Gå til innhold

Vil dere dele deres beste barnevennlige middagsoppskrifter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene mine er kresne, men må utvide horisonten deres og få i dem noe sunt. 

Anonymkode: f25fd...3e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, Idag skal jeg lage hjemmelaget kjøttboller og rotmos, evt kun potetmos med salat til.

I kjøttbollene blander jeg revne gulrøtter og det gjør dem saftige og gode. I rotmosen har jeg ulike grønnsaker eller da hjemmelaget potetmos.

En annen slager her er wraps fylt med salat og enten kylling eller laks.

Anonymkode: 36da0...2de

Skrevet

Mine liker fisk i form.

Skjær poteter i tynne skiver og legg dem i bunnen av en ildfast form. Legg fiskebiter oppå potetene, og så et lag poteter oppå fisken. Pass på at all fisken er helt dekket med poteter, ellers blir den tørr. Ta gjerne i hakket løk. Hell over litt fløte, krydre med salt og pepper. Bakes i ovnen på 200 grader til potetene er møre. Jeg serverer med rå gulrøtter til.

Skrevet
4 timer siden, Superdolly skrev:

Mine liker fisk i form.

Skjær poteter i tynne skiver og legg dem i bunnen av en ildfast form. Legg fiskebiter oppå potetene, og så et lag poteter oppå fisken. Pass på at all fisken er helt dekket med poteter, ellers blir den tørr. Ta gjerne i hakket løk. Hell over litt fløte, krydre med salt og pepper. Bakes i ovnen på 200 grader til potetene er møre. Jeg serverer med rå gulrøtter til.

Tykkelse på potetskiver og hvor lenge ca i ovnen? Bruker du feks laksefilet ?

Skrevet

Barna mine elsker fiskeboller i karrisaus med revne gulrøtter. Og laks med ris, saus og grønnsaker. Taco er og en slager for da får de plukke og spise det de ønsker. Pitabrød med stekte kyllingbiter, mais, salat, oliven, fetaost og tsatsiki er også populært. Omelett med pølsebiter, poteter, og det du ev. har for hånden pleier også å funke. 

😊

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tykkelse på potetskiver og hvor lenge ca i ovnen? Bruker du feks laksefilet ?

Jeg lager det på samme måte som når jeg skal lage fløtegratinerte poteter. Jeg har en dings til kjøkkenmaskina som skiver poteter for meg, så jeg bruker den. To-tre millimeter kanskje?

Jeg bruker laksefilet eller ørret, men annen fisk fungerer sikkert også.

Skrevet

Pastalaks har slått an hos oss og absolutt alle unger vi har innom:

1 pakke spaghetti (fullkorn om du vil)
400 g laks i spisebiter
1 pakke fersk spinat
2-3 vårløk hakket
1 matfløte
salt, pepper

Kok spaghetti i stor kjele til det er 2 min igjen, hiv oppi laksen, hell av vannet etter to minutter, hiv oppi spinat (derav stor kjele, den tar kjempeplass til den visner ned i varmen) og vårløk og hell over fløten, krydre (mye pepper er godt) og bland forsiktig alt sammen, etter noen få minutter har spinaten klappa  sammen og det er ferdig.

Skrevet

Legg torskefilet i bunnen av en form, 

lag en  saus av rømme,  en norzola  salt og pepper hel over fisken . 

Topp det hele med potetmos! 

Gjerne litt ost på toppen

stek i ca 25 min 

Anonymkode: a5cb9...418

Skrevet

Lag fiskekaker selv

Anonymkode: a5cb9...418

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...