Gå til innhold

Østradiol anyone??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt blodprøver på dag 2 i syklus for å sjekke eggkvalitet osv. Er 37 år og har prøvd en stund på nr 3. FSH og AMH var på 6 og 8. Men østradiol var på 0,21 . Leser det på medicus at man ikke kan tolke amh og fsh når østradiol er så høy?? For d tyder på nedsatt eggstokkfunksjon.

:-( 

Anonymkode: 35c1a...008

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Referanseområdene varierer mellom laboratorium, så du må vurdere svaret ut fra hvilken lab prøven er tatt på. Verdien må også ses i sammenheng med din historie.

Anonymkode: 0a9c7...2f5

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Referanseområdene varierer mellom laboratorium, så du må vurdere svaret ut fra hvilken lab prøven er tatt på. Verdien må også ses i sammenheng med din historie.

Ok. Men hva tenker du ang historie? Jeg har 2 barn fra før...fått de på naturlige måten. Men frykter at jeg er for gammel nå. Er 37

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Men hva tenker du ang historie? Jeg har 2 barn fra før...fått de på naturlige måten. Men frykter at jeg er for gammel nå. Er 37

Funnene de gjør ved undersøkelse, hvordan syklusen din er, vekten din og kroppsform, eventuelt andre plager, osv osv. Det som legen din vet og tar hensyn til når h*n tolker blodprøvesvarene. Det er mye som må ses i sammenheng :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...