Gå til innhold

Eksem eller tørr flekk på barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er bra å smøre på? Tørr flekk som av og til blir rød og litt hissig. Blir aldri helt borte, men blusser liksom opp på samme sted. 

Anonymkode: 2d844...80a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

8hour crem fungerer veldig bra på mine 😄

Anonymkode: 57940...e75

Skrevet

Du må igrunn bare leite i jungelen etter en krem som virker for ditt barn. Kokosolje er vidunder her i huset og for mange andre jeg kjenner. Ingen krem, men den virker. Vi må brule annen krem når vi skal ut, for det er ikke genialt å gå med en klissete oljeflekk under klær eller være glinsende her og der. To barn med atopisk eksem, og de tåler ulike kremer. 

Jeg kjøpte medisinsk honning til meg selv, i håp om arr som skulle bli bedre. Jeg har fått prøvd den en gang, eldste jenta mi har stjålet denne for den fungerer supert på små, røde og tørre utslett i ansiktet. Ett kliss uten like, men hun er super fornøyd. Det er nemlig ikke like kult å være 15år med en kropp som plutselig er full av eksem. (Hun er ikke allergisk, men plutselig en dag reagerer hun på hund, appelsin, parfymen til en veninne osv. Hun rekker å tenke ut hva hun kan ha reagert på før det forsvinner igjen, alt er glemt og hun lever som vanlig. Så kan det gå ett år før hun reagerer på samme ting. )

Anonymkode: f2ca5...e9b

Skrevet

Jeg er generelt ikke fan av kortison, men tenker det kanskje skulle vært brukt her om flekken har vært der lenge og ikke går bort. Ellers var det kun A-krem som funket her i hus, alle andre kremer ble ungen verre av. 

Anonymkode: 0eff8...5b2

Skrevet

Høres ut som barneeksem/atopisk eksem, det gir gjerne tørre flekker.

Du må ta turen på apoteket, be gjerne om prøver, for det er så individuelt hva som fungerer. Min sønn ble verre av A-krem, men den inneholder visst et allergen som noen reagerer på.

Her er det Lipikar (den er ofte på salg så følg med) også bruker vi apobase og decubal som er rimeligere kremer som "sløsekremer" vi bare kan pøse på med.

https://www.komplettapotek.no/product/861794/hud-og-haar/syk-hud/la-roche-posay-lipikar-balm-ap#

Anonymkode: e2a7b...660

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du må igrunn bare leite i jungelen etter en krem som virker for ditt barn. Kokosolje er vidunder her i huset og for mange andre jeg kjenner. Ingen krem, men den virker. Vi må brule annen krem når vi skal ut, for det er ikke genialt å gå med en klissete oljeflekk under klær eller være glinsende her og der. To barn med atopisk eksem, og de tåler ulike kremer. 

Jeg kjøpte medisinsk honning til meg selv, i håp om arr som skulle bli bedre. Jeg har fått prøvd den en gang, eldste jenta mi har stjålet denne for den fungerer supert på små, røde og tørre utslett i ansiktet. Ett kliss uten like, men hun er super fornøyd. Det er nemlig ikke like kult å være 15år med en kropp som plutselig er full av eksem. (Hun er ikke allergisk, men plutselig en dag reagerer hun på hund, appelsin, parfymen til en veninne osv. Hun rekker å tenke ut hva hun kan ha reagert på før det forsvinner igjen, alt er glemt og hun lever som vanlig. Så kan det gå ett år før hun reagerer på samme ting. )

Anonymkode: f2ca5...e9b

Hvor kjøper du medisinsk honning?

Anonymkode: 18937...be5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...