Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #1 Skrevet 7. februar 2018 Noen som har erfaring med lavkarbo når man er kronisk utmattet/har ME? Jeg hadde håpet å få mer energi ved å legge om kosten, i stedet har jeg nå i min andre uke blitt mye verre. Skjelver, har ikke energi i armer og bein, våkner om natten av kvalme, tåler ikke berøring osv. Dette er symptomer som for meg er tegn på at jeg er ganske dårlig og som jeg har vært bedre av det siste halve året. Vet at det tar tid for kroppen og endre "forbrenningsmodus", men er det andre som har erfaring med lignede? Ble det bedre? Anonymkode: f6149...2ad
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #2 Skrevet 7. februar 2018 Råd ør deg med legen din før du gjør drastiske endringer i kostholdet. Anonymkode: d8044...dc7
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #3 Skrevet 7. februar 2018 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Råd ør deg med legen din før du gjør drastiske endringer i kostholdet. Anonymkode: d8044...dc7 Takk for svar, men nå var det ikke dette jeg lurte på. Anonymkode: f6149...2ad
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #4 Skrevet 7. februar 2018 Jeg har ME, og kjenner gjennom ME-foringen flere andre som også har det. Det er så enkelt, eller så vanskelig, som at det er individuelt. Jeg personlig ble sykere av lavkarbo, kroppen ble ikke vant til det og jeg følte meg elendig i ca en måned før jeg gav opp og ikke turte presse meg lenger. Men jeg har en venninne som ble mye bedre, hun sover bedre og har mye mindre smerter i kroppen, mindre synsforstyrrelser og gikk ned 10 kg på lavkarbo. Hun lever fremdeles ganske strengt lavkarbo, men ikke ketose-strengt. Jeg ble bedre av å kutte ned på sukker, og mageproblemene mine ble mye bedre da jeg kuttet ut hvetemel. Men på streng lavkarbo ble jeg dårlig. Har hørt det fra flere, noen blir bedre, noen tåler det ikke. Man må bare prøve seg frem tror jeg. De sier jo at man skal prøve i minst 3 uker for å se om ubehaget ved å gå lavkarbo gir seg, jeg gjorde det litt annerledes. Siden jeg har hørt om mange som blir verre av lavkarbo også turte jeg ikke slutte tvert. Jeg spiste mindre og mindre karbohydrater for å unngå å gi kroppen min sjokk. Jeg følte meg bedre da jeg kuttet sukker og hvetemel, men da jeg kuttet mer og mer ble jeg dårligere og dårligere. Presset meg en stund, men ble ikke bedre så da trappet jeg opp igjen. I dag lever jeg litt karboredusert/grovkarbo, men ikke lavkarbo. Det fungerer greit. Magen fungerer bedre og jeg føler meg ikke så oppblåst og stinn i kroppen, har sjelden diare eller forstoppelse som jeg slet med om hverandre før. Anonymkode: 65a0a...889
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #5 Skrevet 7. februar 2018 Jeg har bare positive erfaringer med ME/utmattelse og lavkarbo. Overgangen til LK kosthold tok en del uker for meg der kroppen kranglet veldig, men når jeg var godt igang med fettforbrenning så kom helsefordelene. Fra å være utmattet og behov for å sove mesteparten av dagen til å ikke trenge søvn på dagtid lengre. Mer oppmerksom, tilstede, kroppslige plager redusert kraftig. Det er nå 6 mnd siden jeg la om. Anonymkode: 58c17...16e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå