Gå til innhold

Pensjonssparing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å starte med pensjonssparing,og har sett på diverse alternativ på nett. Noen som har pensjonssparing som kan si noe om hvordan det fungere for dere ut fra deres ønsker?

Siden min mann er ganske mange år eldre enn meg ønsker jeg å spare til pensjon som jeg kan ta ut tidligere enn pensjonsalder. Jeg har sett på UPS,men det er uaktuelt dæ denne kan ta ut først ved 62 år. Jeg er interessert i å ta ut pensjon så tidlig som mulig. 

Jeg har jobbet 21 år,eller dvs 18 da jeg har hatt 3 år med studie i denne perioden. Nå er jeg 40.

Noen som har forslag hvilken pensjonssparing som kan passe for meg,eventuelt erfaringer å komme med?

Anonymkode: add25...7ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville bare spart på egenhånd, jeg sparer i fond og har hatt grei avkastning siste årene. 

Anonymkode: 56677...53a

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg. Jeg sparer i «vanlig» fond. 

Anonymkode: b06e0...245

Skrevet

Dere som sparer i vanlig fond og skriver dere har hart god avkastning; kan jeg spørre hva det vil si i kroner?

Anonymkode: 8a2b1...c68

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere som sparer i vanlig fond og skriver dere har hart god avkastning; kan jeg spørre hva det vil si i kroner?

10,93%

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

10,93%

Over hvor mange år?

Skrevet

Hvordan fungerer sparing i fond? Kan det tas ut når som helst? Hvordan beskattes det? Utsatt skatt,eller beskaytes det som formue?

HI

Anonymkode: add25...7ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...