Gå til innhold

Jeg HATER det (psykisk helse)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en somatisk lidelse som gjør at jeg lider, hver eneste dag. Jeg forsøker å fokusere på positive ting :) Og tenke på fine ting, skryte av meg selv hvis jeg greier å ordne med klesvask og så videre, prøve å finne en ro i kroppen. Så klarer jeg det i en time eller noe, så kommer sjokket! Som om noen slår meg i magen, og jeg kommer på denne sykdommen som ødelegger livet mitt. Jeg er sulten, deprimert, og utmattet. Jeg får nesten ikke sove om natten for hjernen er på høygir hele døgnet, det er så utrolig slitsomt. Så får jeg angst for å sovne, siden det er så ubehagelig rett før jeg sovner, og det gjør ikke saken bedre i det hele tatt. Jeg er forferdelig sliten. Prøvde avlastning, mannen reiste bort med barna en helg, men det hjalp aldeles ikke og det som heller ikke hjalp var at jeg var alene da jeg fikk et "anfall" (sykdommen). Var alene, gråt, var redd og følte meg helt elendig. Har vært hos lege, og de må prøve en medisin i én måned før de vet om jeg må ha en annen medisin. Alt tar tid, vente, vente, og jeg forstår ikke helt for samtidig som de nevnte at jeg skulle prøve medisinen i én måned, så ga de meg time om tre måneder? Og jeg må leve i dette marerittet så lenge. Jeg orker ikke mer. Noen dager tenker jeg at jeg vil avslutte det hele, med kjøkkenkniven, men får dårlig samvittighet ovenfor mannen og barna. De fortjener ikke det. Samtidig føler jeg meg som en byrde, gråter ofte, har det bare forferdelig vondt. Raser ned i vekt pga jeg ikke greier å komme opp i nok kcal pr dag. Går til psykolog allerede, så det er ikke et tips som kan hjelpe. Jeg tør ikke å fortelle ham om disse tankene for er redd han legger meg inn eller verre ting. Jeg har vært syk i 5 år snart, jeg orker ikke mer. Var nylig på et nav-møte, og de må vente på legeerklæringer og før det må jeg jo faktisk ha vært hos legen, noe jeg ikke får vært for de gir meg timer med mange måneders mellomrom. Jeg tror de venter med å gjøre noe til jeg må på akuttmottaket? Kan virke sånn. Og mitt unntak, eller vedtak (forlengelse av arbeidsavklaringspenger, et unntak, for har egentlig ikke mer rett på det), går ut i juni. Har ikke nav-møte før i mai.. rett før unntaket/vedtaket går ut.. og blir så sinnsykt stressa på grunn av det, også. I tillegg er bosituasjonen usikker, men mannen har ikke høy nok lønn alene til å ta opp lån alene, og ingen vil gi oss lån fordi jeg går på arbeidsavklaringspenger. Vi har heller ikke rett på bostøtte om vi må leie en leilighet som koster 13 000 kr + strøm etc. i måneden, jeg sjekka på husbanken.no. Så har ikke råd til å leie. Jeg vet ikke mine arme råd, og jeg er bare så utrolig sliten. Jeg føler meg unyttig, til overs, for dårlig, og jeg er veldig, veldig ensom. 

Anonymkode: 15231...8c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å gå til psykolog uten å fortelle om det du faktisk opplever som vanskelig er bortkastet tid. Du er nesten garantert at det ikke hjelper.

Anonymkode: e0956...e9d

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å gå til psykolog uten å fortelle om det du faktisk opplever som vanskelig er bortkastet tid. Du er nesten garantert at det ikke hjelper.

Anonymkode: e0956...e9d

Jeg forteller om alt som er vanskelig, tro meg. Han vet om alt. Bortsett fra selvmordstankene, dvs jeg har nevnt dem, men det er lenge siden. Dessuten er han på vei "ut" med meg, og mener at han ikke kan gjøre mer. Jeg bør få en annen åpenbart.

Anonymkode: 15231...8c8

Skrevet

Du har skrevet før om dette? I såfall hvis det er du som hadde alskens allergier og slim i halsen, så tror jeg du trenger oppmerksomhet mer enn noe annet. Du lager tråder på tråder og får mange gode råd og stakkars deg, men ingen råd er brukbare for deg. Tror vel egentlig det du trenger er psykolog, når du får psyken i orden er det stor sannsynlighet for at alle kroppslige plager roer seg. 

Anonymkode: 01d57...5db

Skrevet

 

Hva er galt med å bli lagt inn da? Da får du jo hjelpen du trenger og er ute etter.

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har skrevet før om dette? I såfall hvis det er du som hadde alskens allergier og slim i halsen, så tror jeg du trenger oppmerksomhet mer enn noe annet. Du lager tråder på tråder og får mange gode råd og stakkars deg, men ingen råd er brukbare for deg. Tror vel egentlig det du trenger er psykolog, når du får psyken i orden er det stor sannsynlighet for at alle kroppslige plager roer seg. 

Anonymkode: 01d57...5db

Hæ?

Anonymkode: 15231...8c8

Skrevet
10 minutter siden, Pobie skrev:

Hva er galt med å bli lagt inn da? Da får du jo hjelpen du trenger og er ute etter.

Nei, tror ikke jeg får det. Har vært lagt inn før, et annet sted, og det førte kun vondt med seg. 

Anonymkode: 15231...8c8

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har skrevet før om dette? I såfall hvis det er du som hadde alskens allergier og slim i halsen, så tror jeg du trenger oppmerksomhet mer enn noe annet. Du lager tråder på tråder og får mange gode råd og stakkars deg, men ingen råd er brukbare for deg. Tror vel egentlig det du trenger er psykolog, når du får psyken i orden er det stor sannsynlighet for at alle kroppslige plager roer seg. 

Anonymkode: 01d57...5db

Hvis det er samme HI så kommer h*n aldri til å innrømme det. 

Anonymkode: e3241...5ec

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er samme HI så kommer h*n aldri til å innrømme det. 

Anonymkode: e3241...5ec

Hva snakker du om? Føler at du baksnakker meg nå, du kjenner meg ikke engang og vet ikke hva jeg sliter med engang.

Anonymkode: 15231...8c8

Skrevet

Som feks her på KG, hvor det kommer linker til tidligere innlegg om omtrent det samme, som ikke kommenteres i det hele tatt. Klart det er flere som har mye sykdom som poster på ulike forum, og jeg sa HVIS. Men er mange fellesnevnere mellom de ulike innleggene som det vises til. Hvis det er flere som har nesten det samme er det jo rart at det ikke kommer innlegg fra de andre som har samme problemstilling? 

http://forum.kvinneguiden.no/topic/1167871-noen-som-lever-et-godt-liv-tross-alt/

Anonymkode: e3241...5ec

Skrevet

Er ikke dette deg:

Jeg tror du kunne ha godt av å bli lagt inn en periode, få 100% fokus på deg og hjelp både med det psykiske og det fysiske. Det går nok mye mer i hverandre enn du tror.

Vi mennesker er komplisert satt sammen, og det psyke og fysikk er tett flettet sammen. Jeg tror du må få orden på begge deler for å føle deg bedre.

Anonymkode: ef7ea...439

Skrevet

God klem til deg ❤️

Får du medisiner mot angst, depresjon og tankekjør? 

Anonymkode: 52fe4...274

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...