Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #1 Skrevet 7. februar 2018 Dere som går hjemme, enten dere er langtidssykemeldt, på aap, eller bare hjemme — tar dere ansvar for ALL sykdom hos barna? Her i huset har barna vært syke med influensa, oppkast og diaré i snart tre uker i strekk, og jeg er mildt sagt dritt lei. Mannen har gått på jobb som vanlig, men nå mener jeg han kan ta én sykt-barn-dag for å avlaste meg. Ok, jeg går hjemme uansett, men jeg trenger en pause fra spy og bæsj, vasking og klenging. Hvordan gjør dere andre det? 😣 Anonymkode: be810...9a2
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #2 Skrevet 7. februar 2018 Mannen tar ikke sykt barn dager. Det har også litt å gjøre med at han er selvstendig næringsdrivende da, han må jo ta lønn for slike dager "fra egen lomme", Men han tar ansvar når han er hjemme da, jeg kan godt rømme huset på ettermiddagen eller helga og overlate ting til han. Han tar også en del natt, for han sover så lett at han er den første som våkner og han tar da ansvar for det som måtte dukke opp selv om han skal på jobb neste dag. Anonymkode: 7093a...d62
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #3 Skrevet 7. februar 2018 Jeg er i permisjon med baby og tar alle dagene (skulle bare mangle!), men jeg har lav terskel for å stikke ut en tur på kvelden når mannen kommer hjem. Og husarbeid, middag osv tar jeg sammen med mannen hvis det syke barnet gjør meg sliten. Men da jeg var sykemeldt, var det jeg som avgjorde om mannen var hjemme eller ikke, helt avhengig av min form. Anonymkode: d14ba...120
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #4 Skrevet 7. februar 2018 Selvsagt tar den som er hjemme sykdom. Sliten blir man av å ha barn og barn blir syke. Det går over og livet går videre. De færreste kan være hjemme fordi noen er lei av sykdom. Anonymkode: f8d85...21b
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #5 Skrevet 7. februar 2018 Når eg har vore heime i barselpermisjon eller som arbeidsledig så tar eg sjølvsagt alt sjølv. Eg er jo uansett her. Og det er barna mine, klarer ikkje skru av at dei trenger omsorg og pleie. Anonymkode: 1dce3...254
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #6 Skrevet 7. februar 2018 da jeg var hjemme med en nyfødt baby og storesøster var så syk av vannkopper at det var umulig for meg å ta vare på begge. Men ellers tar jeg det selvfølgelig. Nå er jeg normalt i jobb. Men har vært en del sykmeldt på grunn av graviditeter og hjemme med baby de siste årene. Jeg har selvsagt tatt all sykdom så lenge det har vært mulig for meg. Selv om det er slitsomt og innmari kjedelig. Anonymkode: 91e91...905
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #7 Skrevet 7. februar 2018 Jeg er hjemme i barselpermisjon med en baby på noen uker. De andre barna har ikke vært syke ennå, men jeg ser for meg at om de skulle bli syke mens minste er baby så blir mannen hjemme om det f eks er oppkast. Det er ikke så lett å bare legge fra seg en baby som man ammer f eks. Men ved feber eller sånne ting så tar nok jeg det. Anonymkode: 99a49...5d1
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #8 Skrevet 7. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg er hjemme i barselpermisjon med en baby på noen uker. De andre barna har ikke vært syke ennå, men jeg ser for meg at om de skulle bli syke mens minste er baby så blir mannen hjemme om det f eks er oppkast. Det er ikke så lett å bare legge fra seg en baby som man ammer f eks. Men ved feber eller sånne ting så tar nok jeg det. Anonymkode: 99a49...5d1 Og forresten, i ditt tilfelle så kunne jeg fint bedt mannen være hjemme en dag for å hjelpe, og det ville han gjort😊 Anonymkode: 99a49...5d1
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #9 Skrevet 7. februar 2018 Jeg tar all sykdom med barna, ja. Jeg jobber kun en dag i uka (ettermiddag/kveld) og har minstemann hjemme, så mannen har aldri tatt en eneste sykt barn-dag. Anonymkode: ca1de...fcb
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #10 Skrevet 7. februar 2018 Tar all sykdom så lenge jeg er frisk selv. Mannen er selvstendig så han styrer egen arbeidsdag. Han reiser senere og kommer tidligere hjem når han ser jeg sliter. Trenger ikke si i fra en gang. Han er ekstra snill mot meg når han er hjemme da. Serverer meg mat i sofaen og gir meg massasje. Synes det er naturlig at den hjemmeværende tar dette så lenge vedkommende er frisk. Ellers kommer gjerne besteforeldre innom og tar seg av ungene mens jeg får gjort litt klesvask etc. Anonymkode: 4abb6...c34
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #11 Skrevet 7. februar 2018 Jeg er ufør og har alle sykedager for ungene. Mannen har i løpet av 12 år brukt 1 dage, da lå både jeg og ene barnet med omgangssyke mens 2 åringen var frisk og VELDIG energisk.. Anonymkode: 46f1c...772
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #12 Skrevet 7. februar 2018 Selvsagt skal ikke mannen være hjemme fordi du er lei. Ta deg en tur ut på ettermiddagene! her har barna vært syke på omgang siden november. Jeg er hjemme og har jo tid til syke barn. Mannen har vært hjemme to dager: en dag jeg lå med omgangssyke og to barn var syke, samt to timer da ene barnet skulle til legen. (Han blir helt krakilsk så hjelper ikke å måtte ta med tvillingen) Anonymkode: 1e7bd...842
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #13 Skrevet 7. februar 2018 Med spysjuka så tar mannen syk barn dag selv om jeg er hjemme. Det er fordi jeg er døv og de 5 sekundene før spyet kommer oppfatter han med hørsel. De skiller mellom full spyvask av alt når jeg med de døve ørene mine er alene eller at han som hører rekker å få tak i spybøtta. Jeg hjelper selvfølgelig til. Men jeg tar absolutt all annen sykdom alene, det skulle bare mangle siden jeg er hjemme og da blir hans syk barn dager forbeholdt spysjuka. Anonymkode: 3933b...dfc
Eliseflisa Skrevet 7. februar 2018 #14 Skrevet 7. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dere som går hjemme, enten dere er langtidssykemeldt, på aap, eller bare hjemme — tar dere ansvar for ALL sykdom hos barna? Her i huset har barna vært syke med influensa, oppkast og diaré i snart tre uker i strekk, og jeg er mildt sagt dritt lei. Mannen har gått på jobb som vanlig, men nå mener jeg han kan ta én sykt-barn-dag for å avlaste meg. Ok, jeg går hjemme uansett, men jeg trenger en pause fra spy og bæsj, vasking og klenging. Hvordan gjør dere andre det? 😣 Anonymkode: be810...9a2 Det er bare en som ikke jobber som kan tenke slik du gjør... Selvfølgelig er den som ikke jobber hjemme med syke barn. Skjønner ikke at det går ann å tenke det engang jeg.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #15 Skrevet 7. februar 2018 Jeg er kronisk syk etter en ulykke. Ufør. Hvis ett av barna er syke, må svigers eller mannen være hjemme. Jeg blir utrolig dårlig i flere dager etterpå hvis jeg må være alene med barnet en hel dag. Anonymkode: ca2d9...c0a
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #16 Skrevet 7. februar 2018 Hvis den voksne som er hjemme selv er syk, høygravid eller f.eks har ansvar for en helt nyfødt baby, synes jeg det er greit om den andre forelderen tar en sykt barn-dag. Vi har selv opplevd at en av oss har måttet bli hjemme fordi den andre henger over spybøtta og ikke er i stand til å gjøre noe som helst. Men ellers holder det med én voksenperson til å ta vare på barna. Skjønner jo godt at du er lei. Ta deg en tur ut uten barn en ettermiddag eller i helga. Det har du fortjent nå:-) Anonymkode: cc3a8...07a
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #17 Skrevet 7. februar 2018 Men jeg er så LEI!!! 😩 HI Anonymkode: be810...9a2
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #18 Skrevet 7. februar 2018 Er du bare hjemmeværende hi? Altså ikke ufør? I så fall skal selvsagt ikke mannen være hjemme. Herregud om den eneste forpliktelsen du har i livet er hus og hjem må du da kunne stå på litt ekstra når ungene er syke! Hvordan tror du vi som jobber har det? Om ungene er syke må jeg sjonglere hjemmekontor, syke unger og så jobbe når mannen kommer hjem. (Om ikke det er mannen som tar sykt barndag, da gjør vi motsatt). Anonymkode: 06edc...3b9
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #19 Skrevet 7. februar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du bare hjemmeværende hi? Altså ikke ufør? I så fall skal selvsagt ikke mannen være hjemme. Herregud om den eneste forpliktelsen du har i livet er hus og hjem må du da kunne stå på litt ekstra når ungene er syke! Hvordan tror du vi som jobber har det? Om ungene er syke må jeg sjonglere hjemmekontor, syke unger og så jobbe når mannen kommer hjem. (Om ikke det er mannen som tar sykt barndag, da gjør vi motsatt). Anonymkode: 06edc...3b9 Jeg har jobbet 14-16 timer i døgnet de siste 15 årene. Plutselig sa kroppen stopp, og nå går jeg hjemme. Jeg kan ikke jobbe i min opprinnelige jobb med den diagnosen jeg har, men jeg anser meg selv ikke som syk. Akkurat nå er jeg bare lei av at alt av hus, hjem og unger bestandig skal falle på meg. Hadde situasjonen vært motsatt - at det var mannen som var syk/hjemme - så er jeg sikker på at «samfunnet» ikke hadde godtatt at jeg fløy på jobb og lot alt annet falle på ham. HI Anonymkode: be810...9a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå