Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #1 Skrevet 10. februar 2018 Sliter med blodtrykksfall. Men det ligger normalt hver gang jeg sjekker det hos legen. I stad skulle jeg reise meg og gå ned en trapp på 2 trinn. Ble så svimmel at jeg falt. Merket at jeg falt, men klarte ikke ta meg i mot. Jeg er 30, spiser normalt og drikker mye vann. Har vært sånn i 2-3mnd. Men første gang jeg har falt pga svimmelhet. Jeg har små barn, tørr ikke bære dem for jeg redd for å falle med de i armene. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 2485e...0d3
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #2 Skrevet 10. februar 2018 Hvor mye vann drikker du daglig? Om du drikker for mye kan det være du tapper kroppen din for viktige mineraler som så kan gjøre at du får problemer med å regulere blodtrykket ditt. Jeg hadde det som du forteller en periode, slo heller aldri ut, blodprøver var også tilsynelatende "fine". Jeg ba om kopi, så at jeg lå helt nederst i "normalområdet" for kalium, og begynte derfor å ta kaliumtilskudd. Da normaliserte blodtrykket mitt seg også. Jeg brukte også lakris bevisst, f.eks. før jeg skulle i dusjen (fikk blodtrykksfall i dusjen også). Kjøpte sukkerfri salt lakris på helsekosten. Spiste én slik "ved behov". Men sikkert lurt å ta en tur til til legen, fortell om det siste fallet ditt, da bør du tas på alvor. Anonymkode: b5bca...be7
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #3 Skrevet 10. februar 2018 Stakkars deg, hørtes ikke godt ut. Gå til legen og forlang at legen sjekker deg, blodprøver osv. God bedring Anonymkode: 4e3de...09e
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #4 Skrevet 10. februar 2018 Spør om 24-timers blodtrykksmåling , og EKG. Og ellers, reis deg langsomt. Tren moderat. Pass på blodsukkeret. Anonymkode: 2e575...864
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #5 Skrevet 10. februar 2018 Ta kontakt med legen igjen og forlang bedre oppfølging. Ellers kan du drikke vann med en liten klype havsalt i, i stedet for rent vann. Det kan hjelpe litt. Og reis deg sakte opp. Anonymkode: 86ffc...19f
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #6 Skrevet 10. februar 2018 I tillegg til mye av det som står over, så kan det også være lurt å prøve støttestrømper. Hjelper jo ikke når du reiser deg, men gjør at du kan stå litt lenger. Anonymkode: 1987a...b93
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #7 Skrevet 10. februar 2018 Takk for gode råd. Jeg drikker ca 2l om dagen, så det er jo ikke så mye at det blir for mye. Jeg skal være litt mer pushy på legen. Anonymkode: 2485e...0d3
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #8 Skrevet 10. februar 2018 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for gode råd. Jeg drikker ca 2l om dagen, så det er jo ikke så mye at det blir for mye. Jeg skal være litt mer pushy på legen. Anonymkode: 2485e...0d3 Det kan fort være i meste laget... Ikke alle leger er enige i at det er om og gjøre å tylle i seg vann uten at man er tørst. Anonymkode: b85c9...9e0
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #9 Skrevet 10. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk for gode råd. Jeg drikker ca 2l om dagen, så det er jo ikke så mye at det blir for mye. Jeg skal være litt mer pushy på legen. Anonymkode: 2485e...0d3 2 liter er veldig mye. Vi trenger riktignok ca 2 liter væske om dagen, men det er inkludert væsken som er i maten vi spiser, vi skal ikke drikke 2 liter. Drikker du 2 liter vann i tillegg til væske i mat, kaffe/te osv? http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/du-skal-ikke-drikke-to-liter-vann-om-dagen-2578552 Anonymkode: c1566...9c3
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #10 Skrevet 10. februar 2018 Det hjelper ikke å måle bare vanlig blodtrykk, du må få målt ortostatisk blodtrykk, altså når du reiser deg. Anonymkode: f3c6b...98d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #11 Skrevet 10. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det hjelper ikke å måle bare vanlig blodtrykk, du må få målt ortostatisk blodtrykk, altså når du reiser deg. Anonymkode: f3c6b...98d Altså, ved en ortostatisk blodtrykksmåling måler du liggende, sittende, stående og underveis mens du reiser deg i gitte intervaller. Anonymkode: f3c6b...98d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #12 Skrevet 10. februar 2018 Det inkludere kaffe. Drikker bare vann og kaffe. Drakk ikke like mye før jeg ble svimmel, men har prøvd å drikke mer. Anonymkode: 2485e...0d3
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #13 Skrevet 10. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk for gode råd. Jeg drikker ca 2l om dagen, så det er jo ikke så mye at det blir for mye. Jeg skal være litt mer pushy på legen. Anonymkode: 2485e...0d3 Kan du ha litt saltmangel i og med at du drikker endel? Anonymkode: 78d5d...87b
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #14 Skrevet 10. februar 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det inkludere kaffe. Drikker bare vann og kaffe. Drakk ikke like mye før jeg ble svimmel, men har prøvd å drikke mer. Anonymkode: 2485e...0d3 Du skal ihverfall ikke drikke mer. Men hvordan spiser du da? Om du spiser veldig rent, f.eks om du spiser lavkarbo e.l. og lager all mat fra bunnen av selv kan du få i deg for lite salt, og da blir blodtrykket lavt og du blir svimmel. Anonymkode: c1566...9c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå