Gå til innhold

Eksamen, hva er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksamen nærmer seg med stormskritt. Vi har eksamen på onsdag. Den siste uken har jeg øvd ganske mye, til og med lest eksamensspørsmålskort på senga før jeg har lagt meg. Hvor mye er det lurt å lese dagen før eksamen? Eksamen starter kl 09 og er ferdig 14 om jeg sitter tida ut. Vil ikke være sliten i hodet på eksamensdagen, men samtidig vil jeg øve mest mulig. 

Anonymkode: abbe7...ce9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg inntrykk av er veldig individuelt.

Jeg fungerer best med også å lese siste dagen, ofte utover natten og grytidlig opp for å gå gjennom noen få notater da også, det har med at min hjerne blir veldig skjerpet da og jeg blir nesten klarere på eksamen når jeg gjør det slik. En venninne av meg er helt motsatt, hun trenger å roe helt ned ettermiddagen og kvelden før, og ser ikke på noe faglig på selve eksamensdagen, da presterer hun best.

Gjør det som er riktigst for deg. Lykke til :)

Anonymkode: 8111f...c52

Skrevet

Det tror jeg ikke det finnes noen fasit på. Selv har jeg alltid lest helt frem til eksamen - lest notater og sammendrag mens jeg har ventet på å bli kalt inn (muntlig). For min del fungerer dette veldig bra. Det sies at man ikke husker det man leser i siste liten, men det stemmer overhodet ikke for meg. Kjenner andre som dropper all lesing dagen før, da trenger de hvile for å være best mulig forberedt. Her må man nok kjenne seg selv, og tilpasse deretter. 

Lykke til med eksamen!

Anonymkode: bda6b...78e

Skrevet

Takk for svar 😊 Jeg er så ambivalent. Blir å lese siste dagen, spørsmålet er bare hvor lenge, vil ikke være helt utslitt i topplokket på eksamensdagen. 

HI

Anonymkode: abbe7...ce9

Skrevet

Min taktikk er å bruke siste DAGEN som lesedag. Men i det klokka ringer 16 lukker jeg bøkene og tar frikveld. Spiser noe digg, ser på en hjernedød film og legger meg tidlig. Da innbiller jeg meg at jeg lader opp og at det er bedre for meg å værw opplagt og frisk på eksamensdagen enn stressa og panisk. 

Men som de over her sier så er nok det veldig individuelt.

Anonymkode: 9119b...da4

Skrevet

Dagen før eksamen leste jeg bare tankekart, overskrifter og sammendrag. Ingen lesing om kvelden. Det fungerte best for meg. Du må nok gjøre egne erfaringer på hva som er best for deg. Lykke til! 

Skrevet

Jeg er sånn som leser to uker før eksamen , og frem til to dager før eksamen . Leser ikke noe dagen før selve eksamen. Jeg er god til å huske teori og til å henge det på eget , så for meg funker sånn lese på kun 2 uker opplegg . Bare fått A på alle muntlige eksamener og B på alle de skriftlige .

Anonymkode: 75935...5b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...