Gå til innhold

Mage og bekkensmerter


Jonna123

Anbefalte innlegg

Hei. Er førstegangs og i uke 26.

Har siden uke 20 hatt kraftige «mensmurringer» i magen. I starten tenkte jeg at dette var normalt. Frem til smertene begynte å ta «tak» i sidene med gjevne mellomrom. I tillegg føltes det ut som om den lille holdt på å falle ut av meg (hvis det gir noe mening?) som var skikkelig ubehagelig😟

Nevnte dette for en sykepleier, hun ba meg kontakte legen. Det var helg, så jeg fikk komme til legevakten på en sjekk. Følte ikke legen der forsto meg, og fikk beskjed om at det var slik det var å være gravid. Jeg måtte regne med å ha litt vondt. (Vil si at smerteterskelen min er relativt høy, og hadde aldri kontaktet legevakt dersom jeg bare hadde LITT vondt..)

Jeg gikk hjem, og smertene forverret seg i ukene som kom. Sover bare mellom 2-4timer i døgnet (usammenhengende). Nevnte dette for fastlegen min for 3uker siden. Ble sendt til gynekolog som sjekket livmorhalsen, ikke tegn til modning. Han sa han var bekymret over smertene mine, men fant ikke «årsaken». 

Magesmertene er fortsatt de samme. Men har den siste uken også fått vondt i korsryggen med stråling ut i beina på baksiden av lårene. Vet ikke om det har noen sammenheng.

 

Det begynner ivertfall å bli veldig slitsomt med mye vondt og lite søvn! Er normalt veldig aktiv, men nå klarer jeg såvidt de små oppgavene i huset og må ta mange pauser underveis. 

 

Er det normalt? Noen andre som har opplevd det samme og kan komme med tips/råd til smertelidndring? Hva som helst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det helt j.... i første svangerskap angående rygg og bekkensmerter. Siden livmorhals er lukket er det nok ikke noe fare, men det er tungt og vanskelig å gå slik. Be legen om resept på 1g Paracet, men ikke ta mye av det. En til kvelden f.eks så er det varme som også kan hjelpe. Jeg har et varmepledd jeg bruker, det hjelper meg veldig nå i andre graviditeten, og jeg er ikke på langt nær der jeg var under første enda forutsetning med ødelagt rygg, nakke og betennelse+forkalkninger fortsatt er like. Klart meg uten Paracet til nå, tok 1 tidlig i vinter og ellers ingen ting. Noen får også Ibux, men det varierer. Si ifra at du har sterke smerter! Normalt å ha litt vondt i graviditeten er det nok, men forskjell på litt vondt og hemmende smerter... :)

Endret av LisK
Skrivefeil og autocorrect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...