Gå til innhold

Sende mail til læreren? Eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 6 år som jeg legger 20.00 å før har han sovnet innen en halvtime. Men hele forrige og denne uken så sovner han ikke før 21.30,noe som ført til at han er trøtt og uopplagt på skolen. Kan jeg sende en mail til læreren å forklare hvor han er så uopplagt på skolen? Ønsker jo ikke at de skal tro at han får være oppe så sent at han blir trøtt og uopplagt på skolen. Men vet ikke om det er vanlig å gi læreren så mye infomasjon? Overgangen fra bhg til skole er ikke så lett,så er så usikker på om dette er noe å gi beskjed til læreren eller ikke. Møter aldri på læreren når jeg henter småen heller for jeg henter han på SFO.

Anonymkode: ec627...3b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke har fått noen tilbakemeldinger på at han er trøtt eller uopplagt ville jeg heller avventet.

Anonymkode: ab334...adf

Skrevet

Jeg hadde sendt mail. 

Anonymkode: 4ed97...eff

Skrevet

Jeg er lærer, jeg synes det hadde vært greit å få en mail.

Anonymkode: 88a7f...a0d

Skrevet

Gi beskjed så lærerene slipper å være bekymret. Hadde samme problem med 10-åringen min. Han sov dårlig på natta og var veldig uopplagt på skolen. De satte veldig pris på beskjed, da visste de at det var pga han var trøtt han ikke orket så mye på skolen og gjorde det ganske dårlig i fagene. Han hadde nettopp opplevd noe som forklarte søvnløse netter også så lærerene viste stor forståelse og kunne støtte ham på en helt annen måte enn hvis de bare hadde trodd han var lat og skolelei..

Anonymkode: 137dc...3fb

Skrevet

Er lærer og synes det hadde vært fint. Det er jo bare til info, så.kan læreren ha det i bakhodet. 

Anonymkode: 81ee6...159

Skrevet

Hei,

Er ikke helt for dette meldepliktige samfunnet, så selv hadde jeg latt være og heller informert SFO når jeg hentet der.

Men ja, jeg har vært med påf litt av hvert, og ser at den minste muntlige samtale kan bli vridd på. Har du anledning til å sende en helt uformell sms som du kan ta vare på, ville jeg heller ha gjort det. Mail virker noe mer "alvorlig" og etter min mening, så er det ikke noe alvor i det hele tatt.  

Lykke til;)

Anonymkode: 63632...74b

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei,

Er ikke helt for dette meldepliktige samfunnet, så selv hadde jeg latt være og heller informert SFO når jeg hentet der.

Men ja, jeg har vært med påf litt av hvert, og ser at den minste muntlige samtale kan bli vridd på. Har du anledning til å sende en helt uformell sms som du kan ta vare på, ville jeg heller ha gjort det. Mail virker noe mer "alvorlig" og etter min mening, så er det ikke noe alvor i det hele tatt.  

Lykke til;)

Å kjære 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei,

Lykke til;)

Jeg tenker omvendt,at det er mer alvorlig når jeg sender sms ettersom det er privatnummeret hennes. Så det prøver jeg å unngå med mindre det virkelig haster med beskjeden. Dette er ikke en beskjed som egentlig haster.

Anonymkode: ec627...3b3

Skrevet

Send en mail du. Det er ikke bare i bhg at de ønsker tett samarbeid. Jeg har sendt flere mail og alle har blitt tatt godt imot, noen ganger svarer hun tilbake på mail, eller ringer meg så tar vi en prat på tlf. Hun sier selv at det er bra med info ra oss foreldre, og takker for all info.

Anonymkode: 8c64f...f2c

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei,

Lykke til;)

Tror du SFO har oversikt nok til å gi denne beskjeden videre til kontaktlærer?

Anonymkode: 648d8...84c

Skrevet

Det er altså ingen grunn, han har bare sovnet litt senere enn vanlig..? Så lenge læreren ikke har sagt noe, hadde jeg ikke gitt beskjed. Du vet vel ikke en gang om dette har påvirket skoledagen? (Selv om ungen er trøtt når han våkner kan han jo Kvikne til på skolen..)

Jeg vil tro at lærerne får mer enn nok info fra foreldre. At et barn har sovet litt dårlig noen dager virker helt meningsløst å gi beskjed om i mine øyne. (Så lenge det ikke er en grunn til søvnløsheten; mobbing, sykdom/ dødsfall i familien, samlivsbrudd ell). 

Anonymkode: 2a177...755

Gjest Darwinia:-)
Skrevet
Kan du ikke snu litt på saken? Sende en mail med noe sånt som:

Hei Mette
Jeg lurte litt på hvordan det gikk med Mats på skolen for tiden. Grunnen til at jeg spør er at han har brukt så lang tid på å sovne om kveldene og vi er litt bekymret for at det skal gå ut over skolearbeidet. Har du lagt merke til at han har vært ekstra trøtt den siste tiden?
Hilsen Mona

Da får du gitt beskjed uten at du sender en mail KUN for å gi besked. Formålet med mailen er jo å spørre om hvordan det går med barnet ditt.
Skrevet

Begynn leggingen kl 19. Kanskje det hjelper. 

Anonymkode: 1fcc7...837

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...