Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #1 Skrevet 9. februar 2018 Jeg vet snart ikke mine arme råd! Babyen, som straks er 1 år, sover så dårlig for tiden. Hun våkner utallige ganger ila kvelden og natten. Om hun våkner sikkelig til, holder hun det gående i minst to timer. Enten klokken er 20:00 eller 03:00. Vi kunne bysset, ammet (jeg da 😉), sunget eller strøket henne i søvn, men hun vil bare være våken! Hun skyver seg fra oss. Tar vi henne over i vår seng, turner og fjoller hun på timesvis. Sengen hennes står like ved vår, så hun både ser og hører oss. Vi legger henne ned med jevne mellomrom, gir smokk og kos, men duller minst mulig. Hun setter seg kontant rett opp, og skriker (!) med en gang vi legger oss ned i egen seng igjen. Hva syns dere om la henne gråte litt? Hvor lenge er ok? Anonymkode: b3162...eef
Pobie Skrevet 9. februar 2018 #2 Skrevet 9. februar 2018 Det finnes ikke noe vitenskaplig bevis for at skrikekur er skadelig når barnet har normal tilknytning og et ellers normalt forhold til foreldrene (det draes ofte frem en studie på barnehjemsbarn som ble overlatt til seg selv store deler av døgnet som bevis på at det er skadelig, men det blir jo selvfølgelig noe helt annet). Det er helt greit å la henne sutre/gråte i flere minutter for å se om hun roer seg på egenhånd. Hvor mange minutter kommer an på hvor lenge du er komfortabel med, men det må være lenge nok til at hun gir opp og roer seg, og det er som regel minst 5 minutter.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #3 Skrevet 9. februar 2018 Akkurat nå, Pobie skrev: Det finnes ikke noe vitenskaplig bevis for at skrikekur er skadelig når barnet har normal tilknytning og et ellers normalt forhold til foreldrene (det draes ofte frem en studie på barnehjemsbarn som ble overlatt til seg selv store deler av døgnet som bevis på at det er skadelig, men det blir jo selvfølgelig noe helt annet). Det er helt greit å la henne sutre/gråte i flere minutter for å se om hun roer seg på egenhånd. Hvor mange minutter kommer an på hvor lenge du er komfortabel med, men det må være lenge nok til at hun gir opp og roer seg, og det er som regel minst 5 minutter. Takk for svar. Jeg tenker at jeg kommer til å få veldig ulike svar her. Selv skifter jeg mellom å mene det ene og det andre. NÅ tenker jeg «stakkar, hun skal jo ikke måtte skrike». Men om natten - når alt annet er prøvd, tenker jeg «neivel? Så får du bare gråte litt da!» Hun er sta. Og seig. Så jeg frykter at hun kan holde det gående lenge! Det er så vanskelig! Hadde hun bare roet seg i armene/sengen vår. Men hun bare tuller da. Og gråter i egen seng. Så da må vi velge mellom de to da 😏 Anonymkode: b3162...eef
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #4 Skrevet 9. februar 2018 Kanskje hun trenger eget rom? Vår sover mye bedre på eget rom. Anonymkode: e8368...18e
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #5 Skrevet 9. februar 2018 Dere må bare flytte barnet på eget rom. Vi flyttet vesla over på eget rom da hun var 7 mnd og det begynte å bli et mareritt å få sove om natta. Hun fikk pent skrike litt på rommet sitt på kveldstid men det ga seg fort og for en befrielse å endelig få sove på natten 😉 Anonymkode: 16d7a...f61
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #6 Skrevet 9. februar 2018 Vår gutt var et stabeist.. Han ble flyttet på eget rom når han fylte 1 år. Vi strevde med legging fra han var 1-2år. Han skrek 2 timer HVER kveld. Kjempe sint.. For oss fungerte ikke skrikekuren. Har ingen tips enn: Hold ut. Bytt på med legging. En vakker dag går det over. Hold på rutinene, gjør det samme hver kveld Anonymkode: bf5e1...cbe
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #7 Skrevet 9. februar 2018 skrikekur er bra, folk er så overbesyttende mot sine små idag, er ikke rart de fleste barn ikke tør noe særlig.. mine på 13 og 15, tok null skade av det og kommer til og bruke dette på lillebror også som kommer mars Anonymkode: cf1db...2e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå