Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #1 Skrevet 10. februar 2018 Jeg har et barn som har en diagnose. Vi har avlastning 4døgn i mnd med privatpersoner som vi kjenner og stoler på. Jeg har søkt omsorgslønn og permisjon fra jobb, da jeg har en jobb som gjør at jeg er mye borte hjemmefra. Dette virker negativt på barnet. H*n er mye lei seg når jeg er borte og er generelt utrygg. H*n krever mye forutsigbarhet og faste mennesker rundt seg. Kommunen syns det er en dårlig ide at jeg søker permisjon og vil heller at vi skal ha mer avlastning i institusjon. Det er helt motsatt av hva jeg tenker er best for barnet mitt. Jeg føler at h*n er utrygg nettopp fordi h*n er mye borte fra meg.Vi går til foreldreveiledning, som er enig med oss. Men kommunen vil at vi heller skal gå til de sin veileder. Jeg føler de overstyrer oss fordi i vår kommune vil de generelt ikke betale omsorgslønn. Anonymkode: 1f386...ee3
LisK Skrevet 10. februar 2018 #2 Skrevet 10. februar 2018 Kommunen kan teoretisk sett si og mene hva de vil både positivt og som her negativt. Fordelen er at du/dere som foreldre som kjenner barnet best får støtte fra foreldreveiledning som er skikket til å ha en mening om dette. Det produserer tydeligvis kommunen på et vis og dermed vil de da at dere skal bruke kommunens. Hvis dere skriver et seriøst fattet brev eller en mail på dette har dere alt skriftlig og dermed kan dere gå videre med det om ønskelig. Vil tro at siden barnet har en diagnose blir ikke ting bedre dersom kommunen får viljen sin da barn med diagnoser ofte trenger stabilitet i mye større grad enn de barna som ikke har det. Poenget er at ALLE barn trenger stabilitet, men et barn med diagnose(r) kan tippe helt over en mindre ting og dette tar tid å bygge opp. Kommunene har (nesten) alltid liten forståelse for dette, men det er ikke dermed sagt at de har rett og at dere skal gi dere. Stå på deres, det har barnet best av ! ❤ masse lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå