Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #1 Skrevet 9. februar 2018 Kan han det? Hva vil arbeidsgiver si? Er han ikke pliktet til det? Hvordan ville dere reagert om det var deres mann? Jeg trodde ærlig talt han var mer voksen enn dette. Anonymkode: a58da...d53
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #2 Skrevet 9. februar 2018 Kanskje han går og kjenner på en eller annen angst? Er han overvektig? Noen menn er sånn at om de kjenner et symptom eller en plage så velger de å ikke gå til lege fordi de er redd for svaret. Det er flere menn som kommer altfor sent igang med bl.a kreftbehandling pga den stikke hodet i sanden holdningen. Tror du mannen din kjenner på et eller annet symptom eller har en eller annen plage han er redd for å få bekreftet hva er? Arbeidsgiver kan ikke kreve at han går, det er et tilbud til de ansatte, men ikke et krav. Anonymkode: 8e305...a1e
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #3 Skrevet 9. februar 2018 Det er vel i utgangspunktet kun et ansatte, ikke et krav. Men jeg hadde blitt irritert om det var min mann, jeg pleier å si at om han ikke vil gå for sin egen del kan han gå for min og barnas del. Vi fortjener en mann/pappa som tar helsa på alvor. Anonymkode: 3a2ce...d79
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #4 Skrevet 9. februar 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan han det? Hva vil arbeidsgiver si? Er han ikke pliktet til det? Hvordan ville dere reagert om det var deres mann? Jeg trodde ærlig talt han var mer voksen enn dette. Anonymkode: a58da...d53 Det er han i sin fulle rett til, det er ingen tvang Anonymkode: 54d45...976
Holly Golightly Skrevet 9. februar 2018 #5 Skrevet 9. februar 2018 Han kan fint nekte. Det er jo ikke akkurat slik at det er EU-kontroll, og han blir avskiltet hvis han ikke møter (selv om mange menn kunne trengt det).
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #6 Skrevet 9. februar 2018 3 minutter siden, Holly Golightly skrev: Han kan fint nekte. Det er jo ikke akkurat slik at det er EU-kontroll, og han blir avskiltet hvis han ikke møter (selv om mange menn kunne trengt det). Nå måtte jeg le, ser det for meg Anonymkode: 54d45...976
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #7 Skrevet 9. februar 2018 3 minutter siden, Holly Golightly skrev: Han kan fint nekte. Det er jo ikke akkurat slik at det er EU-kontroll, og han blir avskiltet hvis han ikke møter (selv om mange menn kunne trengt det). Det kommer jo an på yrket. Enkelte yrker krever legeerklæring for å bli godkjent, men det kan selvsagt gjøres hos en lege man velger selv. Anonymkode: deaaf...292
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #8 Skrevet 9. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det kommer jo an på yrket. Enkelte yrker krever legeerklæring for å bli godkjent, men det kan selvsagt gjøres hos en lege man velger selv. Anonymkode: deaaf...292 Om man først skal flisespikke litt så er det ikke alle som kan det heller, noen må ha en lege som er autorisert til godkjenne heleattest til det yrket, f.eks sjømannslege Anonymkode: 8e305...a1e
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #9 Skrevet 9. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det kommer jo an på yrket. Enkelte yrker krever legeerklæring for å bli godkjent, men det kan selvsagt gjøres hos en lege man velger selv. Anonymkode: deaaf...292 Men pleier det å være lege som utfører bedriftskontroll da? Det har aldri vært lege på våre kontroller. Hvis det er noe de mener bør sjekkes, så får vi beskjed om å gå til fastlegen Anonymkode: 54d45...976
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #10 Skrevet 9. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men pleier det å være lege som utfører bedriftskontroll da? Det har aldri vært lege på våre kontroller. Hvis det er noe de mener bør sjekkes, så får vi beskjed om å gå til fastlegen Anonymkode: 54d45...976 Det er vel opp til hver enkelt bedrift hva slags opplegg de har. På jobben til mannen min er det både en sykepleier, en lege og en osteopat som har bedriftskontroll. Grundig sjekk med andre ord. Anonymkode: 8e305...a1e
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #11 Skrevet 9. februar 2018 Hos 'min' bedrift må vi gå på kontroll, hvis ikke slettes forsikringen vi har gjennom jobben (reise/livs/sykdoms/uføreforsikring). Vi sjekkes veldig godt (fastende blodsukker, urinprøve, blodtrykk, blåseprøve, blir lyttet på, blodprøve på alt mulig, vekt osv). Har grundig samtale med lege der vi kan ta opp alt av problemer, selv om det ikke er relatert til jobben. Jeg må personlig si at jeg gruer meg hver gang pga vekta. Jeg er overvektig og synes det er pinlig og ikke få til å gå ned mer enn 5-10 kg, så opp igjen, og sånn går no dagan... Men det er jo absolutt lurt å ta en sjekk jevnlig! Anonymkode: 816e8...6e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå