Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #1 Skrevet 11. februar 2018 Er det noen som har blitt utredet for Adhd/add i voksen alder? Jeg har blitt anbefalt av psykologen jeg har gått hos, å bli utredet for dette. Jeg er veldig usikker på om jeg skal. Jeg kommer nok ikke til ta noen medisiner om det skulle vise seg at jeg har noen av disse diagnosene. Og jeg vil jo ikke bli noe anderledes enn jeg er nå i dag. Så da tenker jeg, hvorfor skal jeg da gå igjennom dette? Merker at utfordringene mine blir større i forhold til jobb. Kjenner også på at jeg ikke har venner. Så om jeg kunne tenke meg å gjøre noe uten familien, blir det alene. Om det er noen som har fått diagnosen i voksen alder, har det hjulpet? Anonymkode: 1f824...4b4
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #2 Skrevet 11. februar 2018 Ingen som har vært igjennom det, eller kjenner noen som har? Hi Anonymkode: 1f824...4b4
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #3 Skrevet 11. februar 2018 Jo jeg har en sønn som har blitt dette etter fyllt 18 år og makan til tungrodd system skal man lete lenge etter! Fikk diagnose etter 2 år. Anonymkode: 04f64...338
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #4 Skrevet 11. februar 2018 Kan ikke hjelpe deg dessverre, men lykke til. Har du tatt den selvtesten? Finner den vis du Googler adhd selvtest. Anonymkode: 085f9...1c9
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #5 Skrevet 11. februar 2018 Har ikke tatt en selvtest, men psykologen jeg gikk til for noe annet, tok en screeningtest. Og utifra den og samtalene vi har hatt mente han at jeg burde utredes. Mente at jeg kanskje hadde en av delene. Er bare usikker på om jeg orker å gå igjennom det, og om det er verdt det. Hva kan jeg bruke en diagnose til? Og hva om jeg ikke har det? Bortkastet tid og penger. Så hadde vært fint å høre om noen som har hatt nytte av det. Hi Anonymkode: 1f824...4b4
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #6 Skrevet 11. februar 2018 Helt ærlig, det er en diagnose jeg ikke ville påført meg i voksen alder, særlig om du ikke har tenkt å prøve ut medikasjon. Min sønn har ADHD og har hatt masse ekstra da han skulle ha førerkort, legeattester osv. Nå er det heldigvis forenklet, men han har en merkelapp han ikke blir kvitt, selv om han fungerer fint og ikke har brukt medisiner siden han var 17. Anonymkode: 3d2fe...e39
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #7 Skrevet 11. februar 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt ærlig, det er en diagnose jeg ikke ville påført meg i voksen alder, særlig om du ikke har tenkt å prøve ut medikasjon. Min sønn har ADHD og har hatt masse ekstra da han skulle ha førerkort, legeattester osv. Nå er det heldigvis forenklet, men han har en merkelapp han ikke blir kvitt, selv om han fungerer fint og ikke har brukt medisiner siden han var 17. Anonymkode: 3d2fe...e39 Det hørtes ikke greit ut. Hva av ekstra ting er det snakk om? Jeg har tenkt litt på om det kan være en negativ ting i forhold til noe. Men aner jo ikke. Tok den selvtesten nevnt lengre opp her, jeg scoret mest sannsynlig adhd. Men igjen, kan jo være feil. Må nok testes ordentlig. Er vanskelig å ta valget. Kjenner jeg blir sliten av å tenke på å utredes. Anonymkode: 1f824...4b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå