Gå til innhold

To konfirmasjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldre har null kontakt. Mor motsetter seg, far gjør alt han kan for å få mer samvær og bedre kommunikasjonen. Ved en konfirmasjon,  vil en felles feiring være helt umulig. Mor vil aldri verken svare på henvendelser eller ønske at far eller habs familie er der. Så da vil det bli to feiringer. Slekt kommer langtveisfra. Hvordan du ør man det da? Selve seremonien er jo en dag - hvem av familiene skal ha feiringen på denne dagen? Det vil komme folk langtveisfra på begge sidene men mest på fars.

Det vil bli vanskelig nok som det er, om ikke slekta skal bruke flere dager og mange penger på først seremoni så senere feiring 

Anonymkode: 8e1a1...750

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem sin dag faller den på da? 

Syns egentlig far bør innkalle til ny mekling. Og så går det fint an å spørre konfirmanten om hun/han har ønsker omkring dette.

Anonymkode: af251...26e

Skrevet

Broren min hadde ungene dagen for konfirmasjonen så det var han som hadde selskapet på selve dagen. Hennes familie kom til sermonien og hadde feiringen dagen etter.

Konfirmanten selv syns dette var den beste løsningen.

Anonymkode: 439c6...2f3

Skrevet

Ta dette på familievernkontoret om det er så betent forhold.

Skrevet

Det er vel ofte sånn at man kan velge om konfirmasjonen skal være på lørdag eller søndag. Det kunne vi da vår sønn ble konfirmert her på østlandet i fjor, og det kunne søsteren min da nevøen min blir konfirmert denne våren. Da kan man ha konfirmasjon på lørdag, en familie feire samme dag og den andre familie dagen etter.

Men herlighet så trist det er når det blir sånn, den ene kompisen til sønnen min nektet å ha selskap pga konfliktnivået mellom foreldrene. Han ble konfirmert, men hadde ikke selskap med noen av familiene.... 

Anonymkode: ddfea...3fa

Skrevet

Det er så trist når voksne ikke kan legge bort konfliktene for én dag. Det gjør så mye skade. Siden far er den voksne her, burde han stå for alt og invitere mor, men skjønner at det ikke er så lett. Ville innkalt til møte på familievernkontoret.

Anonymkode: e0739...8b7

Skrevet

Stakkars barn. Forferdelig at foreldrene(mor) ikke kan se forbi siden egen nesetipp én dag! Har ingen råd, syns bare folk er tragiske når de ikke ser hva de gjør mot barna sine.

Anonymkode: 47c63...022

Skrevet

Foreldrene burde skamme seg. Godt barnet snart er voksent, og kan fri seg fra foreldrene. Håper han ikke har søsken.

Anonymkode: fd83c...62d

Skrevet

Familievernkontoret kan ikke hjelpe, og mor møter dessverre ikke opp..Barnet har søsken på fars side. Ingen på mors. Barnet gjør alt for å tekke mor og har ikke egne meninger lengre, så hva barnet mener om ting, er vanskelig å få tak i

Skrevet

så trist :,( . vi hadde det for eldste sønnen vår i høst, og der var både far, kona og søskene hans, og min mann og våre barn + fars familie, min familie og min manns familie, og foreldrene til kona til kona til min eksmann, hun har ikke søsken, og foreldrene har ikke søsken, så de er bare 3 :) var kjempe koselig, med ca 75 gjester.

men dette bør far ta gjennom nav hvis mor ikke samabreider i hele tatt og fvk , er jo ikke greit at mor holder på slik :(

Anonymkode: 06453...f9f

Skrevet

Stakkars gutt! Spør konfirmanten hva han selv ønsker. Vil han ikke snakke kan dere kanskje ta ham med på fvk eller et annet nøytralt sted. Hadde det vært meg ville jeg foretrukket å ikke ha fest, men alle er ulike. Vår idrettsgutt har ikke tid til konfirmasjon. Han får en tur til alpene for å stå ski i stedet. Kunne en tur med far vært en løsning? Evt en fest i sommer med den siden som ikke har samvær konfirmasjonshelgen?

Anonymkode: 78e84...1c4

Skrevet
På 8. februar 2018 den 21.22, Anonym bruker skrev:

Men herlighet så trist det er når det blir sånn, den ene kompisen til sønnen min nektet å ha selskap pga konfliktnivået mellom foreldrene. Han ble konfirmert, men hadde ikke selskap med noen av familiene.... 

Anonymkode: ddfea...3fa

Da burde de voksne gå litt i seg selv...

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Familievernkontoret kan ikke hjelpe, og mor møter dessverre ikke opp..Barnet har søsken på fars side. Ingen på mors. Barnet gjør alt for å tekke mor og har ikke egne meninger lengre, så hva barnet mener om ting, er vanskelig å få tak i

Hvorfor driver barnet og pleaser mor hele tiden? 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor driver barnet og pleaser mor hele tiden? 

Fordi hun har stor psykisk makt over han. Han bryr seg veldig om hva hun mener og om hun blir sint,  og om han får lov av mamma. Trist, hun ødelegger gutten men mener selv han har det selvsagt best hos henne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...