Gå til innhold

Mannen min eser ut ☹️

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kommer jeg sikkert til å terge på meg mange, but here goes..

Mannen min, som var slank da vi giftet oss, har over årene est ut. Han er nå overvektig. Han trener aldri, spiser snop, chips og drikker øl flere ganger i uken. Så dette handler ikke om stoffskiftesykdom el.l. 

Jeg har prøvd å snakke med ham mange ganger. Selvsagt elsker jeg ham uansett, men jeg sliter dessverre litt med å tenne seksuelt på ham. Han spøker det bare vekk. Jeg forstår jo at det er kjipt for ham, men samtidig føler jeg litt at han tar meg for gitt. 

Hva kan jeg gjøre? Vil ikke være slem mot ham 😢

Anonymkode: 4c36f...1d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det nøyaktig likt, så forstår deg veldig godt. Hadde han hatt den vekten han har nå fra starten av hadde jeg aldri falt for han, jeg tenner rett og slett ikke på overvekt, mage og dissende pupper.

Anonymkode: bc1ab...4ba

Skrevet

Jeg ville kjørt på helseperspektivet i det han gjør først. Det er sikkert lettere for ham å forholde seg til enn at du ikke tenner på ham.

Jeg ville minnet ham på at da dere ble sammen så var han slank og hadde en langt sunnere livsstil, og spurt hvorfor han ikke lenger tar ansvar for sin egen helse, og om han ønsker å være et usunt forbilde for barna sine. Jeg ville også spurt ham om hvorfor han synes det er ok å ha en livsstil som gjør at han får veldig økt risiko for mange livsstilssykdommer, og om han har tenkt på hva det vil si for barna hans om han ikke lenger greier å følge dem opp, hva det også vil si for deg.

Hvis han drikker flere ganger i uken ville jeg også tatt opp alkoholforbruket hans. Hvor mye drikker han pr. uke?

Om han spøker det bort ville jeg tatt tak i akkurat det - spurt ham hvorfor han ikke tar hverken seg selv eller deg på alvor og bare spøker bort det at du er bekymret fordi du ser at hans valg kan skape problemer for dere. Spøkingen er sikkert et tegn både på at han føler seg truffet, at han kanskje er redd for å miste deg m.m.

Jeg ville forsikret ham om at jeg vil støtte ham i en livsstilsendring, men jeg ville også sagt at jeg ikke vil fortsette å se på at han spiser på seg den ene sykdommen etter den andre.

Og om han ikke vil høre og ikke snakke om dette, da hadde jeg nok sagt det rett ut, at jeg ikke lenger tenner på ham. Jeg greier ikke tenne på overvektige menn, de blir for feminine for meg, noe som ikke er rart siden de rett og slett har for mye østrogen ift. hva menn egentlig skal ha (fordi østrogen lagrer seg i alt fettet).

Jeg kunne støttet med alt, kosthold, aktivitet/trening, livsstilsvalg ellers, sunne vaner...  om han begynte å ta ansvar for egen helse. Men om han ikke ville ta ansvar for egen helse, da hadde nok forholdet røket for min del etterhvert.

Anonymkode: ac7e8...a22

Skrevet

Takk for svar!

Jeg har forsøkt helsefokuset, men han er usedvanlig lite opptatt av helsen sin.

Han er ikke der ennå at han har pupper, men han har en solid ølvom, og rumpen begynner å bli så rund at den blir damete 😟

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar!

Jeg har forsøkt helsefokuset, men han er usedvanlig lite opptatt av helsen sin.

Han er ikke der ennå at han har pupper, men han har en solid ølvom, og rumpen begynner å bli så rund at den blir damete 😟

Klag på at han bruker så mye penger på godteri da. Eller ignorer at han er lubben 

Anonymkode: 945c3...c21

Skrevet

Æsj. Jeg hadde gitt han sex-nekt for lenge siden. Og gitt han klar beskjed om hvorfor. 

Vil tro det hadde gitt han motivasjon til å gjøre noe. 

Skrevet
11 minutter siden, mirakela skrev:

Æsj. Jeg hadde gitt han sex-nekt for lenge siden. Og gitt han klar beskjed om hvorfor. 

Vil tro det hadde gitt han motivasjon til å gjøre noe. 

Herlighet for et svar..🙄

Anonymkode: 3f2b1...e25

Skrevet

Her er det jeg som er for tjukk for mannen, han har ikke sagt det, men hans interesse har sunket i jevnt tempo, mens kiloene har økt. Jeg prøver hardt å gå ned og har endelig fått med han. Problemet har vært at han setter frem digg og jeg spiser det tomt. Nå er det kjøpestopp. Og jeg har allerede gått ned. han har ikke vært der for å støtte meg. Men plutselig snudde han. Så jeg vil applaudere deg for at du har lyst til å hjelpe han og ikke bare kritiserer. 

Anonymkode: 9b754...513

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...