Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #1 Skrevet 8. februar 2018 Hei! Jeg lurer på om hva slags erfaringer folk har med å ta taxi til føden (gjerne i Oslo!)? Må man vente i mange timer? Nektes man pga vannet? Hva kan jeg egentlig forvente? Takk for svar 😊 Anonymkode: 487ab...a5d
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #2 Skrevet 8. februar 2018 Tok taxi til føden... ikke noe problem. Anonymkode: a3303...896
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #3 Skrevet 8. februar 2018 Samme her. To ganger. Er dette din første baby? Vannet pleier ikke plaske ut sånn som på film, og skal mye til at det går AKKURAT da uansett. Anonymkode: a9227...8cd
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #4 Skrevet 8. februar 2018 Hm, da vannet gikk hos meg PLASKET det! Men ta med et par sånn tisselaken og legg i sete i taxi, skal ikke vær noe problem da hvertfall 😉 Anonymkode: 86a5c...dbc
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #5 Skrevet 8. februar 2018 Ventetiden avhenger vel av hvor travelt det er. Hvis du må på fødeavdelingen kl 02 natt til søndag, er det sikkert kø, men hvis det haster, kan du ringe etter ambulanse. Det ordner seg. Vannet sildrer ut litt etter litt. Kjøp inn noen nyfødtbleier og ta på den hvis du trenger det. Ta med håndkle. Mest sannsynlig går ikke vannet hjemme, tror ikke det er store andelen fødsler som startet med spontan vannavgang (selv om det selvsagt kan skje - begge mine gjorde faktisk det 🙂). Anonymkode: 9b4b4...639
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #6 Skrevet 8. februar 2018 Det plasket godt begge ganger hos meg, men jeg hadde med noe å sitte på. Anonymkode: 1195f...145
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #7 Skrevet 8. februar 2018 Ikke noe problem med taxi. Vi dro til føden kl 22-23 på en fredag. Ingen kø. Og du må i alle fall ikke vente i mange timer. Det er vel bare et problem på nyttårsaften omtrent. Hvis vannet ditt går eller har gått må du kanskje ha med noe å sitte på. Men det er ikke sikkert at vannet ditt går. Jeg hadde bare rier og de tok vannet rett før ungen ble født. Anonymkode: bd1e8...d78
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #8 Skrevet 8. februar 2018 Taxien kom med en gang, jeg sa ikke at jeg skulle føde ved bestilling. Da han fant det ut kjørte han som et svin, han ville vel ikke ha fødsel i bilen. Trodde jeg skulle dø i den taxien. Men det gikk jo bra. Anonymkode: acc5f...2fc
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #9 Skrevet 8. februar 2018 Takk for svar. Jeg antar at vannet ikke plasker ut i drosja, samtidig så kan det jo skje. Tenkte å ta med sånn tisselaken eller noe annet for å ikke få noe på setet. Skjønner jo at bileieren ikke vil ha sånt i setet! Begynte å tenke på at det kanskje ikke var så populært å ta drosje så ville høre andres erfaringer. Hi. Anonymkode: 487ab...a5d
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #10 Skrevet 8. februar 2018 Skal selv ta taxi denne gang 😀sist kjørte jeg selv og det er jo ikke å anbefale! Vannet gikk å det fosset som på film..så jeg ville tatt med meg et håndkle å lagt i setet 😉 Anonymkode: 15d4c...74d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå