Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #1 Skrevet 11. februar 2018 Det eneste jeg har brukt over kort tid er p-piller men får så magesmerter av det(?) Målet er å ikke bli gravid selvsagt men hadde vært godt å «miste» mensen også😉 Anonymkode: dc9c3...15e
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #2 Skrevet 11. februar 2018 Er man ferdig med å få barn, så anbefaler jeg sterilisering. Mannen har kuttet strengen her og det er så befriende. Anonymkode: 78c19...761
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #3 Skrevet 11. februar 2018 sterlisering har du forsatt mens, så vil du bli kvitt det, ta p sprøyten, sikker og du mister mensen Anonymkode: 54fa5...7b4
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #4 Skrevet 11. februar 2018 Hi her. Går gravid med siste mann nå. Så sterilisering hadde vært knall men som sagt over her så mister en ikke mensen🙄 Da må de ta ut livmoren og alt, men det vil de ikke fordi jeg er for ung + at man kan komme tidlig i overgangssalderen. (Men mannen min skal sterilisere seg, men hjelper ikke på mensen min😅) P-sprøyte har jeg vurdert, men har hørt så forskjellig om det. Noen blør i histen og pisten med det osv🤔 Anonymkode: dc9c3...15e
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #5 Skrevet 11. februar 2018 P-stav. Men det e rveldig forskjellig fra person til person om man mister mensen eller ikke. Men flere av prevensjonen er ikke anbefalt mens du ammer, så hvis du skal amme, ble du ta minipille frem til du er ferdig med det. Anonymkode: 59388...3d3
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #6 Skrevet 11. februar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her. Går gravid med siste mann nå. Så sterilisering hadde vært knall men som sagt over her så mister en ikke mensen🙄 Da må de ta ut livmoren og alt, men det vil de ikke fordi jeg er for ung + at man kan komme tidlig i overgangssalderen. (Men mannen min skal sterilisere seg, men hjelper ikke på mensen min😅) P-sprøyte har jeg vurdert, men har hørt så forskjellig om det. Noen blør i histen og pisten med det osv🤔 Anonymkode: dc9c3...15e jeg hadde det i 3 år og blødde aldri Anonymkode: 54fa5...7b4
Gullunger Skrevet 11. februar 2018 #7 Skrevet 11. februar 2018 Jeg har hormonspiral og mistet mensen. Veldig fornøyd!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #8 Skrevet 11. februar 2018 Jeg har prøvd p-plaster, p-ring og p- sprøyte foruten p-piller. Var egentlig veldig fornøyd med p-sprøyte, men har hørt at det kan være forskjellig fra person til person. Jeg mistet mensen helt når jeg tok den. Var egentlig veldig fornøyd med ring og plaster også, men du får jo en bortfallsblødning. p-piller tror jeg ikke jeg kommer til å vurdere igjen, da jeg ikke er noe god å huske på medisiner som må tas hver dag, og helst til faste tider. Anonymkode: b5821...078
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #9 Skrevet 11. februar 2018 Om valget faller på p-sprøyten så må jeg vente med å ta den etter jeg er ferdig med amming? Får man det hos fastlegen? Syndes det er fryktelig kjedelig og «unødvendig» å ha mensen når man ikke skal bruke det til noe- noe mer🤣 Så håper på sterilisering om jeg får innvilget ks og evnt et prevensjon der jeg mister mensen.. hi Anonymkode: dc9c3...15e
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #10 Skrevet 11. februar 2018 Vi har praktisert "hoppe av i svingen" i ett år. Veldig fornøyd med det 😊 Ingen bivirkninger og jeg har en naturlig syklus . Anonymkode: 89dcf...b46
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #11 Skrevet 11. februar 2018 Hormonspiral! De fleste mister mensen, i det minste blør de fleste mindre. Den er like sikker som sterilisering, har lite bivirkninger og kan brukes mens du ammer. Trengs bare å skiftes hvert 5.år. Anonymkode: b5b5d...71a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå