Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #1 Skrevet 7. februar 2018 Flere med umotiverte 9-klassinger?? Lekser er ett ork, støtt og stadig sliten og trøtt. Ikke imponerende karakterer. Jeg forventer ikke toppkarakterer, men å Holde seg midt på treet. Blir veldig mye mas og krangling og vet det ikke fører noe godt med seg, men noen ganger blir det til det. Noen med gode råd her?? Jeg roser når h*n kommer hjem med en prøve som det er en grei karakter på. har prøvd belønning også, men alt er ett ork. Hjelp Anonymkode: cf2a7...829
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #2 Skrevet 7. februar 2018 Fortsett å kreve, fortsett å motivere, fortsett å støtte. Niende er det tregeste året. Men mister man fotfestet der har man vanskelig for å gjenfinne det neste år og videre. Anonymkode: 02bc6...537
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #3 Skrevet 7. februar 2018 Har du sjekket om han mangler noe? Min 16-åring har også vært veldig trøtt, sliten, umotivert og lei i vinter (han krangler ikke med meg lenger da), og jeg tok han til lege Viste seg at han trengte d-vitamin, og det har hjulpet godt å få opp de nivåene Anonymkode: 905f3...c72
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #4 Skrevet 7. februar 2018 Men hvordan motivere?? Føler ingenting hjelper Anonymkode: cf2a7...829
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #5 Skrevet 7. februar 2018 Får D vitaminer, B12 og vanlige vitaminer. Har også begynt med mye jernrik mat. H*n har angst for blodprøver så prøver skikkelig kosthold først. H*n er opptatt sv sunn mat og drikker kun vann. HI Anonymkode: cf2a7...829
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #6 Skrevet 7. februar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvordan motivere?? Føler ingenting hjelper Anonymkode: cf2a7...829 Har denne ungdommen noen tanker om hva han/hun ønsker bli «når hun blir stor»? Det å ha et konkret mål å jobbe mot motiverte meg da jeg var skolelei i ungdomstida. Da det gikk opp for meg at å ikke ha rett karakternivå kunne spenne bein for drømmen min mener jeg. Anonymkode: acecf...908
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #7 Skrevet 7. februar 2018 Nei, dessverre ingen konkrete tanker enda. Har snakket om det men veldig usikker. Det er bare ett år til man skal søke videregående så begynne å tenke på det må h*n. Ganske sikker på st det ikke blir allmennfag hvertfall. Lærer sa som oftest er 9 klasse det verste, mye hormoner og følseser. Og at det ofte løsner i 10 klasse. Så håper det, blir smågal av denne latskapen. HI Anonymkode: cf2a7...829
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #8 Skrevet 7. februar 2018 Stakkars dagens ungdommer, som dag ut og dag inn må holde på med noe de føler er meningsløst. Finnes det ingen alternativer for han? Bytte til friskole med annet opplegg? Hjemmeskole? Et eller annet som kan gi han en følelse av mening? Anonymkode: cc6be...0d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå