Gå til innhold

Pedofile, hvorfor blir de slik?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke lest artikkelen fra forrige ukes A-magasin, men dette er jo veldig mye i media for tiden.

Det jeg lurer på er hva som gjør at folk, flest menn, får en så alvorlig forstyrrelse?

 Vet en jeg gikk på skolen med er dømt i en pedofilisak, han kom fra et "dårlig hjem". Kan godt tenke meg at han kan  ha blitt misbrukt selv, da det var rus og rot på mange måter. Hva kjennetegner egentlig slike folk? Har de opplevd misbruk, er det mange som har lav intelligens eller er på grensen til PU?

 

Anonymkode: 468b0...909

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow, du må være utrolig korttenkt!

Anonymkode: 66f1e...1a6

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Wow, du må være utrolig korttenkt!

Anonymkode: 66f1e...1a6

Mulig det, hadde håpet på noen gode svar da vet du.

Det er faktisk en risiko for at en som selv blir misbrukt kan komme til å gjenta dette mønsteret.

Anonymkode: 468b0...909

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Wow, du må være utrolig korttenkt!

Anonymkode: 66f1e...1a6

Wow, du må jo være enda verre siden du ikke klarer å gi henne et skikkelig svar på et oppriktig spørsmål!

Anonymkode: 6f1be...780

Skrevet

Det er vel i hvertfall en statistikk som viser at de som misbruker barn ofte har blitt misbrukt selv. IQ og sosial status tror jeg ikke har noen betydning, pedofile finnes i alle varianter og mange er høyt utdannede, respekterte, har egne barn.

Anonymkode: eea95...557

Skrevet

Hvorfor blir folk homofile/lesbiske?

Anonymkode: cfb5a...176

Skrevet

En ting som er verdt å ha i bakhodet er at det er like mange pedofile kvinner som menn. 
Når man hører ordet "pedofil" ser de fleste for seg en voksen mann i 40-60 åra som tenner på småbarn. Det er stort sett ikke tilfellet. De fleste pedofile tenner på pre-puberty, altså rundt 10-13 år. 99% av pedofile er normale mennesker, både kvinner og menn i normale jobber som lever et helt normalt liv livet ut. Den lille prosenten som begår overgrep er ofte "syke" av helt andre grunner enn at de er pedofile. 

Anonymkode: be7df...a74

Skrevet

Å misbruke barn og å være pedofil av legning er to ulike ting. Det kan sammenfalle, men trenger ikke det.

Misbruk av barn kan faktisk skje i livskriser, som følgeatferd til rusmisbruk og mye annet.

Pedofili kan opptre som en aldri realisert fantasi i personens hode. 

Anonymkode: 5b242...3e4

Skrevet

Takk for seriøse svar. Dere mener altså at mange kan ha en disposisjon for pedofili og at noen ender opp med å leve det ut fordi de har andre problemer. Det er klart at rus ofte endrer personligheten, visker ut grenser og adferd som ellers ikke ville blitt akseptert kan forekomme.

Tenker og at det er en form for redsel for en voksen partner med sine krav og erfaringer som gjør at de purunge virker så attraktive. Og det er jo bare å se på motebransjen med sine tenåringsmodeller uten former.

Anonymkode: 468b0...909

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for seriøse svar. Dere mener altså at mange kan ha en disposisjon for pedofili og at noen ender opp med å leve det ut fordi de har andre problemer. Det er klart at rus ofte endrer personligheten, visker ut grenser og adferd som ellers ikke ville blitt akseptert kan forekomme.

Tenker og at det er en form for redsel for en voksen partner med sine krav og erfaringer som gjør at de purunge virker så attraktive. Og det er jo bare å se på motebransjen med sine tenåringsmodeller uten former.

Anonymkode: 468b0...909

Nå fortolker du meg feil. Jeg presiserte at misbruk og pedofili ikke er gjensidig avhengige av hverandre. Det betyr også at normale folk som tenner på voksne (hetero eller homo) også i visse situasjoner kan begå overgrep mot barn. 

Anonymkode: 5b242...3e4

Skrevet

Det er mulig at misbruk og pedofili er to ulike ting, men de fleste som misbruker barn er jo pedofile. Hva er det som gjør at de ikke har de sperrer som de fleste andre vil ha..

Anonymkode: 468b0...909

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mulig at misbruk og pedofili er to ulike ting, men de fleste som misbruker barn er jo pedofile. Hva er det som gjør at de ikke har de sperrer som de fleste andre vil ha..

Anonymkode: 468b0...909

Fordi at de som misbruker barn ofte leter etter likesinnede på nett. Og de finner de. Og der mener alle at det er normalt å tenne på barn. De snakker om hvor langt de er villige til å gå og de fleste vil gå «hele veien» om barna er med på det (da mest sannsynlig etter å ha manipulert). Noen mener faktisk også at det er barna som tar initiativet til sex med voksne. 

Hvorfor de blir pedofile er det vel ingen mal på. De kan komme fra perfekte eller imperfekte hjem. Gode og dårlige foreldre, rike og fattige. 

Anonymkode: 4bea1...1fd

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mulig at misbruk og pedofili er to ulike ting, men de fleste som misbruker barn er jo pedofile. Hva er det som gjør at de ikke har de sperrer som de fleste andre vil ha..

Anonymkode: 468b0...909

Føler at jeg gjentar meg her, men altså: rus, livskriser osv fører til endringer. Det er ikke nødvendigvis "pedofili" i betydningen "legning som begjærer barn"

Anonymkode: 5b242...3e4

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å misbruke barn og å være pedofil av legning er to ulike ting. Det kan sammenfalle, men trenger ikke det.

Misbruk av barn kan faktisk skje i livskriser, som følgeatferd til rusmisbruk og mye annet.

Pedofili kan opptre som en aldri realisert fantasi i personens hode. 

Anonymkode: 5b242...3e4

Jeg leste at de som ble tatt i «the Dark room», ikke nødvendigvis var pedofile, men ble tent av det forbudte. Dette uroer meg mer enn tanken på at det finnes pedofile.

Anonymkode: 69b88...9bd

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Wow, du må jo være enda verre siden du ikke klarer å gi henne et skikkelig svar på et oppriktig spørsmål!

Anonymkode: 6f1be...780

Det er jo et svar jeg ville ha lett etter andre steder enn på denne siden her. Du vil ikke akkurat få gode faglige svar her. Det vil si, det kan du, men de vil drukne i all svada info!

Anonymkode: 66f1e...1a6

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg leste at de som ble tatt i «the Dark room», ikke nødvendigvis var pedofile, men ble tent av det forbudte. Dette uroer meg mer enn tanken på at det finnes pedofile.

Anonymkode: 69b88...9bd

Enig. Og når man vet at "alle" i en gitt situasjon kan begå overgrep, da blir 10 sider med monsterdebatt ganske absurd. Vi er alle monstre. Vi er alle engler. Vi er alle Hitler, mor Teresa og dr. Mengele.

Anonymkode: 5b242...3e4

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er mulig at misbruk og pedofili er to ulike ting, men de fleste som misbruker barn er jo pedofile. Hva er det som gjør at de ikke har de sperrer som de fleste andre vil ha..

Anonymkode: 468b0...909

Nei, de fleste som misbruker barn er ikke pedofile. Dette er en gjengs, feil oppfatning. De som er pedofile tenner KUN på mindreårige.

Anonymkode: 88ed2...ff2

Skrevet

Så en dokumentar der de snakket med menn som hadde forgripet seg på små barn. Han ene mannen mente at jenten på 4 år la opp til overgrepet fordi hun ville sitte på fanget hans,å at 4 åringen likte når han forgrep seg på hun. Er jo helt sykt at han helt oppriktig mener at ett bittelite barn legger opp til det,å komme med noe så motbydelig som at hun liksom likte det :(

Anonymkode: a8736...228

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...