Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #1 Skrevet 9. februar 2018 Jeg lurer på om jeg er ekstra sensitiv her, eller om det rett og slett er noe feil med måten ped.leder snakker med oss foreldre. Har skrevet tidligere om hennes bekymring for motorikk, blant annet manglende blyantgrep. Fikk nyttige tilbakemeldinger da. I dag fikk jeg en oppsummering på hva de jobber med gutten min på 3 for tiden. Hun synes han leker for lite med andre barn, er for viljesterk, sutrer hvis han ikke får viljen og ikke vil dele leker. Det er jo fint de jobber med det, men jeg ble egentlig litt lei meg for at hun ikke nevnte en eneste positiv ting ved han. Synes tilbakemeldinger ofte handler om hva gruppen har gjort. Om min gutt spesifikt er det omtrent alltid ting han bør bli bedre på. Æsj! Jeg vet som sagt ikke om jeg er paranoid eller ikke, men jeg vet neimen ikke om hun liker sønnen min Får dere mye positive tilbakemeldinger fra barnehage? Anonymkode: 4db60...2d0
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #2 Skrevet 9. februar 2018 Skjønner at det oppleves sårt. Alle barn har både positive og negative sider. En ped.leder bør absolutt nevne begge deler! Jeg hadde kanskje sagt: «det er kjempefint at dere legger merke til, og gir beskjed om alt som vi og dere kan jobbe med videre når det gjelder Lucas, men det hadde også vært fint om vi fikk bekreftet om dere ser noen positive sider ved ham også? Det er jo viktig for både oss og Lucas å vite at dere ser fine sider ved ham også». Anonymkode: 73b3b...cea
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #3 Skrevet 9. februar 2018 MIne hadde en barnehageassistent som var sånn. Jeg ble drittlei og lei meg. Ga etter hvert beskjed om at det ble for negativt for meg, og at jeg ønsket flere positive tilbakemeldinger. Eller ingen tilbakemeldinger hvis det var de to alternativene jeg hadde. Hun tok det til seg, og ble mye flinkere. Anonymkode: 17d53...8be
Evablaum Skrevet 9. februar 2018 #4 Skrevet 9. februar 2018 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg lurer på om jeg er ekstra sensitiv her, eller om det rett og slett er noe feil med måten ped.leder snakker med oss foreldre. Har skrevet tidligere om hennes bekymring for motorikk, blant annet manglende blyantgrep. Fikk nyttige tilbakemeldinger da. I dag fikk jeg en oppsummering på hva de jobber med gutten min på 3 for tiden. Hun synes han leker for lite med andre barn, er for viljesterk, sutrer hvis han ikke får viljen og ikke vil dele leker. Det er jo fint de jobber med det, men jeg ble egentlig litt lei meg for at hun ikke nevnte en eneste positiv ting ved han. Synes tilbakemeldinger ofte handler om hva gruppen har gjort. Om min gutt spesifikt er det omtrent alltid ting han bør bli bedre på. Æsj! Jeg vet som sagt ikke om jeg er paranoid eller ikke, men jeg vet neimen ikke om hun liker sønnen min Får dere mye positive tilbakemeldinger fra barnehage? Anonymkode: 4db60...2d0 Objektivt sett, er han en likanes kar da? Ikke alle barn som er det.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #5 Skrevet 9. februar 2018 Dere må ta det opp. Høres ut som om pedleder har et veldig negativt syn på barnet, og det er ikke greit Anonymkode: 3a54a...69e
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #6 Skrevet 9. februar 2018 Dere har nok rett, må ta det opp. Hører hun gjør det samme med andre barn også, så dette er ikke spesifikt for min sønn. Men vi har bare hatt barn i denne bhg, så vet ikke helt hva vi kan forvente. Anonymkode: 4db60...2d0
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #7 Skrevet 9. februar 2018 Vet hvordan det er! Her ble det så ille at både jeg og en annen mor gruet oss til å hente barna våre,ettersom alltid bare hadde noe negativt å si. Anonymkode: 31ebc...af5
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #8 Skrevet 9. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Dere har nok rett, må ta det opp. Hører hun gjør det samme med andre barn også, så dette er ikke spesifikt for min sønn. Men vi har bare hatt barn i denne bhg, så vet ikke helt hva vi kan forvente. Anonymkode: 4db60...2d0 Ta det opp, ikke sikkert at hun er klar over hvor negativt hun fremstiller barna Anonymkode: 3a54a...69e
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #9 Skrevet 9. februar 2018 13 minutter siden, Evablaum skrev: Objektivt sett, er han en likanes kar da? Ikke alle barn som er det. Småkløst. Objektivt sett har barn både gode og dårlige egenskaper. Her har barnehagen valgt å utelukkende formidle det negative rundt barnet, noe som selvsagt kan føles sårt! Er det noe man lærer på barnehagestudie så er det nettopp dette med foreldresamarbeid og hvordan man møter foreldrene. Hi, du skal ikke gå med den følelsen du har nå. Det er fint at barnehagen ser hva barnet ditt trenger trening i også, og det er fint for deg å få en tilbakemelding, samtidig synes jeg du nok en gang skal ta det opp med ped.leder ev. styrer. Dette farger også dynamikken dere har med barnet. Og med en så negativ fremtoning frykter jeg at det også er sånn personalet i barnehagen også blir farget av det negative fokuset. Det er ikke barnets beste! Hvis ikke det bedrer seg i løpet av et par uker vil jeg råde deg om å søke overflytting til en annen barnehage, med dette som årsak. Det er rett og slett ikke god pedagogikk. Hvordan er det på foreldresamtaler? Anonymkode: 1bd85...b69
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #10 Skrevet 9. februar 2018 9 minutes ago, Anonym bruker said: Småkløst. Objektivt sett har barn både gode og dårlige egenskaper. Her har barnehagen valgt å utelukkende formidle det negative rundt barnet, noe som selvsagt kan føles sårt! Er det noe man lærer på barnehagestudie så er det nettopp dette med foreldresamarbeid og hvordan man møter foreldrene. Hi, du skal ikke gå med den følelsen du har nå. Det er fint at barnehagen ser hva barnet ditt trenger trening i også, og det er fint for deg å få en tilbakemelding, samtidig synes jeg du nok en gang skal ta det opp med ped.leder ev. styrer. Dette farger også dynamikken dere har med barnet. Og med en så negativ fremtoning frykter jeg at det også er sånn personalet i barnehagen også blir farget av det negative fokuset. Det er ikke barnets beste! Hvis ikke det bedrer seg i løpet av et par uker vil jeg råde deg om å søke overflytting til en annen barnehage, med dette som årsak. Det er rett og slett ikke god pedagogikk. Hvordan er det på foreldresamtaler? Anonymkode: 1bd85...b69 Takk for fyldig svar. Jeg synes jo sønnen min er sjarmerende, ingen foreldre er objektive om egne barn. Dette var første foreldresamtale med henne... Vi skal flytte til høsten så får holde ut. Men skal sende en e-post. Anonymkode: 4db60...2d0
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #11 Skrevet 9. februar 2018 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for fyldig svar. Jeg synes jo sønnen min er sjarmerende, ingen foreldre er objektive om egne barn. Dette var første foreldresamtale med henne... Vi skal flytte til høsten så får holde ut. Men skal sende en e-post. Anonymkode: 4db60...2d0 Den tråden husker jeg, Jeg må si jeg undrer meg over litt kompetansen til pedleder Anonymkode: 3a54a...69e
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #12 Skrevet 9. februar 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for fyldig svar. Jeg synes jo sønnen min er sjarmerende, ingen foreldre er objektive om egne barn. Dette var første foreldresamtale med henne... Vi skal flytte til høsten så får holde ut. Men skal sende en e-post. Anonymkode: 4db60...2d0 Ja, jeg tenkte mer på en sånn myk overgang til et nytt barnehageår. At dere skal det synes jeg er bra! Da synes jeg du skal fortelle om dine opplevelser ved oppstart. Selvsagt har du en sjarmerende og ikke minst kompetent gutt! Det er jeg helt sikker på. Finnes ingen regel i barnehagen om når de skal kunne blyantgrep eller hvordan de skal gå med føttene sine. Å ikke kunne blyantgrep i en alder av 2,5 år hadde aldri vært en bekymring for meg som pedagogisk leder. Vi mennesker er ulike. For å bli litt personlig så har jeg en sønn som ikke liker å tegne. Han liker egentlig ingen bordaktiviteter, jeg har aldri vært bekymret! Hold ut siste biten, men snakk likevel med barnehagen. Anonymkode: 1bd85...b69
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #13 Skrevet 9. februar 2018 Høres litt rart ut spør du meg. Hvor mye skal de legge seg "opp" i når barna er så små. Vi får utelukkende positive tilbakemeldinger på vårt barn på 3,5 år. ( som forøvrig sliter max med bleieslutt, sinne og deling av leker... blyantgrepet kan vi se lenge etter også ) Anonymkode: 3d4b3...51b
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #14 Skrevet 9. februar 2018 Ta det opp så fort som mulig. Når det er det fokuset hun har i samtaler med dere, er det dessverre stor sjanse for at hun har øynene satt fast i det negative, og da er det stor sjanse for at han får mye negativ oppmerksomhet i hverdagen. Det igjen fører ofte til mer negativ oppførsel, for for barn all oppmerksomhet, god oppmerksomhet.. Be om en prat med ped.leder og styrer, for denne trenden må snus. Spør etter de positive sidene ved gutten, konkrete eksempler. Sliter ped.leder med å huske noe uten noe særlig tenketid, er det et klart bevis for alle at de har en jobb å gjøre. Ikke «hold ut» til høsten og bhgbytte. For hver negative ting dere får høre, skal dere få høre 10 positive ting (ift tilbakemeldinger i hverdagen). Hilsen ped.leder Anonymkode: 1566c...094
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #15 Skrevet 9. februar 2018 Altså, dette var da veldig merkelig. Det er jo fint at de jobber med sutring og det å ikke ville dele, men herrefred, det er da helt normalt for så små barn! Hadde han nærmet seg skolealder ville jeg vært mer bekymret, men barnet er da bare 3 år. Jeg hadde ikke klart å tie stilt, jeg er en person som sier rett ut hva jeg mener. Det er absolutt ingenting galt i å si fra om at nå syns du det blir alt for mye fokusering på negative som for øvrig er helt normalt for et barn på hans alder. Det er fint at de jobber med de i barnehagen og du vil gjerne ha tilbakemelding, men ikke ensidig fokus på det negative. Det er da virkelig lov med gode tilbakemeldinger også! Og det trenger et barn, et barn må ha positiv oppmerksomhet fra alle rundt seg. Det virker som om denne ped.lederen har kommet ut i et negativt spor. Be om et møte! Og blyantgrept?! HVA i all verden! Til og med mitt barn, som går i 2.klasse, har ikke skikkelig blyantgrep. Han burde hatt det selvfølgelig, men dette er ikke noe skolen ser på som krise i det hele tatt! Gud bedre, så bra dere skal bytte barnehage. Hadde ikke holdt ut det der. Anonymkode: eef8e...83b
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #16 Skrevet 9. februar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ta det opp så fort som mulig. Når det er det fokuset hun har i samtaler med dere, er det dessverre stor sjanse for at hun har øynene satt fast i det negative, og da er det stor sjanse for at han får mye negativ oppmerksomhet i hverdagen. Det igjen fører ofte til mer negativ oppførsel, for for barn all oppmerksomhet, god oppmerksomhet.. Be om en prat med ped.leder og styrer, for denne trenden må snus. Spør etter de positive sidene ved gutten, konkrete eksempler. Sliter ped.leder med å huske noe uten noe særlig tenketid, er det et klart bevis for alle at de har en jobb å gjøre. Ikke «hold ut» til høsten og bhgbytte. For hver negative ting dere får høre, skal dere få høre 10 positive ting (ift tilbakemeldinger i hverdagen). Hilsen ped.leder Anonymkode: 1566c...094 Støtter denne helhjertet. Er og pedleder Anonymkode: 3a54a...69e
Evablaum Skrevet 9. februar 2018 #17 Skrevet 9. februar 2018 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for fyldig svar. Jeg synes jo sønnen min er sjarmerende, ingen foreldre er objektive om egne barn. Dette var første foreldresamtale med henne... Vi skal flytte til høsten så får holde ut. Men skal sende en e-post. Anonymkode: 4db60...2d0 Sjarmerende? Sant at ingen foreldre er objektive.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #18 Skrevet 9. februar 2018 10 minutes ago, Evablaum said: Sjarmerende? Sant at ingen foreldre er objektive. Du prøver så veldig hardt å provosere du... Jaja, bedre lykke i en annen tråd. Anonymkode: 4db60...2d0
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #19 Skrevet 9. februar 2018 3 timer siden, Evablaum skrev: Objektivt sett, er han en likanes kar da? Ikke alle barn som er det. Er du morsom :o? Håper ikke du jobber med barn med en slik inkompetent holdning. Absolutt alle barn har fine sider ved seg! Anonymkode: aa18c...20f
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #20 Skrevet 9. februar 2018 4 timer siden, Evablaum skrev: Objektivt sett, er han en likanes kar da? Ikke alle barn som er det. Hallo. Han er 3 år. Hvis du klarer å få deg til å "mislike" et lite barn på tre år, bør du få huet undersøkt. Anonymkode: ae84e...d96
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #21 Skrevet 10. februar 2018 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg lurer på om jeg er ekstra sensitiv her, eller om det rett og slett er noe feil med måten ped.leder snakker med oss foreldre. Har skrevet tidligere om hennes bekymring for motorikk, blant annet manglende blyantgrep. Fikk nyttige tilbakemeldinger da. I dag fikk jeg en oppsummering på hva de jobber med gutten min på 3 for tiden. Hun synes han leker for lite med andre barn, er for viljesterk, sutrer hvis han ikke får viljen og ikke vil dele leker. Det er jo fint de jobber med det, men jeg ble egentlig litt lei meg for at hun ikke nevnte en eneste positiv ting ved han. Synes tilbakemeldinger ofte handler om hva gruppen har gjort. Om min gutt spesifikt er det omtrent alltid ting han bør bli bedre på. Æsj! Jeg vet som sagt ikke om jeg er paranoid eller ikke, men jeg vet neimen ikke om hun liker sønnen min Får dere mye positive tilbakemeldinger fra barnehage? Anonymkode: 4db60...2d0 man må tåle både postive og negative tilbakemeldinger, jeg får begge,men mest postive, noen ganger har han vert i slåsskamp og det er viktig de forteller det også. han hadde slått til et annet barn ( som slå han først ) så tanna løsnet,men heldigvis sjelden jeg hører negativt. men 3åringer er jo viljesterke og sutrete pga trass, det var min også, så akkurat det synes jeg de overreagere på Anonymkode: a54bc...a72
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #22 Skrevet 27. november 2019 Hi her. Jeg kom til å tenke på denne tråden fordi sønnen min er blitt så god til å tegne, med blyantgrep 🙊 Vi skiftet barnehage for snart halvannet år siden, og forskjellen er kjempestor! Helt fra starten merket vi at fokuset var annerledes, mer positivt. Så vi er alle superfornøyd. Anonymkode: 4db60...2d0
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #23 Skrevet 27. november 2019 Sjansen er stor for at hu ikke liker gutten din og har fått han i vranga ! Be henne holde seg langt unna han til hu lærer seg å takle alle barn Anonymkode: cd393...c63
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #24 Skrevet 27. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Sjansen er stor for at hu ikke liker gutten din og har fått han i vranga ! Be henne holde seg langt unna han til hu lærer seg å takle alle barn Anonymkode: cd393...c63 Du skulle ikke lest det siste innlegget i det minste før du svarte tror du... Anonymkode: 3a54a...69e
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #25 Skrevet 27. november 2019 58 minutes ago, Anonym bruker said: Du skulle ikke lest det siste innlegget i det minste før du svarte tror du... Anonymkode: 3a54a...69e Det er jo fort gjort. Skulle ønske man kunne redigere overskriften, så ville alle skjønt dette var en oppdatering Anonymkode: 4db60...2d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå