Gå til innhold

Være sosial med sjefen på kurs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på kurs neste uke i en annen by. Jeg er skjeldent der og har gledet meg til dette kurset både fordi det er interessant og fordi det er deilig å komme vekk litt :-). Jeg skal være der i tre dager og siden min venninne bor der har vi avtalt å treffes til middag en av dagene. Resten av tiden tenkte jeg å utforske byen på ettermiddag med tur og opplevelser. Nå har sjefen funnet ut at hun også skal være med. Hun vil vi skal henge sammen hele tiden. Problemet er at det ønsker ikke jeg. Hun tror vi er gode venner, men etter at hun gjentatte ganger har behandlet meg som dritt på jobb både foran andre ansatte og ellers har jeg et anstrengt forhold til henne. Jeg sa som sant var at jeg hadde lagt litt planer for ettermiddagene og nå er hun skikkelig sur og snakker omtrent ikke til meg på jobben. Er man forplikta å være med sjefen fordi om man skal på samme kurs? Jeg har vært påmeldt i et par måneder mens hun fant på det forrige uke. Hun jobber skjeldent med det jeg skal på kurs i så jeg skjønner ikke helt hva hun skal der.....

Anonymkode: c7ddb...45c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du har lagt andre planer. (punktum) 

Skrevet

I stedet for å gå rett i negativ modus kunne du jo sett på dette som en mulighet til å få et bedre forhold til sjefen?

Anonymkode: dd4b4...8b1

Skrevet

Vær sammen med din venninne og gjør det du vil. Ta et par måltider med sjefen for høflighets skyld.

Anonymkode: 02878...cc6

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I stedet for å gå rett i negativ modus kunne du jo sett på dette som en mulighet til å få et bedre forhold til sjefen?

Anonymkode: dd4b4...8b1

Det ligger ganske mye bak og sjefen og jeg har snakka endel om hvorfor vi ikke er «venninner» slik hun mener vi er. Hun kan feks be meg om å gjøre en ting...jeg gjør det og etterpå skjeller hun meg ut foran alle for at jeg har gjort det. Og sier ting som feks « trodde til og med du forstod slik». Hun har holdt på sånn i over halvannet år og flere av de jeg jobber med ønsker å melde til Arbeidstilsynet hvordan det er men jeg vet da blir alt bare verre så jeg biter det i meg. Hun skylder på stress hver gang jeg tar det opp. Derfor ønsker jeg ikke å tilbringe min fritid med henne.

HI

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vær sammen med din venninne og gjør det du vil. Ta et par måltider med sjefen for høflighets skyld.

Vi kommer til å være sammen 8-16 på kurset hver dag inkl middag der. Samt på reisen begge veier. For meg er dette mye mer enn nok. 

HI

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi kommer til å være sammen 8-16 på kurset hver dag inkl middag der. Samt på reisen begge veier. For meg er dette mye mer enn nok. 

HI

Det støtter jeg deg i! 

Og sånn som hun driver med psykisk terror på jobb, så bør du vel helst slutte...

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det støtter jeg deg i! 

Og sånn som hun driver med psykisk terror på jobb, så bør du vel helst slutte...

Jeg prøver :-). Ikke så masse jobber her og er avhengig av inntekten. Men jeg søker på alt som er av jobber for meg. 

HI

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI

Det holder mer enn nok! Falskhet og smisk lønner seg sjeldent, det er uansett for mye av henne å forvente at du skal endre dine planer i siste liten. Åpenbart en som ikke forstår at man ikke blir godt likt bare fordi man er sjef.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...