Eliseflisa Skrevet 7. februar 2018 #1 Skrevet 7. februar 2018 DILEMMA.... jeg har en fantastisk jobb. Arbeider i kommunen som sykepleier. Jeg har en flott leder og en helt utrolig fin kollegagruppe. jeg har nå søkt på en stilling et annet sted i kommunen, en stilling som jeg ser for meg vil være akkurat det jeg kan tenke meg. Nå vet jeg jo ikke om jeg blir tilbudt stillingen engang, men hvis det blir slik. Hva velger en utfra: Det som holder meg igjen er ikke arb.oppgavene mine, men kollegene og samholdet. Jeg føler jeg trenger noe nye utfordringer, så den biten er grei. Altså, for min egen utvikling bør jeg bytte jobb..... Men hva bør veie tyngst? Noen som har noen tips for valget mitt
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #2 Skrevet 7. februar 2018 For meg er det du beskriver innledningsvis, lykken. Å trives med arbeidsoppgavene, samtidig som man har en utmerket leder og kollegagruppe, er jo definisjonen på den perfekte jobb. Nei, jeg hadde ikke byttet kun for å utfordre meg selv. Hva med å søke utfordringer et annet sted? Hobby? Trening? Anonymkode: fd684...001
Eliseflisa Skrevet 7. februar 2018 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: For meg er det du beskriver innledningsvis, lykken. Å trives med arbeidsoppgavene, samtidig som man har en utmerket leder og kollegagruppe, er jo definisjonen på den perfekte jobb. Nei, jeg hadde ikke byttet kun for å utfordre meg selv. Hva med å søke utfordringer et annet sted? Hobby? Trening? Anonymkode: fd684...001 hmmm, ja jeg vet.... Men jeg vil jo utvikle mine sykepleieregenskaper=) det er litt vanskelig utenfor jobb... hadde jeg bare fått med alle kolleger så
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #4 Skrevet 7. februar 2018 Ja, jeg har vært i fin situasjon. Jeg byttet jobb. Det var et mareritt (faktisk), kom til en plass der kollegene ikke ønsket at det skulle komme en ny. Oppgavene var for store og det ble forventet altfor mye. Ikke tilstedeværelse av ledere. Det var ett og slett dårlig arbeidsmiljø. Jeg gikk på en psykisk smell og var sykelmeldt osv. Men jeg ville ikke gi meg. Hver eneste dag i 2 år spurte jeg meg selv om hvorfor jeg gjirde dette mot meg selv. Svaret var at jobben var interessant og utfordrende. Nå i dag 6 år etter er det blitt drømmejobben. Det kom flere nye til og vi klarte å snu trenden. Men fy fan for en tung og pyton jobb! Helt ærlig vet jeg ikke om det var verdt det. Det ga mye livserfaring og visdom og stor mestringsevne nå. Men det var så sinnsykt beintøft de 2 første årene. Anonymkode: 9b9cf...849
Nyttårs barn Skrevet 7. februar 2018 #5 Skrevet 7. februar 2018 Jeg synes du skal søke etter nye utfordringer. Husk at selv om du har fine kollegaer nå, så finnes det også mange andre steder hvor det er hyggelige og flinke kollegaer kanskje dine nye arbeidskamerater?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå