptomer og at andre i familien har det samme. Jeg hadde byttet lege.. du må sannsynligvis ofte til lege i fremtiden, og du MÅ ha en du stoler på. Jeg fungerte ikke i det hele tatt før jeg fikk skikkelig medisin mot dette. Måtte bruke krykker, krype opp trappa (hadde så vondt at jeg skrek for hver millimeter jeg bevegde meg), noen morgener hadde jeg så store smerter at jeg ikke kunne røre meg i det hele tatt. Så fikk jeg rett medisin. Nå er jeg i 100% jobb, driver med forskjellige idretter++ SÅ viktig er det å få rett diagnose og rett medisin. Det er et helt annet liv. Lykke til. Håper du finner ut av det❤️ Anonymkode: 43ed4...2d7 Jeg også... Becktrev... Går du på biologiske medisiner?
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #6 Skrevet 11. februar 2018 5 minutter siden, Eliseflisa skrev: Jeg også... Becktrev... Går du på biologiske medisiner? Ja:) Og tabletter bed behov. Anonymkode: 43ed4...2d7
Eliseflisa Skrevet 11. februar 2018 #7 Skrevet 11. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja:) Og tabletter bed behov. Anonymkode: 43ed4...2d7 =) Benepali her, injeksjon hver uke... Og tbl ved behov, men har sjelden behov for det. HI, du må bytte fastlege... Det at du møter han i dagliglivet er jo grunn mer enn nok mener jeg. Du vil jo ikke kunne snakke med han om dine problemer uten å måtte veie opp og ned. Han synes nok selv også at det ville være greit.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #8 Skrevet 11. februar 2018 Du skal IKKE føle på at du bytter lege selv om du må møte legen jevnlig fremover! Legen skal være profesjonell uansett. Når dere møtes på ungenes fritidsordning er dere begge to foreldre og privatpersoner, det har absolutt ingenting med legens jobb å gjøre! Hvilke vitaminer/mineraler er det du mangler? Siden du mangler mange forskjellige tenker jeg at du også burde vært utredet for ev. cøliaki eller annen tarmsykdom. Legen din har helt rett i at mange mangler kan gi betennelser og leddproblemer og smerter. Det har jeg selv. Men da må jo legen finne årsaken til dine massive mangler, for man får ikke slike mangler uten en årsak. Og det hjelper lite å pøse på med mineraler og vitaminer hvis man ikke også finner årsaken til disse manglene. Du må selvfølgelig fortsette å ta tilskuddene, det er viktig for deg, men lege må også bli utredet videre, for det du har er tydeligvis mer, noe legevaktlegen også bekreftet. I tillegg har du en familiehistorie som styrker sannsynligheten for at det du har er reumatisk sykdom. Og på toppen av det igjen kan betennelser pga. reumatisk sykdom også tappe kroppen for visse mineraler og vitaminer. Din lege har MER enn nok til å henvise deg videre til et reumatismesykehus! Og siden legen lar dette drøye sånn ut så bør du bare bytte lege. Gå inn her: https://minhelse.helsenorge.no/bytte-fastlege? Gå inn i dag, så får du ny lege fra 1. mars Så ringer du ditt gamle legekontor og ber om at journalen din overføres til den nye legen så fort som mulig. Og du ringer ny lege og bestiller time. For å korte ned din ventetid ytterligere er det absolutt en mulighet å gå til en kiropraktor. Disse kan henvise deg videre, og jeg er ikke i tvil om at du blir henvist videre. Jeg fikk et familiemedlem av meg som heller ikke ble tatt på alvor av sin fastlege til å gjøre det, kiropraktoren var ikke i tvil, var helt enig og henviste der og da videre. Kort tid etterpå var personen operert, viste seg at personen hadde stor skade, fastlegen mente det ikke var noe og at personen måtte tåle litt mer... Det er vanskelig å være der du er nå. Jeg har vært der selv og er der forsåvidt fremdeles. Man føler seg alene, man er vant med å stole på legene. Men saken er at når man opplever slikt må man bare brette opp ermene og stå på selv. Man får ikke noe gratis, det er tøft. Les deg opp på det du kan. Rett deg opp i ryggen mentalt (og fysisk ) og tenk at du har rett til riktig helsehjelp. Det får du ikke pr. i dag. Da må du stå på selv! Jo mer du kan om din tilstand, jo bedre spørsmål kan du stille legen. Har du mangler - javel, hva mener legen det kommer av? Hvilke tester har han tatt for å finne årsaken til det? Du har betennelser i hele kroppen, legevaktlegen mener du burde vært henvist til reumatismesykehus for lenge siden fordi det er helt klart at det ikke bare er en skade i ankelen, men alvorlig betennelse - hvordan vil legen din forklare dette, mener han legevaktlegen tar feil, og hvorfor overser fastlegen hvor alvorlig betennelsen i ankelen og i andre ledd er? Min erfaring er at man må stå på veldig selv for å komme fremover. Videre at jeg må stille faglig kritiske spørsmål til slike leger. Slike leger er ofte ikke vant med å måtte forsvare og forklare det de gjør, det setter dem litt ut, og det får dem gjerne til å tenke litt mer nøye gjennom ting enn de tidligere har gjort. Jeg har opplevd å få høre at jeg ikke kan ha en diagnose fordi jeg var for pen, en spesialist sa at jeg umulig kunne ha en diagnose fordi jeg så for frisk ut, en annen spesialist sa at jeg ikke kunne feile noe fordi jeg hadde lest meg for mye opp på temaet (jeg jobber i helsevesenet), en annen mente jeg bare latet som, at jeg ikke var syk. Men når jeg stiller dem direkte spørsmål "jaha, og hvordan tror du jeg greier å fjuske på blodprøvene og gjøre dem patologiske? Det ønsker jeg å høre, for hvis du mener det er mulig kan det jo være noe jeg gjør uten å være klar over det, og som jeg så kan endre. Så hvordan mener du det er mulig å gjøre disse prøvene patologiske med vilje?" Det er umulig, det vet jeg og det vet spesialistene, men de har gjort seg opp en mening om meg, og da holder de seg til den uten å se de faktiske prøveresultatene de har foran seg. Da må man bare stå opp for seg selv - og det er akkurat det du må gjøre, HI! Så gå inn og bytt fastlege på nettet her og nå! Det er ikke noe å tenke mer på! Mandag kan du så ringe legekontoret og be dem overføre journalen din til det nye legekontoret, da har ny lege denne til du 1. mars kan bestille en time hos ny lege. Ring også det nye legekontoret, ikke alle kan gi deg en time før du er inne i systemet deres (som du blir fra 1. mars), men jeg har opplevd at det er gjort unntak. Og om du vil korte ned ventetiden ytterligere så ringer du mandag en god kiropraktor og får denne til å henvise deg videre til reumatismesykehuset. Da har du tatt kontrollen selv, og du er ikke lenger prisgitt en lege som er altfor tafatt til ditt beste. Han trenger ikke være en dårlig lege generelt, men han er bare ikke riktig lege for deg. Jeg tviler på at fastlegen du har pr. i dag vil kommentere at du bytter lege. Hvis han mot formodning gjør det så sier du det bare som det er, du var for syk til å vente på den veien han hadde tenkt å gjøre, og at du måtte henvises raskere for å få en utredning før du ble for syk til å greie deg selv. Om du på det tidspunktet har vært på reumatismesykehuset og kanskje også fått en diagnose, da kan du godt fortelle din tidligere fastlege dette hvis han mot formodning skulle spørre. Det er ikke noe flaut i det, du bare tar ansvar for din egen helse når du ikke kommer noen vei med den fastlegen du har! Stå på selv, ikke gi deg! Lykke til videre Anonymkode: 26e78...1e4
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #9 Skrevet 11. februar 2018 Det er ikke din jobb å ta hensyn til din fastlege, hadde byttet glatt - hilsen lege Anonymkode: 877e2...122
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #10 Skrevet 11. februar 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Du skal IKKE føle på at du bytter lege selv om du må møte legen jevnlig fremover! Legen skal være profesjonell uansett. Når dere møtes på ungenes fritidsordning er dere begge to foreldre og privatpersoner, det har absolutt ingenting med legens jobb å gjøre! Hvilke vitaminer/mineraler er det du mangler? Siden du mangler mange forskjellige tenker jeg at du også burde vært utredet for ev. cøliaki eller annen tarmsykdom. Legen din har helt rett i at mange mangler kan gi betennelser og leddproblemer og smerter. Det har jeg selv. Men da må jo legen finne årsaken til dine massive mangler, for man får ikke slike mangler uten en årsak. Og det hjelper lite å pøse på med mineraler og vitaminer hvis man ikke også finner årsaken til disse manglene. Du må selvfølgelig fortsette å ta tilskuddene, det er viktig for deg, men lege må også bli utredet videre, for det du har er tydeligvis mer, noe legevaktlegen også bekreftet. I tillegg har du en familiehistorie som styrker sannsynligheten for at det du har er reumatisk sykdom. Og på toppen av det igjen kan betennelser pga. reumatisk sykdom også tappe kroppen for visse mineraler og vitaminer. Din lege har MER enn nok til å henvise deg videre til et reumatismesykehus! Og siden legen lar dette drøye sånn ut så bør du bare bytte lege. Gå inn her: https://minhelse.helsenorge.no/bytte-fastlege? Gå inn i dag, så får du ny lege fra 1. mars Så ringer du ditt gamle legekontor og ber om at journalen din overføres til den nye legen så fort som mulig. Og du ringer ny lege og bestiller time. For å korte ned din ventetid ytterligere er det absolutt en mulighet å gå til en kiropraktor. Disse kan henvise deg videre, og jeg er ikke i tvil om at du blir henvist videre. Jeg fikk et familiemedlem av meg som heller ikke ble tatt på alvor av sin fastlege til å gjøre det, kiropraktoren var ikke i tvil, var helt enig og henviste der og da videre. Kort tid etterpå var personen operert, viste seg at personen hadde stor skade, fastlegen mente det ikke var noe og at personen måtte tåle litt mer... Det er vanskelig å være der du er nå. Jeg har vært der selv og er der forsåvidt fremdeles. Man føler seg alene, man er vant med å stole på legene. Men saken er at når man opplever slikt må man bare brette opp ermene og stå på selv. Man får ikke noe gratis, det er tøft. Les deg opp på det du kan. Rett deg opp i ryggen mentalt (og fysisk ) og tenk at du har rett til riktig helsehjelp. Det får du ikke pr. i dag. Da må du stå på selv! Jo mer du kan om din tilstand, jo bedre spørsmål kan du stille legen. Har du mangler - javel, hva mener legen det kommer av? Hvilke tester har han tatt for å finne årsaken til det? Du har betennelser i hele kroppen, legevaktlegen mener du burde vært henvist til reumatismesykehus for lenge siden fordi det er helt klart at det ikke bare er en skade i ankelen, men alvorlig betennelse - hvordan vil legen din forklare dette, mener han legevaktlegen tar feil, og hvorfor overser fastlegen hvor alvorlig betennelsen i ankelen og i andre ledd er? Min erfaring er at man må stå på veldig selv for å komme fremover. Videre at jeg må stille faglig kritiske spørsmål til slike leger. Slike leger er ofte ikke vant med å måtte forsvare og forklare det de gjør, det setter dem litt ut, og det får dem gjerne til å tenke litt mer nøye gjennom ting enn de tidligere har gjort. Jeg har opplevd å få høre at jeg ikke kan ha en diagnose fordi jeg var for pen, en spesialist sa at jeg umulig kunne ha en diagnose fordi jeg så for frisk ut, en annen spesialist sa at jeg ikke kunne feile noe fordi jeg hadde lest meg for mye opp på temaet (jeg jobber i helsevesenet), en annen mente jeg bare latet som, at jeg ikke var syk. Men når jeg stiller dem direkte spørsmål "jaha, og hvordan tror du jeg greier å fjuske på blodprøvene og gjøre dem patologiske? Det ønsker jeg å høre, for hvis du mener det er mulig kan det jo være noe jeg gjør uten å være klar over det, og som jeg så kan endre. Så hvordan mener du det er mulig å gjøre disse prøvene patologiske med vilje?" Det er umulig, det vet jeg og det vet spesialistene, men de har gjort seg opp en mening om meg, og da holder de seg til den uten å se de faktiske prøveresultatene de har foran seg. Da må man bare stå opp for seg selv - og det er akkurat det du må gjøre, HI! Så gå inn og bytt fastlege på nettet her og nå! Det er ikke noe å tenke mer på! Mandag kan du så ringe legekontoret og be dem overføre journalen din til det nye legekontoret, da har ny lege denne til du 1. mars kan bestille en time hos ny lege. Ring også det nye legekontoret, ikke alle kan gi deg en time før du er inne i systemet deres (som du blir fra 1. mars), men jeg har opplevd at det er gjort unntak. Og om du vil korte ned ventetiden ytterligere så ringer du mandag en god kiropraktor og får denne til å henvise deg videre til reumatismesykehuset. Da har du tatt kontrollen selv, og du er ikke lenger prisgitt en lege som er altfor tafatt til ditt beste. Han trenger ikke være en dårlig lege generelt, men han er bare ikke riktig lege for deg. Jeg tviler på at fastlegen du har pr. i dag vil kommentere at du bytter lege. Hvis han mot formodning gjør det så sier du det bare som det er, du var for syk til å vente på den veien han hadde tenkt å gjøre, og at du måtte henvises raskere for å få en utredning før du ble for syk til å greie deg selv. Om du på det tidspunktet har vært på reumatismesykehuset og kanskje også fått en diagnose, da kan du godt fortelle din tidligere fastlege dette hvis han mot formodning skulle spørre. Det er ikke noe flaut i det, du bare tar ansvar for din egen helse når du ikke kommer noen vei med den fastlegen du har! Stå på selv, ikke gi deg! Lykke til videre Anonymkode: 26e78...1e4 Tusen mange takk for utfyllende og godt svar! Det setter jeg stor pris på. Jeg skal bytte fastlege. Ingen tvil om det. Føler vel litt ekstra på det fordi jeg som sagt kjenner han litt fra før. Og jeg byttet til han 1 des, da min lege gjennom 20 år gikk av med pensjon desverre. Jeg skulle ønske jeg kunne sendt deg en privat melding da jeg synes det er litt vanskelig å utgi meg selv for mye her. Men jeg tar svaret ditt til etterretning og har lest det flere ganger. Jeg er jo veldig usikker på hva som skjer i kroppen min, og i dag har jeg hatt en helt forferdelig dag. Kom meg ut av senga kl 13.30 (!!) Jeg har aldri i hele mitt liv ligget så lenge, og jeg våknet 9.10, så dette er bare helt fortvilet, spesielt så lenge jeg har to barn som trenger meg. Jeg håper jeg finner en lege som tar meg på alvor,for sånn som dette kan jeg ikke ha det. Jeg har pasienter hele dagen på jobb, og det er svært viktig at jeg er til stede på alle måter. Igjen, takk for svar 😊 Anonymkode: e71d9...0e5
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #11 Skrevet 11. februar 2018 Du trenger jo ikke si til han at du bytter han ut fordi du synes han er udugelig, siden du må forholde deg til han på barnas fritidsaktiviteter osv, bare si at det er grunnen til at du bytter han. Si du synes det blir for tett å ha en av "pappaene på laget" som lege så du bytter til en du ikke har noe med å gjøre på fritiden. Anonymkode: 7b7cf...d4d
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #12 Skrevet 11. februar 2018 2 minutes ago, Anonym bruker said: Du trenger jo ikke si til han at du bytter han ut fordi du synes han er udugelig, siden du må forholde deg til han på barnas fritidsaktiviteter osv, bare si at det er grunnen til at du bytter han. Si du synes det blir for tett å ha en av "pappaene på laget" som lege så du bytter til en du ikke har noe med å gjøre på fritiden. Anonymkode: 7b7cf...d4d Trenger ikke å si noe faktisk. Hvis han spør...er han faktisk i en etisk gråsone mht taushetsplikt Anonymkode: c09fb...b62
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #13 Skrevet 11. februar 2018 Bytt lege. Har du blitt sjekket for lupus? Anonymkode: f01fc...428
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #14 Skrevet 11. februar 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bytt lege. Har du blitt sjekket for lupus? Anonymkode: f01fc...428 Nei, jeg har ikke det. Har tenkt tanken selv, men kjenner at jeg er drittlei av å komme med forslag selv om hva dette kan være. Dette fordi han hele tiden skal sjekke det jeg sier jeg opplever, og jeg vet med sikkerhet at jeg får en helt annen hjelp hos revmatismesykehuset. Der har dem helt andre metoder, og ikke minst spesialister på området. Jeg begynner å bli skikkelig bekymret, fordi jeg har det ene symptomet etter det andre. I dag våknet jeg med vanvittige smerter nedover baksiden av venstre lår. Dette har enda ikke gitt seg. Jeg går med influensasymptomer i kroppen mye av tiden, og nå har jeg også sår i huden (mest i pannen) som gror sakte. Jeg har en hudkreft diagnose, men dette har ingenting med denne å gjøre. (dette er en ufarlig krefttype som lar seg behandle med kirurgiske inngrep) Jeg leste om lupus igjen i dag, og kjenner meg igjen i mye av det. Men legen min avfeier alt fordi det ikke vises på blodprøver. Der var det kun B9, B6 OG B12 mangel (har tatt b12 sprøyter i 18 år, og har vært litt slapp der, men har fått påfyll nå) Og når ingenting vises på blodprøver, så nekter han å sende meg videre Jeg begynner å bli forbannet over at han gambler med helsen min, ikke minst fordi jeg har en på 4,5 år og ei på snart 12 år å ta vare på oppi alt dette Anonymkode: e71d9...0e5
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2018 #15 Skrevet 12. februar 2018 BYTT LEGE! Fort som f! Det finnes utrolig mange dyktige fastleger. Din er ikke en av dem! Anonymkode: d7403...470
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2018 #16 Skrevet 12. februar 2018 En yrkestittel er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel... bytt lege Anonymkode: 9f31e...727
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2018 #17 Skrevet 12. februar 2018 Var hos kiropraktor i dag, og han ble ikke imponert over hvordan legen min har handlet i min situasjon. Han sendte et brev, hvor han skriver i klartekst at jeg må henvises til Revmatismesykehuset asap, og sa til meg at om han ikke gjør det innen helgen, så skal jeg ringe han (kiropraktoren) igjen, så gjør han det for meg! Han ville gi fastlegen min en siste sjanse, fordi det er "mest ryddig" sånn, men jeg har ingen tro på det. Jeg knakk rett og slett i gråt av lettelse, for nå vet jeg at jeg får hjelp uansett. Problemet her i området, er at det er fastlegekrise Herlighet som jeg savner fastlegen jeg hadde i mange år Men jeg har funnet et par som ikke har venteliste, så får jeg håpe en av dem er mer oppegående Tusen takk for svar alle sammen Anonymkode: e71d9...0e5
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2018 #18 Skrevet 12. februar 2018 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Var hos kiropraktor i dag, og han ble ikke imponert over hvordan legen min har handlet i min situasjon. Han sendte et brev, hvor han skriver i klartekst at jeg må henvises til Revmatismesykehuset asap, og sa til meg at om han ikke gjør det innen helgen, så skal jeg ringe han (kiropraktoren) igjen, så gjør han det for meg! Han ville gi fastlegen min en siste sjanse, fordi det er "mest ryddig" sånn, men jeg har ingen tro på det. Jeg knakk rett og slett i gråt av lettelse, for nå vet jeg at jeg får hjelp uansett. Problemet her i området, er at det er fastlegekrise Herlighet som jeg savner fastlegen jeg hadde i mange år Men jeg har funnet et par som ikke har venteliste, så får jeg håpe en av dem er mer oppegående Tusen takk for svar alle sammen Anonymkode: e71d9...0e5 Så bra, da er du kommet i gang, HI Stå på videre, og ikke gi deg!!! Anonymkode: 26e78...1e4
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2018 #19 Skrevet 14. juni 2018 Hvordan gikk det, HI, Har du vært til utredning på revmatisme-klinikken? Har de funnet ut noe så du kan få skikkelig behandling? Anonymkode: f01fc...428
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå