Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #1 Skrevet 9. februar 2018 Er det ikke crazy når damer i siste halvdel av førtiårene bruker 6-700 000 på eggdonasjon og det å bli gravid- til tross for at man har voksne barn fra før? Hva med å faktisk erkjenne at ikke alt blir som man ønsker i livet og at noen tog faktisk går? En bekjent av meg dette.... PS: det stiller seg selvfølgelig annerledes hvis man ikke har barn fra før, har prøvd i årevis etc. Anonymkode: 83a6e...fb2
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #2 Skrevet 9. februar 2018 Hva med faktisk å la folk velge hva de bruker penger på. Om det er designervesker, oppussing, ferier eller barn... så burde det vel ikke spille noen rolle for deg, så lenge de ikke låner penger av deg, eller havner i uføre fordi de ikke klarer å vurdere egne utgifter og dermed feks havne i økomomisk uføre der det offentlige eller private rundt de må rydde opp. Anonymkode: 2e149...4c4
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #3 Skrevet 9. februar 2018 Er helt enig med deg HI. Når du har passert 40 årrnr, er det på tide å slutte å produsere barn spørr du meg... Anonymkode: 316cf...e08
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #4 Skrevet 9. februar 2018 Er enig. Har de så mye ekstra å gi så ta nå heller å åpne hjemmet for et fosterbarn. Det er skrikende behov. Anonymkode: adbd1...691
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #5 Skrevet 9. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er det ikke crazy når damer i siste halvdel av førtiårene bruker 6-700 000 på eggdonasjon og det å bli gravid- til tross for at man har voksne barn fra før? Hva med å faktisk erkjenne at ikke alt blir som man ønsker i livet og at noen tog faktisk går? En bekjent av meg dette.... PS: det stiller seg selvfølgelig annerledes hvis man ikke har barn fra før, har prøvd i årevis etc. Anonymkode: 83a6e...fb2 Er det så mange som driver med dette, da...? Anonymkode: 04918...cc2
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #6 Skrevet 9. februar 2018 Det er ingen annens fordømte sak. Anonymkode: ec563...821
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #7 Skrevet 10. februar 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Er helt enig med deg HI. Når du har passert 40 årrnr, er det på tide å slutte å produsere barn spørr du meg... Anonymkode: 316cf...e08 Jeg er en av de som fikk barn tidlig ( 23 år) og har nå en 10 åring. I klassen tii guttungen er de fleste foreldre 45 år og oppover . Flere har yngre barn også ( rundt 3-4 år) så blitt mer og mer vanlig få barn når du er rundt 40. Anonymkode: 1b135...61b
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #8 Skrevet 10. februar 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Er helt enig med deg HI. Når du har passert 40 årrnr, er det på tide å slutte å produsere barn spørr du meg... Anonymkode: 316cf...e08 Jeg er 43 år og en venninne av meg fikk første barnet da hun var 41 år og andre nå som 43-åring. Helt greit det synes jeg, hun møtte ikke mannen sin før hun var i slutten av 30-årene og begge barna er produsert på naturlig vis. Har blitt mer vanlig å få barn sent i livet, jeg fikk mine i 20 og 30 årene selv, men kjenner flere som har fått barn etter 40. Sånn har det vært til alle tider. Min svigermor var 40 da hun fikk mannen min også, det er jo lenge siden, hun er 86 år nå. Så lenge man er fruktbar kan man få barn, sånn er det nå og sånn har det alltid vært, også i generasjonene før oss. Anonymkode: 47541...e0e
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #9 Skrevet 10. februar 2018 Altså generelt synes jeg det er mer crazy å gnukke seg i selvrettferdighet fordi andre gjør og prioriterer ting annerledes enn en selv. Men som svar på spørsmålet ditt: nei... hvis jeg uavhengig av årsak hadde vært barnløs når jeg var blitt over 40, og ønsket meg barn, ville jeg ha prioritert dette over alt annet. God samfunnsinvestering er det også. Anonymkode: 1dfc7...f9e
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #10 Skrevet 10. februar 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Er helt enig med deg HI. Når du har passert 40 årrnr, er det på tide å slutte å produsere barn spørr du meg... Anonymkode: 316cf...e08 Det tenkte jeg også da jeg selv var i 20-30 årene, men så fikk jeg selv mitt tredje barn like før jeg selv fylte 43 år :-) Heldigvis er jeg ikke alene om å være voksen mamma, kjenner mange på min alder som har små barn. Anonymkode: b70be...bf2
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #11 Skrevet 10. februar 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det ikke crazy når damer i siste halvdel av førtiårene bruker 6-700 000 på eggdonasjon og det å bli gravid- til tross for at man har voksne barn fra før? Hva med å faktisk erkjenne at ikke alt blir som man ønsker i livet og at noen tog faktisk går? En bekjent av meg dette.... PS: det stiller seg selvfølgelig annerledes hvis man ikke har barn fra før, har prøvd i årevis etc. Anonymkode: 83a6e...fb2 Herregud, hva er du så bitter for? Har toget gått fra deg? Har de råd og lyst og ork så gjør de som de vil. Ikke din sak! Anonymkode: d5041...9a5
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #12 Skrevet 10. februar 2018 og du blander deg i dette fordi? dette er da ingen sak. Anonymkode: 91b27...b31
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #13 Skrevet 10. februar 2018 Men det er jo helt greit å være voksen mamma! Det er jeg selv. Men jeg synes det er etisk betenkelig når man nærmer seg 50 og kroppen ikke lenger er i stand til å lage barn, og deretter bruke enormt med ressurser på å bli gravid. Jeg er enig med annie over som skriver dette med fosterbarn. HI Anonymkode: 83a6e...fb2
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #14 Skrevet 10. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men det er jo helt greit å være voksen mamma! Det er jeg selv. Men jeg synes det er etisk betenkelig når man nærmer seg 50 og kroppen ikke lenger er i stand til å lage barn, og deretter bruke enormt med ressurser på å bli gravid. Jeg er enig med annie over som skriver dette med fosterbarn. HI Anonymkode: 83a6e...fb2 Å skaffe seg egne barn er noe HELT annet enn fosterbarn. I Norge får du uten unntak fosterbarn som er skadde og kvestede individer. Man tar jo ikke barn ut av hjemmet før det nærmest er for seint å redde dem. Deretter skal du ha foreldreskapet som jobb, og være en mye bedre forelder enn alle andre. Du skal også ta imot besøk av en tilsynsfører jevnlig, og garantere for barnets forhold til biologisk familie, dvs ta imot besøk av dem også, eller følge barnet til samvær med dem. Anonymkode: 04918...cc2
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #15 Skrevet 10. februar 2018 Jeg syns det er crazy at naboen bruker 2 mill på en bil, men hva de bruker pengene side på er ikke min sak. Om noen kvinner velger å bruke masse penger på å få et barn så er det ikke din sak heller Anonymkode: 9280e...894
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #16 Skrevet 10. februar 2018 De burde vel adoptert da. Oj vent. Ja da burde de søkt for minst 7 år siden. For sent etter det. Oj og vent, adopsjon koster jo minst like mye som eggdonasjon. Mer faktisk Alle blir absolutt ikke godkjent som fosterhjem. Og alle ønsker ikke å slutte i jobben sin for å være fosterforeldre. Anonymkode: 10cde...1e1
Pobie Skrevet 10. februar 2018 #17 Skrevet 10. februar 2018 Mtp hvor mye det koster å oppdra et barn, og hvor mye man til sammenligning bruker på materielle ting som f eks bil og hus, synes jeg ikke det er urimelig å bruke mye penger på å få barn hvis det er det man vil og man har råd og mulighet.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #18 Skrevet 10. februar 2018 Jeg synes folk bruker penger på langt mer betenkelige ting enn å få egne barn. Og hvorfor bry seg med hva andre bruker pengene på? Hva hadde du brukt 700.000,- på? Neppe noe edelt og samfunnsnyttig. Anonymkode: 6230f...4dd
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #19 Skrevet 10. februar 2018 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det ikke crazy når damer i siste halvdel av førtiårene bruker 6-700 000 på eggdonasjon og det å bli gravid- til tross for at man har voksne barn fra før? Hva med å faktisk erkjenne at ikke alt blir som man ønsker i livet og at noen tog faktisk går? En bekjent av meg dette.... PS: det stiller seg selvfølgelig annerledes hvis man ikke har barn fra før, har prøvd i årevis etc. Anonymkode: 83a6e...fb2 Da regner jeg ikke med at du eier noe særlig av verdi da? Bil, båt, hytte, hus? Eller brukte mye penger på bryllup eller ferie? Anonymkode: 41bda...812
sotosmor Skrevet 10. februar 2018 #20 Skrevet 10. februar 2018 Jeg må si at jeg synes det er i det seneste laget å få barn i slutten av 40 årene.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #21 Skrevet 10. februar 2018 3 minutter siden, sotosmor skrev: Jeg må si at jeg synes det er i det seneste laget å få barn i slutten av 40 årene. Hvorfor det? Anonymkode: 41bda...812
sotosmor Skrevet 10. februar 2018 #22 Skrevet 10. februar 2018 En bør tenke på barna også, ikke sikkert at de synes det er så gøy å vokse opp med gamle foreldre. Den biologiske klokken er der for en grunn. Jeg synes det er egoistisk å få barn når man er 48 eller eldre, da er den rett og slett for gammel. Det burde vært en øvre aldersgrense for assistert befruktning.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #23 Skrevet 10. februar 2018 37 minutter siden, sotosmor skrev: En bør tenke på barna også, ikke sikkert at de synes det er så gøy å vokse opp med gamle foreldre. Den biologiske klokken er der for en grunn. Jeg synes det er egoistisk å få barn når man er 48 eller eldre, da er den rett og slett for gammel. Det burde vært en øvre aldersgrense for assistert befruktning. Men det er greit å bli gravid på naturmåten når man er 48? Anonymkode: 41bda...812
Optatium Skrevet 10. februar 2018 #24 Skrevet 10. februar 2018 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det ikke crazy når damer i siste halvdel av førtiårene bruker 6-700 000 på eggdonasjon og det å bli gravid- til tross for at man har voksne barn fra før? Hva med å faktisk erkjenne at ikke alt blir som man ønsker i livet og at noen tog faktisk går? En bekjent av meg dette.... PS: det stiller seg selvfølgelig annerledes hvis man ikke har barn fra før, har prøvd i årevis etc. Anonymkode: 83a6e...fb2 Når mannen ikke har noen da?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #25 Skrevet 10. februar 2018 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det ikke crazy når damer i siste halvdel av førtiårene bruker 6-700 000 på eggdonasjon og det å bli gravid- til tross for at man har voksne barn fra før? Hva med å faktisk erkjenne at ikke alt blir som man ønsker i livet og at noen tog faktisk går? En bekjent av meg dette.... PS: det stiller seg selvfølgelig annerledes hvis man ikke har barn fra før, har prøvd i årevis etc. Anonymkode: 83a6e...fb2 n.o.n.e of your business... Anonymkode: 20a60...c67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå