Gå til innhold

Østlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere hjelpe meg å forklare Østlandet? Hva ligger på/i Østlandet, hva består det av, mener jeg. Grenser og sånn. 

Anonymkode: 38aad...39b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som gidder? 

Hadde vært fint hvis noen gadd, jeg er i en diskusjon. Østlandet er da vel Oslo og rundt her, opp over til Gardermoen og sånn, men ikke langt oppi huttaheita? En venn av oss har hytte på Trysil og sa at det også er Østlandet. Det er det vel ikke?

Skrevet

Jo, Trysil er også Østlandet. 

Anonymkode: 23ee4...59a

Skrevet

google my friend

Anonymkode: c239a...c68

Skrevet

Fylker:    Akershus, Oslo, Vestfold, Østfold, Hedmark, Oppland, Buskerud, og Telemark

Anonymkode: b631f...485

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, Trysil er også Østlandet. 

Anonymkode: 23ee4...59a

Trysil er jo Hedemark

Anonymkode: 38741...b95

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fylker:    Akershus, Oslo, Vestfold, Østfold, Hedmark, Oppland, Buskerud, og Telemark

Anonymkode: b631f...485

Hæ? 

Nå har jeg sett på kartet. Hedmark? Det går jo helt opp til Røros! Det er da ikke Østlandet! Og hvis det du skriver stemmer, så er Geilo også på Østlandet. Det ekke mulig. Det er jo på fjellet. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Trysil er jo Hedemark

Hedmark, det holder med én E. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? 

Nå har jeg sett på kartet. Hedmark? Det går jo helt opp til Røros! Det er da ikke Østlandet! Og hvis det du skriver stemmer, så er Geilo også på Østlandet. Det ekke mulig. Det er jo på fjellet. 

Tror du Østlandet er helt flatt du eller?

Anonymkode: 33b74...ea9

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du Østlandet er helt flatt du eller?

Anonymkode: 33b74...ea9

Flatt? Ja, sånn omtrent, kanskje. Som sagt så har jeg sett på kartet og trodde Østlandet var sånn ca fylkene Oslo og Akershus, og kanskje de nederste delene av Hedmark, Oppland, litt i Buskerud, sånn rundt Drammensområdet. 

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flatt? Ja, sånn omtrent, kanskje. Som sagt så har jeg sett på kartet og trodde Østlandet var sånn ca fylkene Oslo og Akershus, og kanskje de nederste delene av Hedmark, Oppland, litt i Buskerud, sånn rundt Drammensområdet. 

Hva tenker du da at Østfold og Vestfold er? Sørlandet?

Skrevet

Enkelt forklart: 

Møre og Romsdal, Sogn og Fjordane, Hordaland og Rogaland er Vestlandet (inkl Nord-Vest og Sør-Vest). 

Aust-Agder og Vest-Agder er Sørlandet

Telemark, Buskerud, Vestfold, Østfold, Akershus, Oslo, Hedmark og Oppland er Østlandet

Trøndelag er Midt-Norge

Notdland, Troms og Finnmark er Nord-Norge

Rent geografisk er det mer glidende ... Øverste del av Oppland og Hedmark samt nordlig del av Møre og Romsdal, kan sies å høre til Midt-Norge. Mens vestlige deler av Telemark er kanskje mer naturlig en del av Vestlandet osv.

Vanligst er det uansett å dele det etter fylker. 

Anonymkode: 1beb6...a5b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Trysil er jo Hedemark

Østlandet er ikke en kommune eller et fylke, men en landsdel. Hedmark er på Østlandet.

Anonymkode: 98cd7...999

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? 

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Deler av Jotunheimen er indre Østlandet. Ikke flatmark akkurat. Når landet er delt inn i øst, vest, sør og nord vil noen fylker nødvendigvis være "innerst, øverst, nederst". Deler av Dovre er også Østlandet. 

Anonymkode: d023f...6bb

Skrevet

Oi... Bare oi. Ok, jeg gir meg. Jeg skjønner det når jeg har tapt og skjønner også at jeg kanskje bør jobbe litt med geografi kunnskapene mine. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...