Gå til innhold

matteoppgave, 5 trinn, står fast

Anbefalte innlegg

Skrevet

oppgaven er still opp og regn ut (først med positivt svar og etterpå med negativt svar)

A)

156-229=

B )

87-99=

vi står helt fast :o 

Anonymkode: 18022...13c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
33 minutter siden, 081013 skrev:

229-156=

156-229=

99-87=

87-99=

Er det ikke verre enn det? 😂 😃

vi hadde ikke noe eksempel å

gå etter pga de ikke bruker bøker😞 første gang de har sånne oppgaver.  

Takk for svar😃

Anonymkode: 18022...13c

Skrevet

Dette var det en utrolig dårlig formulert oppgave. Man lærer jo barna at disse to svarene (det positive og det negative) er riktige begge to... Jeg skjønner hva som er intensjonen, at barna skal lære at det er denne måten man regner på. Men denne formuleringen var jammen ikke bra. Disse to oppgavene har jo bare hvert sitt negative svar...

Anonymkode: 0bb0f...fa1

Skrevet

Jeg skjønte det med en gang og jeg er ikke kjapp i matte. Sannsynligvis vet de fleste elevene hva lærer mente da de mest trolig har hatt luke oppgaver på skolen på forhånd 

Anonymkode: 9a0ec...a6c

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønte det med en gang og jeg er ikke kjapp i matte. Sannsynligvis vet de fleste elevene hva lærer mente da de mest trolig har hatt luke oppgaver på skolen på forhånd 

Anonymkode: 9a0ec...a6c

Ok, men alle er ikke så gode i matte som du tydeligvis er selv om du ikke er kjapp i matte. Det er ikke alle elever som får med seg alt som blir undervist i klasserommet, og det er ikke merkelig i det hele tatt. Og selv om de får det med seg, kan det være glemt til de skal gjøre leksa, spesielt hvis det er første gang de har den type oppgave. 

Anonymkode: 6d8b5...a84

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, men alle er ikke så gode i matte som du tydeligvis er selv om du ikke er kjapp i matte. Det er ikke alle elever som får med seg alt som blir undervist i klasserommet, og det er ikke merkelig i det hele tatt. Og selv om de får det med seg, kan det være glemt til de skal gjøre leksa, spesielt hvis det er første gang de har den type oppgave. 

Anonymkode: 6d8b5...a84

Og dessuten er det helt feil måte å formulere oppgaven på... 

Anonymkode: 0bb0f...fa1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...