Gå til innhold

Umulig med bleieslutt nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn virker nå klar til å slutte med bleie. Jente 2,5 år. Hun sier fra at hun må og tisser og bæsjer på potte/do. Ber om å få på truse istedenfor bleie. Ofte tørr bleie om morgenen. Men siden hun fortsatt bruker bleie, brukes den jo fortsatt. I bhg feks blir det ikke så mye dogåing. 

Er det helt feil årstid å prøve med bleieslutt? Må hun bare bruke bleier til det blir varmere og mindre klær, eller kan vi prøve nå? Kan bhg nekte? 

Anonymkode: 7cf14...26a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mitt barn virker nå klar til å slutte med bleie. Jente 2,5 år. Hun sier fra at hun må og tisser og bæsjer på potte/do. Ber om å få på truse istedenfor bleie. Ofte tørr bleie om morgenen. Men siden hun fortsatt bruker bleie, brukes den jo fortsatt. I bhg feks blir det ikke så mye dogåing. 

Er det helt feil årstid å prøve med bleieslutt? Må hun bare bruke bleier til det blir varmere og mindre klær, eller kan vi prøve nå? Kan bhg nekte? 

Det er jo bare å prøve å se om det går greit. Men dere må nok regne med litt blaut tøy, spesielt når de er ute. Ikke sikkert hun får sagt fra i tide. Men selvfølgelig skal dere prøve, barnehagen må passe på at hun går på do jevnlig

Anonymkode: 84270...ef1

Skrevet

hvorfor stresse? ungen er liten, vent til sommeren

Anonymkode: af20a...2ef

Skrevet

La henne gå uten bleie inne i helga, om barnehagen setter på bleie i utetiden er ikke det noen krise vel.

Ene sønnen min sluttet med bleie midt på vinteren, gikk uten en hel helg og ville ikke ha på da han skulle i barnehagen på mandag. Lå noen bleier i barnehagen i tilfelle de skulle på tur og sånt, men han hadde faktisk ingen uhell i barnehagen i det hele tatt. Der er de flinke med dorutiner, alle må gå på do før de går ut osv, gikk veldig greit. 

Dette var i desember da, og han ble 3 år i januar, så han var nesten tre år. Han hadde et eneste uhell og det var når vi var på besøk hos mormor.

Anonymkode: bc23a...666

Skrevet

Slutt nå! Hvis ikke kan du risikere at hun venner seg til å må ha på bleie. Da kan det å slutte blir vanskeligere. Ingen barn som er klare for å slutte med bleie, burde måtte gå med. Litt mer pes om vinteren, men gud så verd det når bleiestyret er over!

Anonymkode: f458e...f65

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo bare å prøve å se om det går greit. Men dere må nok regne med litt blaut tøy, spesielt når de er ute. Ikke sikkert hun får sagt fra i tide. Men selvfølgelig skal dere prøve, barnehagen må passe på at hun går på do jevnlig

Når barn holder på med bleieslutt på denne årstiden så tar vi på bleie uansett når vi skal ut.

Anonymkode: feaf8...026

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når barn holder på med bleieslutt på denne årstiden så tar vi på bleie uansett når vi skal ut.

Det gjør ikke vi

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

hvorfor stresse? ungen er liten, vent til sommeren

Anonymkode: af20a...2ef

Stresser jo ikke, men hun ber jo om å slutte. Blir litt feil og rart og si nei føler jeg. Bare fordi det er upraktisk for oss voksne. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Stresser jo ikke, men hun ber jo om å slutte. Blir litt feil og rart og si nei føler jeg. Bare fordi det er upraktisk for oss voksne. 

Hva sier barnehagen da? Jeg regner med at hun har dotrening i bhg  siden hun sier i fra når hun skal på do

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva sier barnehagen da? Jeg regner med at hun har dotrening i bhg  siden hun sier i fra når hun skal på do

Bhg er ikke helt med på det enda. De praktiserer ikke dotrening der enda. Vet ikke om hun sier fra der heller. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bhg er ikke helt med på det enda. De praktiserer ikke dotrening der enda. Vet ikke om hun sier fra der heller. 

De praktiserer ikke dotrening?? Barnet er 2.5år hun skal gå gå på do om hun ønsker Det! Jeg har 2 stk på 1.5 år som sitter på do mellom bleieskiftene, det er for de vill selv, den ene sier fra når hn må bæsje så det går alt i do og ikke i bleie. 

Du må snakke med ped og få de med, mulig de syns der er styr men har de valgt den aldersgruppen så må de regne med dotrening.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Praktiserer ikke dotrening? Det er klart at et barn på 2,5 år skal ha dotrening hvis barnet er klar for det. Forlang det, det er en del av jobben. Det er sløvhet å ikke tilrettelegge for det

Skrevet
3 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

De praktiserer ikke dotrening?? Barnet er 2.5år hun skal gå gå på do om hun ønsker Det! Jeg har 2 stk på 1.5 år som sitter på do mellom bleieskiftene, det er for de vill selv, den ene sier fra når hn må bæsje så det går alt i do og ikke i bleie. 

Du må snakke med ped og få de med, mulig de syns der er styr men har de valgt den aldersgruppen så må de regne med dotrening.

Er enig med deg, men de synes nok det er styr og ekstra jobb. Det har egentlig kommet litt plutselig med henne, dvs hun har brukt potta regelmessig hjemme lenge, men først nå hun er blitt flink til å si fra selv og ber om å få truse istedenfor bleie. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er enig med deg, men de synes nok det er styr og ekstra jobb. Det har egentlig kommet litt plutselig med henne, dvs hun har brukt potta regelmessig hjemme lenge, men først nå hun er blitt flink til å si fra selv og ber om å få truse istedenfor bleie. 

Det der går faktisk ikke an, det hadde jeg klaget på til styrer. Jobber som pedleder på småbarnsavdeling selv. Og vi har stadig barn med dotrening, så fort foreldrene eller vi tenker at barnet er klar for det setter vi gang. Klart det kan være litt styr, men det er en del av jobben og en del av det å lære barnet selvstendighet og utvikling. Sett krav, forlang det

Skrevet

Min yngste ble tørr over helgen. I januar. Er de klare for bleieslutt, kan slikt gå fort, så la hun prøve seg. Ikke noe å drøye med.

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo passe spesielt. Hadde det vært mitt eldste barn hadde han følt det som et stort nederlag å blitt tvunget på bleie igjen. Den dagen han sluttet med bleie og fikk på seg en truse var han ferdig med bleie for godt. Ikke sjans å presse han til noe mere bleier da, bæsjet ikke på seg en eneste gang. Hadde vel et par tisseuhell før han skjønte hvor ekkelt det var. Dette var en måned før han fylte 3. Bør vel se an hvor motiverte og flinke barna er først før de blir pålagt bleie når de skal ut? 

Anonymkode: f81ac...c10

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

For en elendig holdning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...