Gå til innhold

frustrert på mannen nå som jeg er nyoperert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort oppsummert er jeg nyoperert, og det i en slik grad at jeg er sengeliggende og ikke kommer meg noe sted uten rullestol eller krykker.
Men får jeg noe ekstra oppmerksomhet og hjelp av mannen min... niks..Han tar seg av ungene og mener det er mer enn nok.
Han lager for lite til middag fordi han ikke orker å bære så mye hjem fra butikken, og siden det vanligvis er "min" oppgave å handle gjør han minimalt av nettopp det. Ingen av oss rundt bordet er mette når han har laget mat. Vasker ikke klær når jeg er syk, mener vi kan bruke opp alt som er i skapet først (!) rydder ikke hjemme, husarbeid generelt tar han ikke i over hodet..
Jeg må selv ordne meg med henting av medisiner, dusjing, påkledning, småting som å hente noe å drikke osv..
Spesielt frustrerende er det siden han i fjor måtte operere ut en tann (!) og var tilsynelatende ødelagt i to uker etterpå. Da kunne han ikke hente/levere i bhg, ikke lage mat, ikke handle, ingenting... 
Jeg hadde vel et fjernt håp om at jeg skulle bli "dullet" med, og fått litt mer omsorg en vanlig, men så feil kunne man da altså ta

dagens utblåsning - frustrert!

Anonymkode: 02cde...4ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, hjelpes... han hadde røket ut så fort jeg hadde kommet meg på beina igjen.

I morgen - ring familievernkontoret og bestill en time der. Fortell ham i kveld at du ringer til fvk i morgen og at du forventer at han blir med dit så fort du er frisk nok til å komme deg dit og dere får time. Vil han beholde familien så blir han med, hvis han nekter, da har du svaret ditt.

Når du er frisk igjen, aldri vask ett eneste plagg som er hans, aldri vart ham opp. Bare gjør det du må for at du og barna skal ha det bra inntil du (mest trolig) bor for deg selv.

Mannen din er stygg, han er egoistisk, han er uansvarlig, han er en puslete unnasluntrer og pyse. En mann som er så totalt blottet for empati og omsorg hadde jeg flyttet fra, barna bør ikke vokse opp og se at du lar deg behandle slik.

God bedring.

Anonymkode: 0d5c5...b56

Skrevet

Er du gift med et barn?

Sånn egoisme hadde jeg aldri godtatt. Et ekteskap er et partnerskap. Når du er frisk igjen, så kan du for eksempel slutte med vasking av hans klær, og vise tydelig hvordan han må bidra. 

Skrevet

Å guri. 

Dette kunne jeg skrevet selv. Trist. Har ingen råd dessverre...

Anonymkode: 644da...fbf

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å guri. 

Dette kunne jeg skrevet selv. Trist. Har ingen råd dessverre...

Anonymkode: 644da...fbf

Om du ikke stiller krav, eller om du ikke får han med i parterapi og han der forstår at han må delta og vise omsorg... da godtar du jo den typen oppførsel.

Hvorfor gjør du ikke noe med det? Hva tror du barna dine lærer seg av å vokse opp med deg og dine barns far boende sammen når han behandler deg stygt og du godtar det?

Skrevet

Det er en kjent sak at menn alltid er sykere enn damer. Det er grunnen til at han var veldig dårlig etter et tannlegebesøk. Kanskje du kan bestille litt take away hjemkjørt til deg selv? Så blir du mett og deler litt med barna?  Bestill en bukett til deg selv og så skriver du: Hei søta, trenger du hjelp til noe? Hilsen....du vet.....jeg er der og du vet jeg kommer på flekken. Så takker du mannen for et fantastisk kort og sier at du er tørst! 

God bedring til deg:)

Anonymkode: 19375...674

Skrevet

Oi. Jeg er også nyoperert og ikke til hjelp i huset og med barna overhodet. Mannen strekker seg langt med handling, matlaging, rydding, klesvask og oppfølging av barn på aktiviteter, og kjører meg på sykehuset på kontroller, i tillegg til full jobb.  

Jeg bidrar med det jeg kan, som stort sett er å sjekke lekser og øve gloser med barna, og lese for dem ved leggetid. 

Mannen beklaget i dag at alt det rene tøyet ligger i et «fjell» på vaskerommet, og at han ikke rakk å ta gulvet, som virkelig trenger en støvsuging. Jeg takket ham for alt han gjør, og bad ham om å ikke slite seg helt ut, litt kaos tåler vi i disse ukene. 

Mannen din høres rett og slett både egoistisk og slem ut. Hva slags forhold har dere når du ikke er syk? Jeg hadde revurdert hele mannen...

Anonymkode: c4d2b...e50

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Åh, hjelpes... han hadde røket ut så fort jeg hadde kommet meg på beina igjen.

I morgen - ring familievernkontoret og bestill en time der. Fortell ham i kveld at du ringer til fvk i morgen og at du forventer at han blir med dit så fort du er frisk nok til å komme deg dit og dere får time. Vil han beholde familien så blir han med, hvis han nekter, da har du svaret ditt.

Når du er frisk igjen, aldri vask ett eneste plagg som er hans, aldri vart ham opp. Bare gjør det du må for at du og barna skal ha det bra inntil du (mest trolig) bor for deg selv.

Mannen din er stygg, han er egoistisk, han er uansvarlig, han er en puslete unnasluntrer og pyse. En mann som er så totalt blottet for empati og omsorg hadde jeg flyttet fra, barna bør ikke vokse opp og se at du lar deg behandle slik.

God bedring.

Dette. Han er jo bare lat og slem.

Anonymkode: 65cfd...1b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...