Gå til innhold

Gikk til legen i dag pga trengte sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått meg en skikkelig virusinfeksjon. Er sengeliggende, så vitt jeg kom meg til legen 😷😷 Fikk sykemelding elektronisk, ser når jeg kommer hjem at jeg har fått sykemelding KUN for dagen i dag. Er det vanlig? Hvorfor? Hva gjør jeg nå da?

Anonymkode: c49d2...375

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi! Du gikk til legen fordi(!) du trengte sykemelding! 

Anonymkode: 12ac4...e42

Skrevet

Snakket du ikke med legen da? Når jeg har fått sykemelding hat vi jo snakket om det. 

Anonymkode: 617e4...a73

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Snakket du ikke med legen da? Når jeg har fått sykemelding hat vi jo snakket om det. 

Jo så klart. Jeg spurte om hvor lang tid det ville gå før jeg blir frisk. Legen sa at det var vanskelig å vite. 1-2 uker mente legen...

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi! Du gikk til legen fordi(!) du trengte sykemelding! 

Anonymkode: 12ac4...e42

?

Skrevet

Jo så klart. Jeg spurte om hvor lang tid det ville gå før jeg blir frisk. Legen sa at det var vanskelig å vite. 1-2 uker mente legen...

I vår dialog har gjerne sagt jeg sykemelder deg ut uken f.eks. Sånn at jeg vet det før jeg går. 

Rart å bare få en dag. 

Skrevet

Da ville jeg ringt legekontoret og hørt.

Anonymkode: 1b231...3c5

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I vår dialog har gjerne sagt jeg sykemelder deg ut uken f.eks. Sånn at jeg vet det før jeg går. 

Rart å bare få en dag. 

Ja. Var utrolig rart. Legen var vikar, min fastlege var ikke på kontoret i dag 😔 

Skrevet

Da har han nok gjort en feil, så ring å spør!

Anonymkode: b7bf8...164

Skrevet

Det tar sikkert 2-3 uker å bli frisk...men du trenger ikke så lang sykemelding!

Skjønner heller ikke hvorfor du ber om sykemelding for virus. Det er dette egenmelding er for..

Anonymkode: e8558...387

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det tar sikkert 2-3 uker å bli frisk...men du trenger ikke så lang sykemelding!

Skjønner heller ikke hvorfor du ber om sykemelding for virus. Det er dette egenmelding er for..

De fleste kan ha 3 dager egenmelding før de må ha sykemelding. Hvis HI har vært syk hele denne uken, trenger hun sykemelding videre og det var vel det hun forsøkte å ordne i dag. 

Antagelig har legen trykket feil og derfor skrevet kun for dagen i dag. Hva ble dere enige om?

Anonymkode: 9e9ec...d1a

Skrevet

De fleste kan ha 3 dager egenmelding før de må ha sykemelding

De fleste? Det er veldig mange som jobber i IA-bedrifter da

Anonymkode: 699fe...ceb

Skrevet

Da ringer du legekontoret med engang det åpner i morgen,si at du vil snakke i tlf med legen angående sykemeldingen du har fått. Si at det haster og han/hun må ringe deg tilbake iløpet av dagen om dem ikke har tid når du ringer. Så forklarer du legen at det har skjedd en feil og du trenger forlengelse av sykemeldingen som du allerede har 😉

Anonymkode: 1902d...446

Skrevet
3 minutes ago, Anonym bruker said:

De fleste kan ha 3 dager egenmelding før de må ha sykemelding. Hvis HI har vært syk hele denne uken, trenger hun sykemelding videre og det var vel det hun forsøkte å ordne i dag. 

Antagelig har legen trykket feil og derfor skrevet kun for dagen i dag. Hva ble dere enige om?

Med mindre hun jobber i en ia-bedrift hvor det er 8 dager..

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fått meg en skikkelig virusinfeksjon. Er sengeliggende, så vitt jeg kom meg til legen 😷😷 Fikk sykemelding elektronisk, ser når jeg kommer hjem at jeg har fått sykemelding KUN for dagen i dag. Er det vanlig? Hvorfor? Hva gjør jeg nå da?

Spørs om han ikke har skrevet feil. Ring i morra og hør

Skrevet

De fleste? Det er veldig mange som jobber i IA-bedrifter da

Med mindre hun jobber i en ia-bedrift hvor det er 8 dager..

Men hun skrev i overskriften at hun trengte en sykemelding og da antar jeg at hun har brukt opp sine dager og at de går raskt hvis man er ordentlig syk og ikke jobber i IA- bedrift. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da ringer du legekontoret med engang det åpner i morgen,si at du vil snakke i tlf med legen angående sykemeldingen du har fått. Si at det haster og han/hun må ringe deg tilbake iløpet av dagen om dem ikke har tid når du ringer. Så forklarer du legen at det har skjedd en feil og du trenger forlengelse av sykemeldingen som du allerede har 😉

Anonymkode: 1902d...446

Den beskjeden kan du også gi til sekretæren. 

Anonymkode: be502...934

Skrevet

En annen ting. Jeg spurte om legen om jeg kunne ta en crp test. I og med at jeg føler meg veldig syk. Nei. Det var unødvendig. Legen visste at det var virus.. 

Spesielt? Eller helt normalt?

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

En annen ting. Jeg spurte om legen om jeg kunne ta en crp test. I og med at jeg føler meg veldig syk. Nei. Det var unødvendig. Legen visste at det var virus.. 

Spesielt? Eller helt normalt?

Fikk du ny sykemelding?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...