Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #1 Skrevet 7. februar 2018 Vurderer å ta opp lån for et søsken slik at vedkommende får samlet all gjeld. Men jeg skal da vite at all gjeld faktisk er samlet og at det ikke dukker opp gamle krav i ettertid, som gjør at vedkommende ikke greier å betale tilbake meg avtalt sum. Ganle inkassokrav f.eks. Kommer slikt frem på selvangivelsen f.eks? Har en mistanke om at det ikke gjør det. Anonymkode: c66df...680
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #2 Skrevet 7. februar 2018 All gjeld man har PR 31.12.2017 kommer på selvangivelsen som kommer, men har hun tatt opp mer gjeld i 2018 så kommer ikke det opp på selvangivelsen for 2017. Anonymkode: 74488...53d
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #3 Skrevet 7. februar 2018 Jeg ville aldri ha gjort dette, du risikerer din egen økonomi her! Anonymkode: 4ef7a...f71
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #4 Skrevet 7. februar 2018 Inkassosaker kommer ikke opp på selvangivelsen, rettslig inkasso-muligens, men ikke garantert. Hvis man vil ha oversikt over all gjeld som er til inkasso, kan man kontakte norske inkassobyråers forening og be om at de bistår i å få oversikt. Anonymkode: eb9b7...adf
Oktavia Skrevet 7. februar 2018 #5 Skrevet 7. februar 2018 Om din søster/bror har gjeld feks inn under et eldre firma som var NUF registrert, så kommer det ikke opp på selvangivelsen. Dette står på firmaet, selv om firma er slettet eller konkurs. Men det er fortsatt prikker i hennes/hans navn. Og Det kan forfølges i noen år mener, men husker ikke hvor mange. Det er en fin tanke dette, men jeg ville da fått dette gjort skikkelig, slik at du selv kan kreve inn summen om hun/han skulle havne på skråplanet av noe slag. Ellers blir du sittende å betale, og får et dårlig forhold til din søster/bror. Med papirer i orden via advokat vil hun/han føle seg mer forpliktet til å holde avtalen med deg. Få også ringt alle selvskaper og sett sperre på nye kredittkort, samt banken. Gjør du dette må du ha full oversikt i et års tid for å vite at alt går etter planen. Min mening, lykke til med valget <3
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #6 Skrevet 7. februar 2018 5 minutter siden, 3Diamanter skrev: Om din søster/bror har gjeld feks inn under et eldre firma som var NUF registrert, så kommer det ikke opp på selvangivelsen. Dette står på firmaet, selv om firma er slettet eller konkurs. Men det er fortsatt prikker i hennes/hans navn. Og Det kan forfølges i noen år mener, men husker ikke hvor mange. Dette er feil. Det registreres ikke anmerkninger på person som har vært eier av NUF, AS, ANS, ASA osv. De registreres kun om man har ENK eller DA. Alle de andre formene er det selskapet som er ansvarlig for. Hvis man skal få anmerkning for en av de andre foretaksformene, så man man ha vært grovt uaktsom med foretakets økonomi og da blir man personlig ansvarlig for gjelden. Drt man KAN få er karantene på 1-4 år fra å starte et nytt foretak. Men det er ikke personlig gjeld knyttet opp mot karantenen. Gjelden blir slettet når foretakets konkursbo er fordelt og oppgjort. Anonymkode: eb9b7...adf
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #7 Skrevet 7. februar 2018 Personen kan kredittsjekke seg selv. Står endel da. Anonymkode: eb48b...1a7
Oktavia Skrevet 7. februar 2018 #8 Skrevet 7. februar 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er feil. Det registreres ikke anmerkninger på person som har vært eier av NUF, AS, ANS, ASA osv. De registreres kun om man har ENK eller DA. Alle de andre formene er det selskapet som er ansvarlig for. Hvis man skal få anmerkning for en av de andre foretaksformene, så man man ha vært grovt uaktsom med foretakets økonomi og da blir man personlig ansvarlig for gjelden. Drt man KAN få er karantene på 1-4 år fra å starte et nytt foretak. Men det er ikke personlig gjeld knyttet opp mot karantenen. Gjelden blir slettet når foretakets konkursbo er fordelt og oppgjort. Anonymkode: eb9b7...adf OK?? Min bror fikk karantene, og anmerkningene på seg selv selv om han kunne bevise svindel og underslag av en ansatt. Hun flyttet rett og slett til pakistan med alle hans penger, slettet alle hans kundeopplysninger og rev i stykker alle hans papirer. Selv med video og vitne bevis fikk han alt på seg selv. Og gjelden står ennå som aktiv etter 4 år, og han hadde NUF
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #9 Skrevet 7. februar 2018 10 minutter siden, 3Diamanter skrev: OK?? Min bror fikk karantene, og anmerkningene på seg selv selv om han kunne bevise svindel og underslag av en ansatt. Hun flyttet rett og slett til pakistan med alle hans penger, slettet alle hans kundeopplysninger og rev i stykker alle hans papirer. Selv med video og vitne bevis fikk han alt på seg selv. Og gjelden står ennå som aktiv etter 4 år, og han hadde NUF Kanskje fikk har gjelden over på seg personlig fordi han grovt misbrukte sin stilling, kjøpte varer når foretaket var insolvent? Som sagt, når man er uaktsom med foretakets økonomi, så kan man bli personlig ansvarlig. Da hjelper det ikke å skylde på andre, for om han ga en annen ansvar for både penger og kundeopplysninger er konkursen resultat av dårlig vurderingsevne. Han er ansvarlig for foretaket, men han kan selvsagt anmelde personen for svindel av han og foretaket. Likevel er han ansvarlig for hans firma ved konkurs. Anonymkode: eb9b7...adf
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #10 Skrevet 7. februar 2018 Du vil ta opp et lån i ditt eget navn for et søsken som ikke har økonomisk sans? Er du gal? Anonymkode: 17c97...b13
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #11 Skrevet 7. februar 2018 Hun kan sende gjeldsforespørsel på inkasso.no, men all gjeld kommer ikke opp der. Anonymkode: 31aa8...4a6
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #12 Skrevet 7. februar 2018 Ja, jeg vil hjelpe. Jeg stoler på at vedkommende ordner opp. MEN jeg må ha garanti for at all gjeld blir med i regnestykket. Hvis ikke det er mulig er det dessverre ikke aktuelt å gjøre det. Selvsagt er det også avhengig av summen. Men den er ikke i 100 000 kr klassen. Ikke snakk om firma. Anonymkode: c66df...680
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå